Gå til innhold

Redusert stilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har delt økonomi.

For å unngå stress i familien har vi i fellesskap bestemt at en skal jobbe i 80% stilling for å være hjemme en dag i uka. Mannen ønsket ikke, så jeg sa det var greit dersom vi "delte" på beløpet jeg tapte hver måned. 

(Jeg kommer jo i tillegg til å tape pensjonspoeng og pensjon når jeg blir gammel, men det utsetter jeg å tenke på...) 

Plutselig har han bestemt at han ikke vil være med å dekke inn sin halvpart av det jeg taper av feriepenger i juli. Han synes at da har jeg ferie og han ikke trenger å dekke inn noe tap. Jeg derimot sier at jeg jo får utbetalt mye mindre feriepenger nettopp fordi jeg har vært hjemme en dag hver uke i året som har gått.

Hva tenker du? 

Anonymous poster hash: 2e003...bb9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At dere bør få felles økonomi når mannen brått ombestemmer seg. Noe sånt hadde jeg ikke godtatt.

Anonymous poster hash: 6d935...c77

Skrevet

Hadde aldri giddet å dele livet med en som ikke vil ha felles økonomi. Her er vi en familie.

Anonymous poster hash: 79e57...c9e

Skrevet

Må si jeg synes det er spesielt å være så nazi på økonomien når man har barn sammen 😳 Hadde ikke godtatt sånn oppførsel!

Anonymous poster hash: 429b5...517

Skrevet

Flere? 

Anonymous poster hash: 2e003...bb9
Skrevet

Jeg hadde umiddelbart begynt å jobbe 100%, enten ved å utvide stillingen min om et var mulig, eller ved å finne meg en ekstrajobb om mannen hadde holdt på sine penger som en onkel Skrue i en sånn situasjon.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...