Gå til innhold

noen som snudde bilstolen før anbefalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne sitt barn er 2 år og 3 mnd og har sittet fremovervendt i bil i ca en mnd. Vi har hatt lite kontakt i desember så jeg har ikke spurt hvorfor. Men vet at barnet hennet er ganske lang i bena så antar at det er derfor. Vi snakket om det i jula jeg og mannen, altså om å snu barnestolen, ikke om venninna mi. For sønnen vår blir så lett bilsyk og spyr mye, sånn har det vært i ett år. Kan ikke kjøre til svigers som bor 1.5 t unna uten at han spyr. Men vi kommer ikke til å snu bilstolen ennå siden det ikke er anbefalt, selv om det frister.

Andre som snudde barnet før det som et anbefalt? Hvorfor?

Anonymous poster hash: 7dd89...63b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen vår er 2 uker yngre enn venninna mi sitt barn.

Skrevet

Ja.. Snudde ved 2 års alder..

Vi kunne til slutt ikke kjøre til butikken 10 min unna uten at han spydde enten i bilen eller på butikken..

Han er nå 8 år og med åpent vindu kan han holde ut i 30 munutter.

Skal vi kjøre lenger må han ta reisesyketabletter.. Eller bli hjemme..

Anonymous poster hash: 1db35...6af

Skrevet

Snudde da hun var 3.5.

Frem til det kjørte vi i regntøy til barnehagen (15min kjøretur), for det gikk lett å vaske for oppkast..

Turer til hytta (2 timer) inkluderte minst 8 stopp for oppkast.

Ble en annen verden etter vi snudde.

Anonymous poster hash: 2df28...5ca

Skrevet

Min er snart 4 og sitter fortsatt mot kjøreretningen. Sitter slik en stund til regner jeg med. Sikkerhet først.

Anonymous poster hash: 6c09d...c21

Skrevet

Vi snudde når han var ca 3 år.

Han er lang å klaget på vondt i beina ettersom han måtte sitte med beina bøyd.

Anonymous poster hash: 8dca3...c6b
Skrevet

Nja. Gikk over til beltestol tidligere enn anbefalt alder da ungen ikke fikk plass i småbarnsstoler. Dog kun snakk om få mnd før fylte fire.

Anonymous poster hash: be6c4...d3c

Skrevet

Gikk over til beltestol da han var 3 pga bilsyke. Hadde han blitt veldig bilsyk før så hadde vi nok snudd ham før også, men glad vi slapp det før han var tung nok for beltestol. Sjåfør som blir forstyrret av spyende barn går også ut over sikkerheten.

Anonymous poster hash: 4da29...f0a
Skrevet

Vi snudde da barnet var 3 år.

Anonymous poster hash: 501bb...5a8
Skrevet

Takk for svar :) Vår sønn spyr ikke så lett så vi snur ikke stolen ennå pga det.

Skrevet

Vi gikk over til beltestol i høst. Han er 3 år. Han er stor for alderen. 20 kg og 110 cm, også fikk vi nr 3 og da måtte det bli sånn fordi det ikke var plass til to stk bakovervendt i bilen. Så nå sitter de to eldste I beltestol og babyen i babystol i midten. Planen er å kjøpe større bil, men det må vente da jeg skal ta ut 1 år i ulønna permisjon, slik at vi kan utsette barnehage start til minste blir to.

Var ikke akkurat planlagt å få 3 barn, men sånn er livet og man gjør det beste ut av det.

Eldste satt bakovervendt til han var 4.

Skrevet

Vi kunne til slutt ikke kjøre til butikken 10 min unna uten at han spydde enten i bilen eller på butikken..

Hjelpes, det var tidlig! Her følger vi anbefalinger fra trygg trafikk, sikkerhet fremfor alt annet. Min lille på to år er alt for liten til å sitte forovervendt. Kunne aldri tilgitt meg selv i en evt ulykke om jeg hadde snudd han før det er anbefalt... Nå blir ikke våre bilsyke og vi kjører mye rundt om i hele sør-Norge. Men vet det finnes effektive stropper bl.a til å ha under bilen mot bilsyke, så hadde ventet med å snu uansett!!

Anonymous poster hash: 929a2...00c

Skrevet

Ja dessverre... Vi snudde eldste da han var 2 år. Han sliter med leddene og bøyde ben i "spenn" innebar smerter, så da var det bare å snu ham. Da han var 3 år hadde han vokst ut av setet han hadde og måtte få nytt sete med ekstra støtte fra hjelpemiddelsentralen, og da måtte det bli et forovervendt sete da det var det eneste de kunne tilby som passet hans behov. Nr 2 ble snudd 1-2 mnd før 4 års dagen, nr 3 på 3 år sitter fremdeles bakovervendt :)

Skrevet

Snudde ved 2 årsalder pga ekstrem bilsyke. Det ble bare gråt og styr hver gang vi kjørte bil.

Men dette er noen år siden. Kommer til å prøve lenger med nestemann.

