Gå til innhold

Vi har snakket om å få et til barn men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da blir det ikke før om 1-2år. Det passer dårlig nå, da vi er midt i et husprosjektet, og det er mye som gjenstår.

Men om 2år er eldstemann nesten 10år, og minste gutten vår 6,5år.

Da tenker jeg at det blir stor aldersforskjell, og at vi må starte "helt på nytt".

Noen som har fått en atpåklatt, etter at barna er blitt store og blitt mye mer selvstendig? Er det forferdelig tungt å begynne med småbarn igjen?

Anonymous poster hash: e77e2...29c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 4,5 år mellom eldste og yngste, syns ikke det er noe problem. De er nå 7 og 3, det er 2 jenter og storesøster passer veldig på lillesøster, trøster når det trengs å hjelper henne med forskjellige ting. Har lyst på en til, men det blir ikke før yngste er 4,5-5 år er planen. Syns det er fint med litt aldersforskjell for det er mere hjelp i storesøknene. Og de er mere forståelsesfull med alt som følger med en baby. Og de største sover hele natten å er mere selvstendig med påkledning og spising for eksempel.

Anonymous poster hash: e65dc...570

Skrevet

Vi har en attpåklatt som nå er 1,5. De to største er 6 og 10. Det er hektisk men verdt det 😊 Det verste er at eldste sine fritidsaktiviteter varer til etter minstemann sin leggetid og at minstemann gjerne er litt grinete i 16-17-tida når middag og lekser må gjøres for vi skal rekke noe! Så kommer litt an på de største barna og hvor mye de er med på og om de må kjøres til/fra. Og ikke minst hvordan dere foreldre jobber. Min mann jobber turnus så jeg er mye alene på kveld og det merkes!

Anonymous poster hash: 624d9...5a6

Skrevet

Kan bare svare for meg selv, men jeg synes igrunn det var deilig at de andre barna var ganske store da minstemann kom. Mellomste var 7 år og eldste var 10 år, ganske likt som dine.

Deilig å ikke ha flere bleiebarn på en gang, greit med store barn som sov hele natta, som kunne hjelpe til osv. Følte meg overhodet ikke som en "sliten trebarnsmor", koste meg som bare det!!

I tillegg har de to eldste fra dag 1 vært "veldig storesøsken", og har hjulpet til med både det ene og det andre. De forguder lillebroren sin, og omvendt naturligvis.

Anonymous poster hash: 1d91b...6a2

Skrevet

Min veslebror er 10 år yngre enn meg, og 7 år yngre enn min søster. Foreldrene mine sier det var den beste og mest avslappende baby/småbarnsperioden. De var tryggere på seg selv. Vi søstrene var så store at vi greidde mye selv pluss at vi var til hjelp med veslebror.

Anonymous poster hash: 802a9...d25

Skrevet

Min mor fikk lillesøsteren vår da vi andre gikk på småskolen og hun sier i ettertid at det var stress å begynne på nytt igjen, spesielt det å ta hensyn til store barns interesser og et lite barn ( ferier osv).

Og det folk sier om at det er mye hjelp i storesøsken, det er sant, men er det en 6 årings ansvar å passe lillebror? Vi passet selvsagt lillesøster når vi måtte,men ingen av oss eldre har vært spesielt babyinteresserte ( vi lekte ikke med dukker eller var trillepiker, vet ikke hvorfor egentlig) så vi hoppet ikke på anledningen å sitte i sandkassen med lilkesøster

Anonymous poster hash: 5194a...2cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...