Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Enten dere selv eller barna? Hvilke(t) kjønn/aldersforskjell? Hvilke problemer har dette medført for barna? For foreldrene? Anonymous poster hash: 72f9e...594
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har pseudotvillinger. Jenter, 12 mnd mellom. Problemer? Ingen problemer... Noen heltiske år for foreldrene de første årene, men også greit når man først en i "flyt" men bleieskift, nattevåke etc For barna har det bare vært oppsider. Eneste jeg evt vil påpeke er at de er veldig gode venner og leker veldig mye sammen - har pgså en del felles venner. Men baksiden av at de er mye sammen er jo at de krangler mye også. Tidvis er det full krig her.... Oppsummert; intenst, men ville valgt akkurat same på nytt Anonymous poster hash: c557a...444
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har to jenter med 1,5 år mellom. De er nå 7 og 8 år gamle. Det var slitsomt da yngste var mellom ca 10 nnd og 2 år. De var veldig sjalu på hverande så det var mye hyl, skrik, dytting, klyping og leven den perioden. Men fra språket kom på plass hos yngste har de lekt fint sammen. Akkurat nå kan jeg ikke tenke meg en eneste ulempe, de er bestevenner 😃 Anonymous poster hash: fca8e...ad3
Liv & Røre Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 18 mnd i mellom her. De er verdens beste venner. Litt slitsomt da yngste var mellom 10 mnd og 2 1/2 år. Ellers har det gått strålende hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #5 Skrevet 2. januar 2016 14måneder mellom gutta. Mye arbeid i begynnelsen men når en jobber strukturert,taktisk,takker ja til avlastning så går det. Nå er di 6 og 5 år og det eneste problemet for tiden er hvordan organisere noe som de kan gjøre uten hverandre. De gjør alt sammen. En del krangler ja,men herlig å se dem spille sjakk sammen også! Anonymous poster hash: 0ebf0...d65
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #6 Skrevet 2. januar 2016 Er en selv, med en 13 mnd eldre bror. Har også tette barn, gutter med 1kr mnd mellom. Anonymous poster hash: 142bf...bad
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #7 Skrevet 2. januar 2016 Er en selv, med en 13 mnd eldre bror. Har også tette barn, gutter med 1kr mnd mellom. Anonymous poster hash: 142bf...bad 17 mnd mellom* Anonymous poster hash: 142bf...bad
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #8 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har både pseudotvilinger (jente/gutt - 15 mnd imellom) og tvillinger (gutt/gutt - 7 min imellom) Anonymous poster hash: 86d89...1ec
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #9 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har både pseudotvilinger (jente/gutt - 15 mnd imellom) og tvillinger (gutt/gutt - 7 min imellom) Anonymous poster hash: 86d89...1ec Ingen problemer, bare fordeler 👍 Anonymous poster hash: 86d89...1ec
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #10 Skrevet 2. januar 2016 Har gutter, nå 6 og 7 år! De første 3 årene var ganske kjipe, hadde ikke valgt å få dem så tett igjen! Selvom det nå går veldig fint, var det ikke verdt det Anonymous poster hash: 73bf8...e2e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #11 Skrevet 2. januar 2016 Har to jenter med 1,5 år imellom. Veldig krevende de første årene med to bleieunger, dårlig nattesøvn, trass og sjalusi. Jeg må innrømme at jeg var sliiiiiten... Jeg syntes det var så intenst at det ble i meste laget.. Men nå skal det sies at jeg hadde en lite deltagende far til barna - og det gjør selvfølgelig at perioden ble tyngre for meg. Nå er de store, snart tenåringer. Nå er det mange fordeler med at de er så nære i alder. Mange felles interesser gjør at hverdagen (og feriene også) flyter lettere enn om det hadde vært mange år mellom dem. De er ikke bestevenner og krangler masse i perioder - allikevel har de et fellesskap.. Slitsomt med to tette småbarn, fordelene kommer med årene😉 Anonymous poster hash: e3f48...b67
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #12 Skrevet 2. januar 2016 Har 18 mnd mel nr 2 og 3, blir 18 mnd mel 4 og 5. Hektisk, men verdt det! Har bare jenter Anonymous poster hash: 9223a...f20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå