Gå til innhold

Gravid og "minirier" om natten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 32. Den siste uka har jeg opplevd det som best kan beskrives som "minirier" omtrent annenhver natt. Smertene kommer med et par minutters mellomrom og varer i nesten et minutt. De har en smertetopp akkurat som en vanlig rie, men er mye svakere. De gir seg etter et par timers tid. Jeg tror ikke det er kynnere, for jeg ligger helt i ro i sengen min. Min forrige fødsel startet med denne typen "minirier", dog noe mer smertefulle. Den gang var det i tillegg andre tegn, og smertene vedvarte også, før de gikk over i ordentlige rier.

Har snakket med føden. Vært på legevakten og fått behandling for urinveisinfeksjon selv om prøvene ikke ga noen indikasjon på det. Jeg skal også dra til fastlegen. Årsaken til at jeg spør her er at jeg ønsker å høre om det er noen andre som har opplevd dette, og hvordan det artet seg? Er det noen som har hatt slike "minirier" over lengre perioder i svangerskapet?

Anonymous poster hash: 061a2...f69
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel det som kalles murringer? Har ikke opplevd det selv, men har hørt at flere har det de siste ukene før fødsel.

Anonymous poster hash: 4e9a0...763

Skrevet

Takk for svar :) Jeg har iallefall tenkt at "murringer" var jevne og ikke takvise smerter, men mer som mensensmerter.

HI

Anonymous poster hash: 426c2...5a0
Skrevet

Kynnere. Du har født før, og de er sterke andre gang. 

Anonymous poster hash: 22b4f...acb
Skrevet

Jeg har masse kynnere selvom jeg ligger helt stille. Vonde er de også.

Skrevet

Jeg hadde masse kynnere og maserier med siste. Akkurat som rier, bare svakere og de gir seg når du går, tar en varm dusj feks

Skrevet

Jeg har også tidvis "smertefulle" kynnere som holder meg våken, og som er der selv om jeg ligger i ro. Går alltid over etter en time eller to, men noen dager er værre enn andre, og da kan jeg ha flere lange perioder med kynnere. Her har kynnerene blitt "vondere" for hvert svangerskap, uten at de gjør noen skade. Lille i magen har det helt fint 😃 Men snakk med legen din likevel, så er du trygg på at det ikke er noe farlig 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...