Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Klær, leker og utstyr, og evt aktiviteter og opplevelser? Sånn ca? Og hvor mange barn har du? Anonymous poster hash: baa04...f58
QueeenBeee Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 Klær, leker og utstyr går på behov. Så d kan vær 0 ene måneden og 10 000 neste måned. Aktiviteter er ca 1000kr i året på hver av de 2 største. Opplevelser som koster penger legges til ferier, da på grunn av at det ikke er noeder vi bor. Gratis opplevelser er det massevis av. 3 barn 8 år, 6 år og 1 år. Så alt i alt, veldig varierende.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 Klær, leker og utstyr går på behov. Så d kan vær 0 ene måneden og 10 000 neste måned. Aktiviteter er ca 1000kr i året på hver av de 2 største. Opplevelser som koster penger legges til ferier, da på grunn av at det ikke er noeder vi bor. Gratis opplevelser er det massevis av. 3 barn 8 år, 6 år og 1 år. Så alt i alt, veldig varierende. 1000 i året på aktiviteter? Hva går de på da? Anonymous poster hash: 893fb...2f2
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 Aktiviteten til eldste koster 3000 i året. Mellomste sin 2500. Så kommer ting de må ha til den ved siden av. Klær og leker er veldig variert. En mnd må alle 3 ha nye sko og jakker f.eks og da går det jo litt penger.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #5 Skrevet 2. januar 2016 Hvis jeg skal regne et snitt pr mnd gjennom året så tipper jeg 2500,- i mnd. Hun er bare 2,5 så jeg tipper på at hun blir dyrere i drift etterhvert 😂 Anonymous poster hash: 186aa...2c3
skinnfilla Skrevet 2. januar 2016 #6 Skrevet 2. januar 2016 Vi har 4 barn, handler inn klær til de ca 2 -3 ganger i året, da får de mye klær. Kjøper litt utenom om de trenger. Må ha en runde til mandag, da får det fort 5-6000. Minste er baby og har masse. Aktiviteter er nok ca 1000 i mnd Leker får de ikke mye av. Ukelønn til hun på 16 er ca 100 + at vi setter inn 20 kr nå og da . Hun er flink til å hjelpe med de små, lufte hund ol rydder. De to i midten får 50kr uka , de rydder rom, dekker på og av , tar seg av kaninene. Vi kjøper lørdagsgodt. Opplevelser er ferier, parker, ol og bruker nok 50 000 i året der. Vi setter også inn 150 i mnd på hver sin sparekonto.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #7 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har tre barn. To er på videregående, de går på privatskole og det koster ca 1500,- pr pers i mnd. De driver med ridning og det koster oss ca 20.000,-++ i mnd. I tillegg har to av de medlemskap på treningssenter som koster ca 500,- pr i mnd. Alle tre har mob abonnement til ca 300,- i mnd. I tillegg har de et "forbruk" på ca en mobil i året. De pleier å koste 6-7000,- pr stk. Nettbrett og dataer de har pleier vel å holde ca 2-3 år. En av de går i tillegg på fotball, tror det koster ca 2000,- i året. I tillegg får alle tre skikort og slalomutstyr/snowboard når de trenger. Tror skikortene ligger på 3500,- pr barn pr sesong men er litt usikker på eksakt sum. I tillegg har alle tre hatt/skal ha regulering. For de to eldste kostet det ca 15000,- pr pers. Ungene får busskort til ca 300,- pr barn i mnd. De har også månedspenger på 1500,- hver i mnd. Vi kjøper jo i tillegg alt de trenger til riding og fotball og tror nok det utgjør 2-3000,- i mnd. De spiser vel for et par tre tusen hver i mnd, pluss det som går med i ekstra strøm og bensin til å kjøre de hit å ditt. Vi reiser i tillegg mye bort og deres del av feriebudsjettet utgjør fort 200.000,- i året vil jeg tro. Utenom dette kommer utgifter til sko og klær som i hvert fall utgjør 2000,- i mnd pr barn. Dyrt med mange barn;-) Anonymous poster hash: 2e789...695
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #8 Skrevet 2. januar 2016 Meg over med tre barn:-) De to eldste driver/skal akkurat begynne med førerkort også og det kommer på rundt 30.000,- pr tror jeg nå de nærmeste årene. I tillegg har vi jo ganske nylig hatt utgifter til bunad med sølv til to da de konfirmerte seg. De kom på ca 70.000,- pr stk i tillegg til utgifter til selskapene på ca 50.000,-.til jul og bursdag pleier vi å bruke mellom 5-10.000,- på gaver til de hver:-) Anonymous poster hash: 2e789...695
QueeenBeee Skrevet 2. januar 2016 #9 Skrevet 2. januar 2016 Klær, leker og utstyr går på behov. Så d kan vær 0 ene måneden og 10 000 neste måned. Aktiviteter er ca 1000kr i året på hver av de 2 største. Opplevelser som koster penger legges til ferier, da på grunn av at det ikke er noeder vi bor. Gratis opplevelser er det massevis av. 3 barn 8 år, 6 år og 1 år. Så alt i alt, veldig varierende.1000 i året på aktiviteter? Hva går de på da? Anonymous poster hash: 893fb...2f2 De er med i det lokale idrettslaget. Medlemskontigenten der er 500kr i året til sammen, familiepris. Utover det så er det treningsavgiften for aktivitetene de er med på. Det er ikke så mye å velge mellom. I tillegg de med på svømming en gang i uka, ca 300kr i året, det er også familieprisen.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #10 Skrevet 2. januar 2016 Tre stykker, en i bhg, to på småskole. Tipper det går 10-15 tusen i mnd på de 😳 Helt vilt egentlig! Anonymous poster hash: a4b6e...362
Miamimom Skrevet 2. januar 2016 #11 Skrevet 2. januar 2016 Det er MYE! Vi har to barn, hadde vi vært barnløse hadde vi vært rike 🙈
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #12 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har tre barn. To er på videregående, de går på privatskole og det koster ca 1500,- pr pers i mnd. De driver med ridning og det koster oss ca 20.000,-++ i mnd. I tillegg har to av de medlemskap på treningssenter som koster ca 500,- pr i mnd. Alle tre har mob abonnement til ca 300,- i mnd. I tillegg har de et "forbruk" på ca en mobil i året. De pleier å koste 6-7000,- pr stk. Nettbrett og dataer de har pleier vel å holde ca 2-3 år. En av de går i tillegg på fotball, tror det koster ca 2000,- i året. I tillegg får alle tre skikort og slalomutstyr/snowboard når de trenger. Tror skikortene ligger på 3500,- pr barn pr sesong men er litt usikker på eksakt sum. I tillegg har alle tre hatt/skal ha regulering. For de to eldste kostet det ca 15000,- pr pers. Ungene får busskort til ca 300,- pr barn i mnd. De har også månedspenger på 1500,- hver i mnd. Vi kjøper jo i tillegg alt de trenger til riding og fotball og tror nok det utgjør 2-3000,- i mnd. De spiser vel for et par tre tusen hver i mnd, pluss det som går med i ekstra strøm og bensin til å kjøre de hit å ditt. Vi reiser i tillegg mye bort og deres del av feriebudsjettet utgjør fort 200.000,- i året vil jeg tro. Utenom dette kommer utgifter til sko og klær som i hvert fall utgjør 2000,- i mnd pr barn. Dyrt med mange barn;-) Anonymous poster hash: 2e789...695 Men dere foreldre har vel litt over snittet I årslønn vil jeg tro...? Ingen barn trenger å koste så voldsomt mye. Anonymous poster hash: 9778d...1d9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #13 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har to på 5 og 8, sfo og bhg ca 5000 mnd for begge, mat 3000 og aktiviteter 200 kr mnd tilsammen + diverse. Tipper max 10000/mnd for begge. Anonymous poster hash: 9778d...1d9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #14 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har tre barn. To er på videregående, de går på privatskole og det koster ca 1500,- pr pers i mnd. De driver med ridning og det koster oss ca 20.000,-++ i mnd. I tillegg har to av de medlemskap på treningssenter som koster ca 500,- pr i mnd. Alle tre har mob abonnement til ca 300,- i mnd. I tillegg har de et "forbruk" på ca en mobil i året. De pleier å koste 6-7000,- pr stk. Nettbrett og dataer de har pleier vel å holde ca 2-3 år. En av de går i tillegg på fotball, tror det koster ca 2000,- i året. I tillegg får alle tre skikort og slalomutstyr/snowboard når de trenger. Tror skikortene ligger på 3500,- pr barn pr sesong men er litt usikker på eksakt sum. I tillegg har alle tre hatt/skal ha regulering. For de to eldste kostet det ca 15000,- pr pers. Ungene får busskort til ca 300,- pr barn i mnd. De har også månedspenger på 1500,- hver i mnd. Vi kjøper jo i tillegg alt de trenger til riding og fotball og tror nok det utgjør 2-3000,- i mnd. De spiser vel for et par tre tusen hver i mnd, pluss det som går med i ekstra strøm og bensin til å kjøre de hit å ditt. Vi reiser i tillegg mye bort og deres del av feriebudsjettet utgjør fort 200.000,- i året vil jeg tro. Utenom dette kommer utgifter til sko og klær som i hvert fall utgjør 2000,- i mnd pr barn. Dyrt med mange barn;-) Anonymous poster hash: 2e789...695 Er dette vanlig forbruk i deres omgangskrets? Tenker med gru på når jeg selv får tenåringer om det er så dyrt. Har riktignok kun to barn men likevel. Anonymous poster hash: 08cc8...23e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #15 Skrevet 2. januar 2016 Har ei jente. Bruker 1000 kr pr mnd på rideskole og ca 400 kr pr mnd på rideutstyr. Vanlige klær; 500 kr. Mobil; 150 kr. Har lovt henne egen ponni om et par år. Tør ikke tenke på hva det kommer til å koste. Anonymous poster hash: c2a75...735
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #16 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har tre barn. To er på videregående, de går på privatskole og det koster ca 1500,- pr pers i mnd. De driver med ridning og det koster oss ca 20.000,-++ i mnd. I tillegg har to av de medlemskap på treningssenter som koster ca 500,- pr i mnd. Alle tre har mob abonnement til ca 300,- i mnd. I tillegg har de et "forbruk" på ca en mobil i året. De pleier å koste 6-7000,- pr stk. Nettbrett og dataer de har pleier vel å holde ca 2-3 år. En av de går i tillegg på fotball, tror det koster ca 2000,- i året. I tillegg får alle tre skikort og slalomutstyr/snowboard når de trenger. Tror skikortene ligger på 3500,- pr barn pr sesong men er litt usikker på eksakt sum. I tillegg har alle tre hatt/skal ha regulering. For de to eldste kostet det ca 15000,- pr pers. Ungene får busskort til ca 300,- pr barn i mnd. De har også månedspenger på 1500,- hver i mnd. Vi kjøper jo i tillegg alt de trenger til riding og fotball og tror nok det utgjør 2-3000,- i mnd. De spiser vel for et par tre tusen hver i mnd, pluss det som går med i ekstra strøm og bensin til å kjøre de hit å ditt. Vi reiser i tillegg mye bort og deres del av feriebudsjettet utgjør fort 200.000,- i året vil jeg tro. Utenom dette kommer utgifter til sko og klær som i hvert fall utgjør 2000,- i mnd pr barn. Dyrt med mange barn;-) Anonymous poster hash: 2e789...695 Er dette vanlig forbruk i deres omgangskrets? Tenker med