Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 Jeg har barn i barneskolen og på ungdomsskolen. I begge klassene, blir klassen delt i grupper. Mine barn jobber med sind venner, de jobber ytterst sjeldent med andre. Det virker som at det er greit å dele klassen opp i grupper. Resultatet er klasser med lite samhold. Eldste holder seg sammen med en gjeng på 6 personer. Det er uaktuelt å jobbe sammen med andre. Lærerne har sett denne utviklingen i 1 1/2 år og synes det er greit. Det er på samme måte i yngste sin klasse. Klassen er nesten delt i 3. Tre grupper som jobber side om side. Å blande gruppene? Det er ikke nødvendig. Er dette vanlig? Skal jeg si noe? Anonymous poster hash: 99f96...c54
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Jeg har også barn både på barneskolen og på ungdomsskolen, og her deles de i grupper etter ferdigheter. De blir testet minst 3 ganger i året, og deles deretter i grupper etter hva slags undervisning de trenger. De har storklasser med 30-50 elever i klassen, og 2-4 pedagoger, så deles de i grupper etter evner og undervisningen i hver gruppe tilpasses ferdigheten i hver gruppe. Siden de jobber slik i alle fag blir det ikke noe fokus på "idiot-elever" eller "elite-elever" for en elev som er i beste gruppen i engelsk kan fort være i den dårligste i engelsk, og elevene legger derfor ikke merke til hvem som har ekstra behov i noen fag eller er veldig sterke i andre. Fungerer veldig bra her, lærerne elsker opplegget. Det er jo noe helt annet å undervise en hel gruppe hvor elevene er omtrent på samme nivå enn å undervise en gruppe hvor noen er et hestehode foran og kjeder seg mens andre sitter med et tomt blikk og ikke skjønner noen ting. Når de driver med gruppearbeid i mindre grupper trekker de hvem som skal være på gruppe med hvem, så det varierer fra gang til gang. Anonymous poster hash: 7a755...9a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå