Gå til innhold

2 barn og under 800 000,- samlet inntekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slike spørsmål er et hån mot dem som er alene og gjerne aldri har sjans til å tjene i nærheten av dette engang. Tenk deg om, hi! Selvfølgelig går det helt fint. Spørsmålet ditt bør heller være til deg selv om dere er villige til å kanskje måtte ofre noen luksusgoder for barn nr to?

Anonymous poster hash: 8e4a9...c49

Hvis du leser mellom linjene her, så kan du tolke det slik at HI trenger argumenter fordi hennes mann er bekymret for at de ikke skal ha råd til en til nå. Kanskje bruker han det som en unnskyldning, og egentlig er bekymret for noe helt annet...

Anonymous poster hash: f159a...8f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter aleine med to barn. Har en inntekt på 480000kr, bidrag på 6000, 1800kr i barnetrygd og 1600 i tilskudd til barnepass. I tillegg sitter jeg med et boliglån på 1,6 mil og nedbetalt bil.

Men, dere som betaler 14000kr i mnd på bolig lån og forsikring... Har dere høye forsikringer eller kort nedbetaling? For meg så må jeg betale rett i overkant av 7000kr på boliglånet inkludert renter. Men nå har jeg 26 år igjen på nedbetalingen...

Anonymous poster hash: e01d4...509

14000,- i månd på boliglån er ikke mye. Vi har det og forsikringer uttennom, men så har vi mye mer enn 1,6 mill i lån også da.

Skrevet

Jeg sitter aleine med to barn. Har en inntekt på 480000kr, bidrag på 6000, 1800kr i barnetrygd og 1600 i tilskudd til barnepass. I tillegg sitter jeg med et boliglån på 1,6 mil og nedbetalt bil.

Men, dere som betaler 14000kr i mnd på bolig lån og forsikring... Har dere høye forsikringer eller kort nedbetaling? For meg så må jeg betale rett i overkant av 7000kr på boliglånet inkludert renter. Men nå har jeg 26 år igjen på nedbetalingen...

14000,- i månd på boliglån er ikke mye. Vi har det og forsikringer uttennom, men så har vi mye mer enn 1,6 mill i lån også da.

Beklager, her formulerte jeg meg veldig klønete. Jeg er fullstendig klar over at 14000kr ikke er mye i mnd i boliglån.

Men, det jeg stusset på var noen over her som hevdet å ha 1,6 mil i lån, hvorpå dette utgjorde 14000kr i måneden sammen med forsikringene... Siden jeg sitter med samme sum i lån og betaler rundt 7000kr i mnd for renter og avdrag lurte jeg på hvorfor de måtte ut med så mye...

Skrevet

Beklager, her formulerte jeg meg veldig klønete. Jeg er fullstendig klar over at 14000kr ikke er mye i mnd i boliglån.

Men, det jeg stusset på var noen over her som hevdet å ha 1,6 mil i lån, hvorpå dette utgjorde 14000kr i måneden sammen med forsikringene... Siden jeg sitter med samme sum i lån og betaler rundt 7000kr i mnd for renter og avdrag lurte jeg på hvorfor de måtte ut med så mye...

Fordi de betaler husleie i tillegg tenker jeg:

"Vi har samme inntekt og nesten likt lån. Vi betaler også husleie.

Vi har 14 000 i boutgifter hver måned. "

Skrevet

Fordi de betaler husleie i tillegg tenker jeg:

"Vi har samme inntekt og nesten likt lån. Vi betaler også husleie.

Vi har 14 000 i boutgifter hver måned. "

Den skjønte jeg... Men, ser du lenger oppe i tråden så ser du et par som har 16000kr i boliglån og forsikring med en lånegrad på 1,6 mil. Det er mulig de har andre lån også som ikke hun nevner med tanke på at de har to biler og begge er i jobb (les studielån), eller at de har en veldig har nedbetalingstid på lånet. Men, jeg syntes den månedlige summen på 16000kr var høy... (For såvidt så synes jeg 14000kr for lån på 1,6mil og husleie også er høy. Men, dette kan være en borettslag leilighet der både fellesgjeld, varme, forsikring, TV, Internett, snø/plen, osv er inkludert, så det stusser jeg ikke så veldig over.)

For å sammenligne så har jeg full kasko på bil, utvidet bolig, verdisaksforsikring, to barneforsikringer, ulykkesforsikring, reiseforsikring og livsforsikring på meg. Dette utgjør ca 2500kr i mnd. Lån og avdrag utgjør ca 7000kr i mnd over 26 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...