Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 1 åringen min fikk omgangssyken i jula. Det startet med oppkast forrige mandag som varte i to dager og diaré som varte i noen dager. Nå er han bare løs i magen og bæsjer 1-2 ganger i døgnet. Er dette fortsatt diaré? Jeg tenker ift når han kan i barnehagen igjen.  Det er første gang han har hatt omgangssyken så jeg er litt usikker på forløpet☺ Leser jo at det skal gå 48 timer etter siste oppkast, og det har det jo gjort. Men er usikker på om det han har nå karakteriseres som diaré?  Anonymous poster hash: d32ed...415
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Skal vel ikke være løs i magen heller.. Men det kommer jo an på "hvor" løs i magen barnet er.. For per definisjon skal barnet bli sendt hjem dersom barnet har mer enn to løs-bæsj bleier/do-turer..  Anonymous poster hash: 3c67b...108
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #3 Skrevet 3. januar 2016 Skal vel ikke være løs i magen heller.. Men det kommer jo an på "hvor" løs i magen barnet er.. For per definisjon skal barnet bli sendt hjem dersom barnet har mer enn to løs-bæsj bleier/do-turer..  Anonymous poster hash: 3c67b...108 Han er ganske løs i magen, men ikke vannete avføring liksom. Han har 1-2 slike bleier i løpet av døgnet. 😥  Pleier omgangssyken å vare så lenge? Jeg trodde det var vanlig med noen dager også var det ferdig. I tillegg er det jo de 48 timene man må vente etter siste oppkast eller diaré. Hvis dette karakteriseres som diaré så må han jo kanskje være hjemme hele uken. Hadde det vært vanlig uke forrige uke så ville jo alle mine sykt barn dager gått med😲  Veldig gøy å bli smittet av julebesøket må jeg si 😣😣  Anonymous poster hash: d32ed...415
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #4 Skrevet 3. januar 2016 Glemte å skrive at formen hans er helt normal. Ikke noe feber, god allmenntilstand og god matlyst ☺ Hi  Anonymous poster hash: d32ed...415
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #5 Skrevet 3. januar 2016 Mulig magen hans stabiliserer seg nå, tar noen dager å få systemet i gang igjen :-)  Anonymous poster hash: 34c2d...d5c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #6 Skrevet 3. januar 2016 Mulig magen hans stabiliserer seg nå, tar noen dager å få systemet i gang igjen :-)  Anonymous poster hash: 34c2d...d5c Håper på det ☺ men kan han i barnehagen da? (Har nettopp startet i bhg og første gang med omgangssyken, mye nytt☺)  Anonymous poster hash: d32ed...415
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #7 Skrevet 3. januar 2016 Ville sendt avgårde når magefølelsen sier at magen virker normalisert skal litt til for at han er smittsom torsdag, f.eks.  Anonymous poster hash: 0c926...d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå