Gå til innhold

Hvor normalt er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkner om morgenen totalt utslitt og er så stiv og støl i kroppen at jeg vegger meg inn på badet.

Har tidvis vondt på innsiden av knærne, albuene med stråling nedover armene (hvis jeg styrer med håret mitt blir jeg helt utslitt i armene)

Har også tidvis vondt i overgang brystet og arm. Har alltid vondt i ryggen (spesielt ved skulderbladene).

Men hvor vanlig er det å alltid ha vondt og alltid være sliten og trøtt?

Trening gjør ingenting den ene eller andre veien. Blir ofte fryktelig sliten en dag etterpå.

Ryggen blir verre (mye verre) hvis jeg gjør ting jeg syns er slotsomt/stressende (feks juleselskaper osv)

Anonymous poster hash: 83bd1...84b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ikke normalt ut å ha det sånn. Har du vært hos lege? Tenker på muskelsykdommer, betennelser, fibromyalgi ol.

Skrevet

Du høres ut som meg. Jeg har leddgikt

Anonymous poster hash: a7f05...972

Skrevet

Men hvordan få legen til å sjekke videre da? Alle blodprøver er greie. Er for tiden sykemeldt 50% og legen sier bare utmattelse. Men disse smertene må jo komme av noe annet.

Skrevet

Jeg hadde det sånn i mange år til jeg droppet raske karber, ikke alt men hvitt mel/brød/ris/pasta og mest mulig sukker - leste en artikkel om hvordan det kunne fore betennelsesreaksjoner i kroppen og var så plaget at det var verd å prøve. Ett år senere er jeg mye, mye bedre, jeg er menneske når jeg står opp, jeg har ikke leddvondt osv. Jeg har dårlig rygg og mange andre plager men de er forklarlige og avhjelpes mye nå når jeg kan røre på meg mer uanstrengt, ikke så mye hard trening (i alle fall ikke i starten) men å gå, særlig i terreng, og danse, osv.

Anonymous poster hash: 0ac76...5c9
Skrevet

Men hvordan få legen til å sjekke videre da? Alle blodprøver er greie. Er for tiden sykemeldt 50% og legen sier bare utmattelse. Men disse smertene må jo komme av noe annet.

Jeg har hatt det nesten helt som du bare at magen også slo krøll på seg. Hos meg var det utmattelse og stress. Rart hvordan psyken kan gi så klare utslag fysisk. Jeg ble utredet med blodprøver, mr, EKG, revmatiske sykdommer, gastroskopi og på sykehus for pancreatitt. Men var bare stress. Litt flaut det også for symptomene var jo helt soleklart der. Nå er jeg mest bare glad for at jeg tross alt ikke var alvorlig syk. Så jo det går ann. Nedsiden med det hele er at det nå er vanskelig å få livsforsikring 😐

Anonymous poster hash: 5bfaa...a0e

Skrevet

Jeg har hatt det nesten helt som du bare at magen også slo krøll på seg. Hos meg var det utmattelse og stress. Rart hvordan psyken kan gi så klare utslag fysisk. Jeg ble utredet med blodprøver, mr, EKG, revmatiske sykdommer, gastroskopi og på sykehus for pancreatitt. Men var bare stress. Litt flaut det også for symptomene var jo helt soleklart der. Nå er jeg mest bare glad for at jeg tross alt ikke var alvorlig syk. Så jo det går ann. Nedsiden med det hele er at det nå er vanskelig å få livsforsikring 😐

Jeg ble for øvrig bedre av å stresse ned og bli knadd opp med jevne mellomrom. Jeg måtte virkelig jobbe beinhardt med å senke egne krav til meg selv både på jobb og hjemme.

Skrevet

40% av alle med revmatiske diagnoser har fine blodprøver tidlig i sykdomsforløpet!

Mitt tips er å bestille time hos en manuellterapeut, da blir du skikkelig utredet, de henviser også til røntgen, mr o.l om nødvendig.

Jeg var som deg, fine blodprøver men noe var åpenbart galt. Etterhvert ble sykdommene tydeligere og jeg har i dag diagnosene bechterews, sekundær sjøkgrens og fibromyalgi.

Anonymous poster hash: 54157...50e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...