Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Jeg og mannen har delt økonomi. For å unngå stress i familien har vi i fellesskap bestemt at en skal jobbe i 80% stilling for å være hjemme en dag i uka. Mannen ønsket ikke, så jeg sa det var greit dersom vi "delte" på beløpet jeg tapte hver måned. (Jeg kommer jo i tillegg til å tape pensjonspoeng og pensjon når jeg blir gammel, men det utsetter jeg å tenke på...) Plutselig har han bestemt at han ikke vil være med å dekke inn sin halvpart av det jeg taper av feriepenger i juli. Han synes at da har jeg ferie og han ikke trenger å dekke inn noe tap. Jeg derimot sier at jeg jo får utbetalt mye mindre feriepenger nettopp fordi jeg har vært hjemme en dag hver uke i året som har gått. Hva tenker du? Anonymous poster hash: 2e003...bb9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 At dere bør få felles økonomi når mannen brått ombestemmer seg. Noe sånt hadde jeg ikke godtatt. Anonymous poster hash: 6d935...c77
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 Hadde aldri giddet å dele livet med en som ikke vil ha felles økonomi. Her er vi en familie. Anonymous poster hash: 79e57...c9e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 Må si jeg synes det er spesielt å være så nazi på økonomien når man har barn sammen 😳 Hadde ikke godtatt sånn oppførsel! Anonymous poster hash: 429b5...517
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #5 Skrevet 2. januar 2016 Flere? Anonymous poster hash: 2e003...bb9
Yellow Brick Road Skrevet 2. januar 2016 #6 Skrevet 2. januar 2016 Jeg hadde umiddelbart begynt å jobbe 100%, enten ved å utvide stillingen min om et var mulig, eller ved å finne meg en ekstrajobb om mannen hadde holdt på sine penger som en onkel Skrue i en sånn situasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå