Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 Heisann! Lurer på korleis det er om man nylig er begynt i ny jobb og blir gravid, også må ha sjukmelding fordi en ikkje har helse til å jobbe dei første 6mnd? For en må vel jobbe i 6mnd i ny jobb for å få permisjonspeng? Gjeld dette sjølom en er sjukmeldt? Huff! Dårlig forklaring, men håpa nåken forstår ka eg meina 🙈 Anonymous poster hash: f02a1...823
TPK Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Sykemelding gir opptjeningsgrunnlag på lik linje med lønn. Du må være ansatt 6 av de siste 10 mnd før permisjonen. Men du må ha begynt i jobben, så hvis du ble sykemeldt fra dag 1 er jeg ikke sikker på om du får penger.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #3 Skrevet 3. januar 2016 Du må jobbe 4 uker for å har ett på sykepenger. Sykepengene gir opptjening til foreldrepenger Anonymous poster hash: 5214f...273
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #4 Skrevet 3. januar 2016 Slik som jeg skjønner det hadde du en annen jobb før du byttet? Og så ble du gravid og syk i den nye jobben? Er det korrekt? Har du underskrevet kontrakt med den nye jobben? Du må ha jobbet i minst 6 måneder før du går ut i permisjon. Men om det er samme sted eller mange forskjellige steder er likegyldig. Sykepenger gir samme rettigheter til permisjon som jobb. Så hvis jeg har forstått situasjonen din riktig skal du ha full rett til permisjon. Anonymous poster hash: e1f9d...664
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #5 Skrevet 3. januar 2016 Slik som jeg skjønner det hadde du en annen jobb før du byttet? Og så ble du gravid og syk i den nye jobben? Er det korrekt? Har du underskrevet kontrakt med den nye jobben? Du må ha jobbet i minst 6 måneder før du går ut i permisjon. Men om det er samme sted eller mange forskjellige steder er likegyldig. Sykepenger gir samme rettigheter til permisjon som jobb. Så hvis jeg har forstått situasjonen din riktig skal du ha full rett til permisjon. Anonymous poster hash: e1f9d...664 Men hun må og ha jobbet 4 uker før hun har rett på sykemelding Anonymous poster hash: 28e26...d4c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #6 Skrevet 3. januar 2016 Slik som jeg skjønner det hadde du en annen jobb før du byttet? Og så ble du gravid og syk i den nye jobben? Er det korrekt? Har du underskrevet kontrakt med den nye jobben? Du må ha jobbet i minst 6 måneder før du går ut i permisjon. Men om det er samme sted eller mange forskjellige steder er likegyldig. Sykepenger gir samme rettigheter til permisjon som jobb. Så hvis jeg har forstått situasjonen din riktig skal du ha full rett til permisjon. Anonymous poster hash: e1f9d...664 Men hun må og ha jobbet 4 uker før hun har rett på sykemelding Anonymous poster hash: 28e26...d4c Nei, ikke om hun går rett fra en jobb til en annen uten opphold i mellom. Den nye arbeidsgiveren fritas fra arbeidsgiverperioden om den nye ansatte blir syk før det har gått 4 uker, men om den ansatte har vært i jobb hele tiden betaler nav ut sykepenger fra første dag. Derfor det ikke lønner seg å ta en "pause" mellom to arbeidsgivere for da mister man denne rettigheten. Anonymous poster hash: 8ec4e...4cb
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #7 Skrevet 3. januar 2016 Vet du allerede nå at du ikke greier jobbe de neste 6 mnd?? Anonymous poster hash: 2fe35...671
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #8 Skrevet 3. januar 2016 Vet du allerede nå at du ikke greier jobbe de neste 6 mnd?? Anonymous poster hash: 2fe35...671 Det lurte jeg også på..,! Men, om 6 mnd, da kommer helsen 😂😂😂😂 Anonymous poster hash: d2465...6ae
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #9 Skrevet 3. januar 2016 Hi her Hehe eg var berre nyskjerrig, gjeld ikkje meg sjøl Anonymous poster hash: f02a1...823
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå