Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Kom med tips, damer! 2016 vil bli spareår her, siden ungene skal begynne med privat trener på aktiviteten sin, vi skal kjøpe en 7-seters bil med automatgir og skal på ganske så dyr ferie til Island. Til nå har jeg: * skaffet meg Trumf- og Coop-kort * begynt å kjøpe det som det går an å kjøpe fra First Price, Rema og andre billigmerker * bruker oppvaskpulver istedet for tabletter * handler dopapir og sånt på Europris * begrenser bilkjøringen * skal prøve å foretrekke gratis aktiviteter med barna fremfor aktiviteter som koster penger* total kjøpestopp på klær, sko, sminke, parfyme og smykker til meg selv, bortsett fra truser og sokker * gå over forsikringer * har meldt meg ut av treningssenter Flere tips fra dere erfarne sparere? Anonymous poster hash: 93423...a93
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 Selge ting man ikke trenger titt og ofte. Slå av lyset i rom som ikke brukes. Rett og slett kjøpe mindre (matbudsjettet vårt ble halvert når vi sluttet å kjøpe mat i store kvanta (liten familie)). Alltid handle klær på salg og supertilbud (kjøper nesten aldri klær på fullpris). Anonymous poster hash: a4b8f...fd3
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 Kjøp neste års julegaver nå på salg Anonymous poster hash: 187ea...515
Solmamma Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 Mest mulig rene råvarer framfor ferdiglaget mat? Minst mulig snacks og snop?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #5 Skrevet 2. januar 2016 Kjøp neste års julegaver nå på salg Anonymous poster hash: 187ea...515 Eller rettere sagt årets julegaver 😳 Anonymous poster hash: 187ea...515
TPK Skrevet 2. januar 2016 #6 Skrevet 2. januar 2016 Gå gjennom abonnementer: ukeblader, tv-kanaler, Netflix o.l. Det meste kan nok sies opp. Sjekk strømprisen hos din leverandør. Selg unna ting fra boder og loft.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #7 Skrevet 2. januar 2016 Kom med tips, damer! 2016 vil bli spareår her, siden ungene skal begynne med privat trener på aktiviteten sin, vi skal kjøpe en 7-seters bil med automatgir og skal på ganske så dyr ferie til Island. Til nå har jeg: * skaffet meg Trumf- og Coop-kort * begynt å kjøpe det som det går an å kjøpe fra First Price, Rema og andre billigmerker * bruker oppvaskpulver istedet for tabletter * handler dopapir og sånt på Europris * begrenser bilkjøringen * skal prøve å foretrekke gratis aktiviteter med barna fremfor aktiviteter som koster penger * total kjøpestopp på klær, sko, sminke, parfyme og smykker til meg selv, bortsett fra truser og sokker * gå over forsikringer * har meldt meg ut av treningssenter Flere tips fra dere erfarne sparere? Anonymous poster hash: 93423...a93 Flotte tips. Vi har ordnet det slik at hver gang vi drar kortet, blir drt satt over 10 kr på sparekonto. På tre dager har vi spart 100 kr, og det er bare på det ene kortet 😉 Anonymous poster hash: 228a0...5aa
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #8 Skrevet 2. januar 2016 Kom med tips, damer! 2016 vil bli spareår her, siden ungene skal begynne med privat trener på aktiviteten sin, vi skal kjøpe en 7-seters bil med automatgir og skal på ganske så dyr ferie til Island. Til nå har jeg: * skaffet meg Trumf- og Coop-kort * begynt å kjøpe det som det går an å kjøpe fra First Price, Rema og andre billigmerker * bruker oppvaskpulver istedet for tabletter * handler dopapir og sånt på Europris * begrenser bilkjøringen * skal prøve å foretrekke gratis aktiviteter med barna fremfor aktiviteter som koster penger * total kjøpestopp på klær, sko, sminke, parfyme og smykker til meg selv, bortsett fra truser og sokker * gå over forsikringer * har meldt meg ut av treningssenter Flere tips fra dere erfarne sparere? Anonymous poster hash: 93423...a93 Flotte tips. Vi har ordnet det slik at hver gang vi drar kortet, blir drt satt over 10 kr på sparekonto. På tre dager har vi spart 100 kr, og det er bare på det ene kortet 😉 Anonymous poster hash: 228a0...5aa Hvordan ordner man det?! Anonymous poster hash: 10c73...d61
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #9 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har en bursdagskasse i kjelleren. Med to unger i skolealder blir det noen bursdager i løpet av et år. Jeg handler når det er salg. Feks kjemptilbud på lego. Tegneblokker osv. Når en av ungene skal i bursdag plukker jeg bare en gave fra esken. Kort får ungene lage selv. Hjemmelaget kort er mye koseligere enn bortelaget også Jeg har begynt å fylle opp en slik kasse til voksne også. Lys og servietter. Billige fine enkle ting. Spesielt til vertinnegaver. Penger spart! Skriv middagsmeny for hver uke. Ta utgangspunkt i hva dere har i fryser og kjøleskap. Og for all del. Ikke kast mat! Frys det ned hvis datoen begynner å bli dårlig. Lag smoothie hvis frukten er overmoden osv. Anonymous poster hash: baf57...535
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #10 Skrevet 2. januar 2016 Last ned appen Mattilbud til telefonen din, hver søndag legger alle matbutikkjedene ut neste ukes tilbudsavis der. Jeg blar gjennom den hver søndag kveld og skriver middagsplan og handleliste for uken som kommer. Mandag kveld tar jeg runden og kjøper lokketilbudene i butikkene, melk, mel o.l. handler jeg på Rema eller Kiwi. Anonymous poster hash: 0c55a...973
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #11 Skrevet 2. januar 2016 Selge ting man ikke trenger titt og ofte. Slå av lyset i rom som ikke brukes. Rett og slett kjøpe mindre (matbudsjettet vårt ble halvert når vi sluttet å kjøpe mat i store kvanta (liten familie)). Alltid handle klær på salg og supertilbud (kjøper nesten aldri klær på fullpris). Anonymous poster hash: a4b8f...fd3 Hvordan får man solgt ting? Har prøvd å selge hele og fine barneklær, ting, pynt osv, men ingen vil kjøpe, verken på finn.no eller Facebook :S Anonymous poster hash: 93423...a93
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #12 Skrevet 2. januar 2016 Handle inn til hele uken, Evt kjøp Matkasser fra Adam eller godt levert, De koster litt men du er ikke innom butikken på en uke. Bak brød Anonymous poster hash: 52ba9...42f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #13 Skrevet 2. januar 2016 Kom med tips, damer! 2016 vil bli spareår her, siden ungene skal begynne med privat trener på aktiviteten sin, vi skal kjøpe en 7-seters bil med automatgir og skal på ganske så dyr ferie til Island. Til nå har jeg: * skaffet meg Trumf- og Coop-kort * begynt å kjøpe det som det går an å kjøpe fra First Price, Rema og andre billigmerker * bruker oppvaskpulver istedet for tabletter * handler dopapir og sånt på Europris * begrenser bilkjøringen * skal prøve å foretrekke gratis aktiviteter med barna fremfor aktiviteter som koster penger * total kjøpestopp på klær, sko, sminke, parfyme og smykker til meg selv, bortsett fra truser og sokker * gå over forsikringer * har meldt meg ut av treningssenter Flere tips fra dere erfarne sparere? Anonymous poster hash: 93423...a93 Flotte tips. Vi har ordnet det slik at hver gang vi drar kortet, blir drt satt over 10 kr på sparekonto. På tre dager har vi spart 100 kr, og det er bare på det ene kortet Anonymous poster hash: 228a0...5aa Hvordan ordner man det?! Anonymous poster hash: 10c73...d61 gå inn på nettbanken. det går under sparing. smart sparing elelr morsom sparing. husker ikke helt hva det sto.- men kan sette opp hvilket kort som skal trekkes, hvilken konto det skal inn på og hvor mye. du kan velge med enn 10 kr, men vi valgte å ta det først. går det greit, kan vi øke det til 20 kr. vi har dnb. som sagt, gjorde det på nettbanken sine sider. Anonymous poster hash: 228a0...5aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå