Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Han er nå 9 måneder, og jeg føler ikke at jeg blir helt "venn" med navnet. Vi sto mellom tre, fire navn da han ble født, og sånn i all hast, bare valgte vi ett. Altså, navnet er flott, det, men jeg føler fremdeles ikke at det passer ham. Æsj. Kommer det til å gå seg til...? Anonymous poster hash: bb212...8f3
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 Har gått seg til med begge mine. Første tok to år. Andre ca ett år. Likte navna begge gangene, men barnet måtte liksom vokse seg inn i det. Anonymous poster hash: bd08a...71a
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 Tenk over grunnen til st du angrer. Må du hele tiden stave navnet? Er det for mange som heter det samme? Uttales det ofte feil? Har du et konkret forslag du vil endre det til, i såfall kan du prøve det ut noen uker Anonymous poster hash: df5af...cc9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 Skift navn nå. Jeg angrer på navnet på 3,5 åringen og det er verre. Skulle aldri latt mannen fått viljen sin. Anonymous poster hash: 42005...757
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #5 Skrevet 2. januar 2016 Jeg endret etteravn på mine etter 3 år. Vil de hjelpe å gi han et navn til ? Legge til mellomnavn ? Anonymous poster hash: 429dc...986
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #6 Skrevet 2. januar 2016 Er ikke for sent å endre det. Heller nå enn når barnet er 3-4-5 år Anonymous poster hash: bf92e...46d
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #7 Skrevet 2. januar 2016 Hva er navnet, HI? Anonymous poster hash: 21478...57c
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #8 Skrevet 2. januar 2016 Skift navn nå.Jeg angrer på navnet på 3,5 åringen og det er verre. Skulle aldri latt mannen fått viljen sin. Anonymous poster hash: 42005...757 Uff, den er lei. Det er ikke det at jeg hater navnet, jeg bare får det ikke til å stemme på ham. Hadde jeg bare hatt et reelt alternativ. Det navnet jeg skulle ønske at vi valgte, er ganske spesielt, så jeg får vel bare la det ligge. HI Anonymous poster hash: bb212...8f3
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #9 Skrevet 2. januar 2016 Hva er navnet, HI? Anonymous poster hash: 21478...57c Njaaa. Vil helst ikke røpe det, men det er noe i samme gate som Kristoffer. Et vanlig, litt kjedelig navn. HI Anonymous poster hash: bb212...8f3
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #10 Skrevet 2. januar 2016 Skift navn nå.Jeg angrer på navnet på 3,5 åringen og det er verre. Skulle aldri latt mannen fått viljen sin. Anonymous poster hash: 42005...757 Uff, den er lei. Det er ikke det at jeg hater navnet, jeg bare får det ikke til å stemme på ham. Hadde jeg bare hatt et reelt alternativ. Det navnet jeg skulle ønske at vi valgte, er ganske spesielt, så jeg får vel bare la det ligge. HIAnonymous poster hash: bb212...8f3 Du sier du har et navn du skulle ønske du valgte. Da hadde jeg prøvd å bytte til dette navnet en periode, selv om det er et spesielt navn. Kanskje det er dette navnet som er perfekt for gutten din Anonymous poster hash: 49798...110
Nyttårs barn Skrevet 2. januar 2016 #11 Skrevet 2. januar 2016 Hva er navnet, HI? Anonymous poster hash: 21478...57c Njaaa. Vil helst ikke røpe det, men det er noe i samme gate som Kristoffer. Et vanlig, litt kjedelig navn. HI Anonymous poster hash: bb212...8f3 Kanskje du kan legge til det spesielle navnet og gå gradvis over til det.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #12 Skrevet 2. januar 2016 Hva er navnet, HI? Anonymous poster hash: 21478...57c Njaaa. Vil helst ikke røpe det, men det er noe i samme gate som Kristoffer. Et vanlig, litt kjedelig navn. HIAnonymous poster hash: bb212...8f3 Kanskje du kan legge til det spesielle navnet og gå gradvis over til det. Ja. Det kan være en ide. Får prøve å overtale mannen, da. HI Anonymous poster hash: bb212...8f3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #13 Skrevet 3. januar 2016 Hei! Kjenner meg igjen! Følte akkurat det samme med vår første jente. Hadde kjempeproblemer med å kalle henne ved navn i ca ett år. Hadde et annet navn jeg syns passet bedre. Begge navn var mine forslag og det liksom bare ble ett av dem. Det rare var at da jeg rundt 1 års dagen sa dette til min mann og bønnfalt om at vi skulle bytte, gikk det over dagen etter! Enda sa han at vi godt kunne bytte. Plutselkg aksepteete jeg navnet og i dag er jeg glad for det.hun skulle aldri kunne hete noe annet. Med nr 3, også jente, ventet vi over tre mnd med å bestemme navn.... tilslutt fikk hun det navnet som jeg ville første skulle ha, men 3 dager seinere endret vi oss og bytta til noe helt annet.... måtte sende ut nye takkekort og nye papirer til navneregisteret.... så dette med navn er ikke lett!! Anonymous poster hash: 0ee47...da2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #14 Skrevet 3. januar 2016 Vet om noen som forandret navnet på sitt barn når det var to år og gikk i bhg. - og vet du hva? Det gikk helt fint 👍 de annonserte det til familie, på Facebook og i bhg. Trengte igrunn bare rette på folk innemellom den første tiden Anonymous poster hash: a1c77...36a
megmegmeg Skrevet 3. januar 2016 #15 Skrevet 3. januar 2016 Mamma og pappa skiftet navnet mitt når jeg var 10 mnd gammel av samme grunner som deg. Det er jeg glad for! Det var ett kjedelig navn ( Jeanett )... Er veldig glad i "nye navnet" mitt , det er mye mer unikt 😊
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #17 Skrevet 3. januar 2016 Det samme skjedde hos meg. Jeg la til ett mellomnavn da barnet var 1 år og nå går det veldig bra;) Anonymous poster hash: c0292...800
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå