GÃ¥ til innhold

Geocaching. Noen eksperter her?😃


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle prøve dette for første gang i dag, og fant frem masse små skatter vi kunne bytte med. Barna ble litt skuffet da vi fant cachen, og det bare var en bitteliten boks med en loggbok i. Hvordan kan jeg på forhånd finne ut om cachen inneholder småting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står størrelse på cachen

 

Anonymous poster hash: e4b9b...cbe

Skrevet

Vi var også ute i går. Det varierer hva som ligger oppi dem. Var en hårbøyle oppi en av dem. Ellers bare ting som ikke er kjøpeting,. Tenker det viktigste er jo at barna er ute og får frisk luft, i tillegg til spenningen med å finne "postene". Skal ikke være noen "adventskalendere"... kanskje legge i en fin stein eller kongle. Ikke masse plast-dritt.. 



Anonymous poster hash: 494ba...c96
Skrevet

Takk for svar. Ser at det står str, men er det slik at xs er bare bok, mens de større har "skatter"?

Skrevet

De aller minste er mikro og har alltid kun logg. Du må ta de større for at det skal være ting i de. Det er dessverre ymse kvalitet til tider men mine syns det er kjekt å bare finne :-). Hvis du sjekker attributter ser du ofte endel info om cachen. Anbefalt for barn er en egen attributt og den gir en pekepinn. Hvilket område er du i? :-) Jeg har lagt ut flere selv og funnet mange hundre. Utrolig moro hobby.

 

Anonymous poster hash: 13e10...204

Skrevet

Har noen lyst til å forklare? :)

 

Anonymous poster hash: c1a35...79b

Skrevet

Barna skuffet??? Var det ikke mestringsfølelse da de fant den? Var ser-ikke gøy å lete??

 

Anonymous poster hash: af878...ff5

Skrevet

Barna skuffet??? Var det ikke mestringsfølelse da de fant den? Var ser-ikke gøy å lete??

 

Anonymous poster hash: af878...ff5

Det var kjempegøy! Men femåringen hadde gjort dette med bhg før, og da byttet de skatter. Han hadde plukket ut en veldig fin sprettball han ville legge i boksen. Vi voksne hadde aldri gjort det før, så vi visste ikke at det ikke var bytteskatter i alle, og premissene ble litt feil. Var ikke akkurat slik st han sippet, var fortsatt bli og fornøyd (siden alt ofte må forklares i minste detalj her inne), men det hadde vært enda mer morsomt om det var en skatt vi kunne bytte der :)

Skrevet

De aller minste er mikro og har alltid kun logg. Du må ta de større for at det skal være ting i de. Det er dessverre ymse kvalitet til tider men mine syns det er kjekt å bare finne :-). Hvis du sjekker attributter ser du ofte endel info om cachen. Anbefalt for barn er en egen attributt og den gir en pekepinn. Hvilket område er du i? :-) Jeg har lagt ut flere selv og funnet mange hundre. Utrolig moro hobby.

 

Anonymous poster hash: 13e10...204

Takk for svar :) Vi gikk bare rett ut fra huset i dag, og 700m borti veien :)

Holder til i Follo/Østfoldområdet

Skrevet

Har noen lyst til å forklare? :)

 

Anonymous poster hash: c1a35...79b

Nå er jo jeg helt nybegynner, så du får sikkert bedre svar, men helt enkelt går det ut på å lete etter små bokser. Du kan laste ned en app som gir deg oversikt over casher i nærområdet og viser retning. Finnes over hele verden, så vidt jeg har forstått? Var veldig gøy, og absolutt noe vi vil gjøre igjen. Barna syntes det var gøy å lete, og å være litt spioner (skal ikke avsløre seg for "uinnvidde"). Stor stas!

Skrevet

 

De aller minste er mikro og har alltid kun logg. Du må ta de større for at det skal være ting i de. Det er dessverre ymse kvalitet til tider men mine syns det er kjekt å bare finne :-). Hvis du sjekker attributter ser du ofte endel info om cachen. Anbefalt for barn er en egen attributt og den gir en pekepinn. Hvilket område er du i? :-) Jeg har lagt ut flere selv og funnet mange hundre. Utrolig moro hobby.

 

Anonymous poster hash: 13e10...204

Takk for svar :) Vi gikk bare rett ut fra huset i dag, og 700m borti veien :)

Holder til i Follo/Østfoldområdet

Hvilken app bruker du?

 

 

Anonymous poster hash: 13e10...204

Skrevet

 

 

De aller minste er mikro og har alltid kun logg. Du må ta de større for at det skal være ting i de. Det er dessverre ymse kvalitet til tider men mine syns det er kjekt å bare finne :-). Hvis du sjekker attributter ser du ofte endel info om cachen. Anbefalt for barn er en egen attributt og den gir en pekepinn. Hvilket område er du i? :-) Jeg har lagt ut flere selv og funnet mange hundre. Utrolig moro hobby.

 

Anonymous poster hash: 13e10...204

Takk for svar :) Vi gikk bare rett ut fra huset i dag, og 700m borti veien :)

Holder til i Follo/Østfoldområdet

Hvilken app bruker du?

 

 

Anonymous poster hash: 13e10...204

Den det var lenket til på geocaching.com.

Geocaching intro, tror jeg den heter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...