Anonymous poster hash: 804cc...4ce

Skrevet

Vi kommer til å snu nå, 3 og 7 måneder gamle. Rett og slett fordi de ikke trives i bilen lenger.

Anonymous poster hash: 27dcf...446

Skrevet

Min snudde vi når han var 15mnd, da er det lovlig,selvom det ikke er abefalt. og ting ble mye lettere med engang, ikke så mye gråting, spying og slik, og kan kjøre flere timer og han trives. beste vi har gjort

Anonymous poster hash: baae4...b06
Skrevet

Eldste ble snudd tidlig, rundt halvannet år, fordi han spydde på hver biltur over fem minutter, og hylte resten av tiden. Fant ut at hyling og oppkast forstyrret føreren så mye at å snu ham gjorde bilturene våre mer trafikksikre.

Mellomste ble snudd da han fylte fire, yngste tre og et halvt, fordi han var vokst it av fempunktselen. (Altså, skuldrene var høyere enn selefestet selv om de var på max høyde).

Kunne selvsagt jaktet på et annet bakovervendt sete som passet for ennå lengre barn, men synes det var bortkastede penger for noen få måneder når gutten var både høy og tung som en fireåring...

Anonymous poster hash: aee99...398

Skrevet

Vi snudde begge to når de var ca 1,5 år. Ingen av barna trivdes med å sitte bakovervent. Vi har alltid kjørt mye bil å det har gått helt fint.

Anonymous poster hash: e9651...049

Skrevet

Vi gjorde det..

Anonymous poster hash: 0b21b...36e

Skrevet

Min snudde vi når han var 15mnd, da er det lovlig,selvom det ikke er abefalt. og ting ble mye lettere med engang, ikke så mye gråting, spying og slik, og kan kjøre flere timer og han trives. beste vi har gjort

Beste dere har gjort? Å sette barnet deres i livsfare?

Anonymous poster hash: c3da3...7a5

Skrevet

Hjelpes, det var tidlig! Her følger vi anbefalinger fra trygg trafikk, sikkerhet fremfor alt annet. Min lille på to år er alt for liten til å sitte forovervendt. Kunne aldri tilgitt meg selv i en evt ulykke om jeg hadde snudd han før det er anbefalt... Nå blir ikke våre bilsyke og vi kjører mye rundt om i hele sør-Norge. Men vet det finnes effektive stropper bl.a til å ha under bilen mot bilsyke, så hadde ventet med å snu uansett!!

Anonymous poster hash: 929a2...00c

Vi gjorde som anonym over.

Ikke mye sikkerhet i å ha en unge som spyr etter kun kort tid og en voksen alltid må sitte bk med bøtte sammen med ungen som er veldig dårlig.

Kunne da ikke kjøre bil alene med ungen for den kunne kveles og spydde utover hele seg.

De båndene virker ikke hos oss og vi kunne ikke gi medisiner for hver lille biltur. Det frarådet også legen.

Blir helt feil at ei som aldri har opplevd dette skal uttale seg.

Nå er denne ungen 10 år og blir fortsatt bilsyk, men holder ut i ca. 1 time.

Skal vi på lengre turer ( ferie) blir det medisin.

Anonymous poster hash: 7a711...70f

Skrevet

Beste dere har gjort? Å sette barnet deres i livsfare?

Anonymous poster hash: c3da3...7a5

Du setter ditt barn i livsfare du også. Du kjører bil. Er du ut etter sikkerhet blir du hjemme. Eller nei, vent. De fleste ulykker skjer jo hjemme.

Det er fullt lovlig å kjøre med barn i kjøreretning, og jeg anser det som mye verre med en distrahert sjåfør enn et barn som sitter fremover.

Anonymous poster hash: 10df6...3fc

Skrevet

Vi snudde begge to når de var ca 1,5 år. Ingen av barna trivdes med å sitte bakovervent. Vi har alltid kjørt mye bil å det har gått helt fint.

Anonymous poster hash: e9651...049

De trivdes ikke nei....sikkerhet ikke så viktig for dere?

Anonymous poster hash: b961c...c5b

Skrevet

Vår begynte å spy da hun byttet fra babysete til småbarnsete. Da kom hun høyere opp og begynte å se ut. Hun fikk derfor dvd spiller så hun ser på den isteden, og etter dette har vi bla vært på bilferie 2 ganger uten problemer. Hun er 3 1/2 nå og kommer ikke til å snu henne på en stund enda.

Anonymous poster hash: 755e6...188

Skrevet

Snudde da hun var 2,5 år grunnet ekstrem bilsyke. Og ja, jeg prøvde alt. Reisesyketabletter, armbånd, stropp under bilen, film, ikke film, tyggis, kjøre på natta osv. Ingenting fungerte, men når hun satt fremovervendt kom vi oss iallfall til og fra barnehagen (ca.5km) uten oppkast.

Anonymous poster hash: a4534...5c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...