gru på når jeg selv får tenåringer om det er så dyrt. Har riktignok kun to barn men likevel. Anonymous poster hash: 08cc8...23e Vi har omgangskrets som bruker endel mindre og mye mer enn oss.. Det varierer etter muligheter og intr man har. Det jeg tror mange må være mer obs på er at små barn og barnehageutgifter er IKKE en kostbar periode i barns liv. Mange synes det bare er å få ett barn til og ett til hvis man har lyst, for "man angrer jo ikke på barna man har fått" som alle bruker som argument her inne. I tillegg er det jo sånn at ca halvparten av par skiller seg og da er det jo ofte barnas levevilkår det går betraktelig utover. Anonymous poster hash: 2e789...695
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #17 Skrevet 2. januar 2016 Har ei jente. Bruker 1000 kr pr mnd på rideskole og ca 400 kr pr mnd på rideutstyr. Vanlige klær; 500 kr. Mobil; 150 kr. Har lovt henne egen ponni om et par år. Tør ikke tenke på hva det kommer til å koste. Anonymous poster hash: c2a75...735 Ikke lov barn ting du ikke kan holde..;-) en ponni koster MINST 10.000,- i mnd over tid..+ kjøp av ponni og utstyr. Anonymous poster hash: 2e789...695
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #18 Skrevet 2. januar 2016 Har ei jente. Bruker 1000 kr pr mnd på rideskole og ca 400 kr pr mnd på rideutstyr. Vanlige klær; 500 kr. Mobil; 150 kr. Har lovt henne egen ponni om et par år. Tør ikke tenke på hva det kommer til å koste. Anonymous poster hash: c2a75...735 Ikke lov barn ting du ikke kan holde..;-) en ponni koster MINST 10.000,- i mnd over tid..+ kjøp av ponni og utstyr. Anonymous poster hash: 2e789...695 nei det gjere det ikkje det spørst nett kor ho skal ha ponnien og kva ho skal bruke den til Anonymous poster hash: b1a3d...4c3
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #19 Skrevet 2. januar 2016 Kanskje 300 i måneden. Barnet er 12 mnd. Bruker mye penger på babymat og smoothies da Anonymous poster hash: 3bc24...632
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #20 Skrevet 2. januar 2016 Tre stykker, en i bhg, to på småskole. Tipper det går 10-15 tusen i mnd på de 😳 Helt vilt egentlig! Anonymous poster hash: a4b6e...362 Det er mye, men om en har råd så hvorfor ikke? Jeg har 15000 i mnd etter husleien og alene med 3 i småskolen. De har hver sin aktivitet, eldste har to. Ellers handler jeg de fleste klær brukt prøver å spare litt,men ikke lett. Uke penger til alle. Anonymous poster hash: 893fb...2f2
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #21 Skrevet 2. januar 2016 2 barn Sikkert ca 1000 kr i klær og sko i snitt pr mnd. Basseng ca 200 kr pr mnd Aktiviteter (organisert) ca 2-300 pr mnd Ukepenger ca 400 kr pr mnd Anonymous poster hash: c9da6...650
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #22 Skrevet 2. januar 2016 Har ei jente. Bruker 1000 kr pr mnd på rideskole og ca 400 kr pr mnd på rideutstyr. Vanlige klær; 500 kr. Mobil; 150 kr. Har lovt henne egen ponni om et par år. Tør ikke tenke på hva det kommer til å koste. Anonymous poster hash: c2a75...735 Ikke lov barn ting du ikke kan holde..;-) en ponni koster MINST 10.000,- i mnd over tid..