Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #1 Skrevet 3. januar 2016 I uke 24 nå, hatt bekkenløsning siden ca uke 8. Blitt jevnt verre. Nå får jeg ikke til å sitte, bare ligge og stå. Men vondt anyway. Er så redd for at jeg skal bli sengeliggende. Og for at jeg ikke blir bra etter fødsel. Barn nr tre. Hadde det sist og, ble bra igjen da. Men hadde det ikke så ille. Googler om bekkenløsning,og alle historiene om kvinner som ikke ble bra dukker opp. Vet jeg bør ikke lese dette, men.... Dette er jo nesten ikke til å leve med! Noen som har beroligende ord? Anonymous poster hash: 30aae...45c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #2 Skrevet 3. januar 2016 Hadde med nr to fra uke 8. Slet med å gå omtrent hele svangerskapet. Tok 1 år etter fødsel før jeg gikk til manuellterapeut. Han fikk opp en låsning, jeg fikk noen øvelser, og jeg ble gradvis bedre. Var fin ca 6 mnd etter det. Går du til fysio? Anbefaler også sjekk hos kiropraktor/manuellterapeut med erfaring. Er det låsning i tillegg, kan du få hjelp allerede nå. Kiropraktor sa til meg at om det er vondt på baksiden er det ofte låsning. Fremme i symfysen betyr ofte vanlig bekkenløsning. Anonymous poster hash: 14873...c8c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #3 Skrevet 3. januar 2016 Hvis du er så bra at du kan stå i uke 24, og først nå har problemer med å sitte, trenger du ikke bekymre deg. Det er ikke spesielt ille. Anonymous poster hash: b0c78...8af
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #4 Skrevet 3. januar 2016 Jeg kunne ingen av delene fra jeg var 6 uker på vei. Slet med å ligge, sitte eller stå. Sliter fortsatt i dag, 5 år etter fødsel. Men er mye bedre, kommer og går i noen perioder nå. Ble sakte men sikkert bedre med tiden. Det er svært viktig å lytte til kroppen, de dagene du ikke har vondt så skal du likevel ikke belaste bekkenet ditt med vasking av gulv osv. Bare ta det med ro. Anonymous poster hash: 451c3...92c
nasse nøffen Skrevet 3. januar 2016 #5 Skrevet 3. januar 2016 Jeg ble sykemeldt fra uke 8. Helt jævlig.. Vi flyttet i denne perioden, og jeg måtte ha folk til alt, jeg bare lå på sofaen hele tiden. Alt var vondt =( Jeg fikk rullator, sånn drakrok over sengen til å løfte meg opp i og sånn sklilaken under baken... Det var herlig.. Etter fødsel gikk det bra en 2 dager, pga hadde mye etterrier, så fikk endel smertestillende. Men da jeg kom hjem kom det dessverre tilbake. Jeg måtte velge mellom amming eller tabletter, jeg valgte tabletter. Da fikk jeg hvile og koset meg. Etter kort tid slapp det taket, og jeg ble helt frisk og rask igjen=) Det går over skal du se..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #6 Skrevet 3. januar 2016 Hvis du er så bra at du kan stå i uke 24, og først nå har problemer med å sitte, trenger du ikke bekymre deg. Det er ikke spesielt ille. Anonymous poster hash: b0c78...8af Puh. Er du sikker? Beste beskjeden jeg kunne få! Hi Anonymous poster hash: 30aae...45c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #7 Skrevet 3. januar 2016 Min historie er ikke så oppløftende. Fire år siden fødsel og jeg er straks på aap pga bekkenet. Krysser alt jeg har for deg, unner ingen å slite med dette så lenge etterpå Anonymous poster hash: 36477...441
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #8 Skrevet 3. januar 2016 Jeg kunne ingen av delene fra jeg var 6 uker på vei. Slet med å ligge, sitte eller stå. Sliter fortsatt i dag, 5 år etter fødsel. Men er mye bedre, kommer og går i noen perioder nå. Ble sakte men sikkert bedre med tiden. Det er svært viktig å lytte til kroppen, de dagene du ikke har vondt så skal du likevel ikke belaste bekkenet ditt med vasking av gulv osv. Bare ta det med ro. Anonymous poster hash: 451c3...92c Jeg gjør nettopp det: gjør husarbeid og beveger meg ekstra de dagene jeg er bedre. Skal. Jeg ikke gjøre det altså? Anonymous poster hash: 30aae...45c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #9 Skrevet 3. januar 2016 Hadde med nr to fra uke 8. Slet med å gå omtrent hele svangerskapet. Tok 1 år etter fødsel før jeg gikk til manuellterapeut. Han fikk opp en låsning, jeg fikk noen øvelser, og jeg ble gradvis bedre. Var fin ca 6 mnd etter det. Går du til fysio? Anbefaler også sjekk hos kiropraktor/manuellterapeut med erfaring. Er det låsning i tillegg, kan du få hjelp allerede nå. Kiropraktor sa til meg at om det er vondt på baksiden er det ofte låsning. Fremme i symfysen betyr ofte vanlig bekkenløsning. Anonymous poster hash: 14873...c8c Skal liksom gå på gruppetrening ledet av fysio, men det er så tidkrevende. Ikke alltid jeg får fulgt det nok pga sykdom osv. Kiropraktor var jeg til før jul, ble bedre. Nå er det verre igjen, gleder meg til uka starter og jeg har ny time. Hi Anonymous poster hash: 30aae...45c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #10 Skrevet 3. januar 2016 Min historie er ikke så oppløftende. Fire år siden fødsel og jeg er straks på aap pga bekkenet. Krysser alt jeg har for deg, unner ingen å slite med dette så lenge etterpå Anonymous poster hash: 36477...441 Uff, krysser fingrene for DEG!! Vet du hvorfor du ikke ble bra igjen? Hi Anonymous poster hash: 30aae...45c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #11 Skrevet 3. januar 2016 Sengeliggende og totalt invalid i to graviditeter. Ble helt fin igjen bare i løpet av måneder etter fødsel. Jeg tror det er viktig å lytte til kroppen og ikke presse seg. Ingen som gidder å legge ut historiene om at det går bra på nettet vet du! 😉 Anonymous poster hash: c429b...e74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå