Gå til innhold

Hvor aktive er barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev et innlegg her tidligere om min datter på sju år som vegrer seg for å være i aktivitet.

Vil gjerne høre litt fra dere hvor normalt/unormalt dette egentlig er..

Hun liker å pusle med ting inne, male, synge, skrive eventyr osv. Hun går på teater/dans og svømming, men det er hverdagsaktivitet som er vanskelig. Jeg må motivere så jeg sliter meg helt ut for å få henne med. Hun nekter å hoppe strikk, nekter å hoppe tau, vil ikke sykle. Konkurranser av alle slag hater hun. Hun har lav mestringsfølelse og trekker seg unna. Hvor mye skal det presses?

Andre som har barn i denne alderen som er vanskelig å få i bevegelse? Eller er det stort sett bevegelsesglede blant barn i den alderen?

Hadde vært herlig å kunne kose seg sammen i skogen, på ski eller andre aktiviteter uten at det blir gråting i forkant! Grunnen til at jeg forsøker å finne en måte å inspirere henne er at jeg vil la henne finne gleden ved bevegelse og at hun skal ha en helseeffekt av bevegelse og frisk luft.

Anonymous poster hash: 0792b...747

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du selv veldig glad i å være aktiv?

Jeg tenker at det er forskjell på folk, og så lenge hun driver med svømming og dans og kanskje går til og fra skolen og er aktiv i friminuttene (og ikke er overvektig) er det kanskje ikke så farlig? Her er barna stort sett veldig glade i å være i aktivitet, og jeg må helt ærlig ta meg sammen for å holde følge. Jeg er ikke så outdorsy selv (selv om å si det er som å banne i kjerka for en nordmann🙊). Kanskje du har et helt annet ønske om uteaktiviteter enn hun har?

Anonymous poster hash: 7a335...255

Skrevet

Er du selv veldig glad i å være aktiv?

Jeg tenker at det er forskjell på folk, og så lenge hun driver med svømming og dans og kanskje går til og fra skolen og er aktiv i friminuttene (og ikke er overvektig) er det kanskje ikke så farlig? Her er barna stort sett veldig glade i å være i aktivitet, og jeg må helt ærlig ta meg sammen for å holde følge. Jeg er ikke så outdorsy selv (selv om å si det er som å banne i kjerka for en nordmann🙊). Kanskje du har et helt annet ønske om uteaktiviteter enn hun har?

Anonymous poster hash: 7a335...255

Jeg liker å holde meg i form, men er egentlig veldig bedagelig anlagt. Jeg sliter også med dørstokkmila, og det er derfor litt ekstra vanskelig når hun setter seg på bakbeina. Jeg trener og tar initiativ til utendørsaktiviteter - samt snakker varmt om aktiviteten når vi er ute, så jeg tror hun får gode holdninger fra meg.

Hun er ikke direkte overvektig. Hun har lagt på seg, men det går vel i rykk og napp i denne alderen. Hun har blitt fulgt opp av fysioterapeut så derfor er det en ekstra grunn til at vi bør være i bevegelse.

Det er liksom litt uklart for meg hva man skal kalle NOK hverdagsaktivitet i den alderen så jeg er redd for at jeg ikke gjør nok for å motivere

HI

Anonymous poster hash: 0792b...747

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...