+ kjøp av ponni og utstyr. Anonymous poster hash: 2e789...695 nei det gjere det ikkje det spørst nett kor ho skal ha ponnien og kva ho skal bruke den til Anonymous poster hash: b1a3d...4c3 Det er vel ingen "ordentlige" steder med undervisning som ligger på under rundt 4-5000,- for stallplass. I tillegg skal hun sikkert ikke ha bare en ridetime i uken når hun har egen ponni. Dvs minst doble utgifter til ridetimer (min 2000,-i mnd, men har ikke hørt om noen som bruker så lite på opplæring), ekstra mat/høy/ inn/utslipp, walker, feriepass etc blir fort litt penger, nye sko hver 6 uke, rundt 1400,-, tannrasp, lisenser, vaksiner, forsikring (eller betale alt av vet utgifter selv) blir fort mange mange tusen i året. Kjøp av henger eller leie ved transport. Evt kurs, lisenser og startkontigenter.. Jeg kjenner mange som driver med ponni og hest og ingen klarer det under 10.000,- i mnd når man regner med absolutt alt av faktiske utgifter. Første gang vi hadde ponni trodde vi også at utgiftene var mye mindre men jeg er revisor og fører "regnskap" over våre ponni og hesteutgifter og ser hvor dyrt det faktisk er.. Mange går på en smell og kjøper ponni eller hest til barna og ender opp med mye høyere kostnader enn forventet og må ofte selge med høyt tap for å unngå de løpende kostnadene.. Anonymous poster hash: 2e789...695
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #23 Skrevet 2. januar 2016 Tre stykker, en i bhg, to på småskole. Tipper det går 10-15 tusen i mnd på de 😳 Helt vilt egentlig! Anonymous poster hash: a4b6e...362 Det er mye, men om en har råd så hvorfor ikke? Jeg har 15000 i mnd etter husleien og alene med 3 i småskolen. De har hver sin aktivitet, eldste har to. Ellers handler jeg de fleste klær brukt prøver å spare litt,men ikke lett. Uke penger til alle. Anonymous poster hash: 893fb...2f2 De er nok litt bortskjemte, men med barnehageutgiften, to spiller instrumenter, en rir, alle driver lagspill, alle driver kampsport, blir det fort dyrt. I tillegg er vi i svømmehallen, slalombakken, ishallen etc jevnlig. De har alt mulig utstyr 😳 Feriene er også dyrere. Større bil enn "nødvendig" har vi og to for at alle skal rekke alt.... Det ballar på seg.... Hva skal vi bruke penga på når de flytter? 😂 Anonymous poster hash: a4b6e...362
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #24 Skrevet 3. januar 2016 Tre stykker, en i bhg, to på småskole. Tipper det går 10-15 tusen i mnd på de 😳 Helt vilt egentlig! Anonymous poster hash: a4b6e...362 Det er mye, men om en har råd så hvorfor ikke? Jeg har 15000 i mnd etter husleien og alene med 3 i småskolen. De har hver sin aktivitet, eldste har to. Ellers handler jeg de fleste klær brukt prøver å spare litt,men ikke lett. Uke penger til alle. Anonymous poster hash: 893fb...2f2 De er nok litt bortskjemte, men med barnehageutgiften, to spiller instrumenter, en rir, alle driver lagspill, alle driver kampsport, blir det fort dyrt. I tillegg er vi i svømmehallen, slalombakken, ishallen etc jevnlig. De har alt mulig utstyr 😳 Feriene er også dyrere. Større bil enn "nødvendig" har vi og to for at alle skal rekke alt.... Det ballar på seg.... Hva skal vi bruke penga på når de flytter? 😂 Anonymous poster hash: a4b6e...362 10-15 tusen for tre barn er ikke mye. Du har nok ikke tegnet på kostnadene utenom fritidsakt og barnehage da.. Det koster også med større bolig, høyere strømforbruk, mat, klær, frisør, ferie, gaver etc.. Tipper du kommer ut med minst det dobbelte hvis du tar med alle utgifter. Anonymous poster hash: 2e789...695
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2016 #25 Skrevet 3. januar 2016 Regner dere virkelig med barnehage, strøm og mat utgifter når dere regner ut hvor mye dere bruker på barna pr mnd? Jeg tar bare med klær, leker og aktiviteter, og det varierer veldig fra mnd til mnd. Han er 2,5år, og det går ca 500kr pr mnd i gjennomsnitt. Anonymous poster hash: a97d7...05e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå