Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Vurderer å bestille meg legetime ang p-piller men vet ikke om jeg er for gammel...! Er så drittlei av å se ut som en fjortis på snart 40 med masse kviser og er temmelig sikker på at den p-pillen mot kviser vil hjelpe. I svangerskapene mine har jeg ikke hatt en eneste kvise men så fort mensen er tilbake kommer kvisene så de er helt klart hormonelle. Trodde aldri jeg skulle si dette...men håper jeg kommer i overgangsalderen snart!!😱 Anonymous poster hash: e4783...b4b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 Er 42 og vil også ha p piller men legen min fraråder dette på det sterkeste. Hun sier hun kan skrive det ut hvis jeg vil men hun selv ville ikke ta det hvis hun var meg. Så jeg avstår. Har samme problemet som deg i tillegg til PMDS som jeg har svart på i en annen tråd om her. (Tåler ikke hormonspiral). Har du prøvd det? Anonymous poster hash: 3b763...2d5
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 Har ikke prøvd hormonspiral nei. Hjelper det mot kviser? Anonymous poster hash: e4783...b4b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har hormonspiral, og jeg er full av kviser! Men skal man ikke bruke p-piller etter en viss alder? Mamma er 49 og bruker p-piller, hvertfall.. Anonymous poster hash: b6520...6ae
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #5 Skrevet 2. januar 2016 Jeg ble enda verre av det men noen opplever det motsatte. Anonymous poster hash: 3b763...2d5
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #6 Skrevet 2. januar 2016 Hva er grunnene legene oppgir siden hun fraråder? Her har jeg litt motsatt problem. Er 38 og er usikker selv, legen ser ikke noe store problemer med det men mine usikkerhetsmomenter er at jeg nærmer meg 40, har migrene og spenningshodepine ang blodpropp . Har testa både cerasette og conludag ( minipille) før og fikk veldig vondt i hue av dem . Er også usikker ang økt brystkreftfare. Mannen pusher på litt for han vil ikke bruke kondom mer( brukt det i 8 år nå) han sier han vil sterilisere seg men jeg holder litt igjen. Anonymous poster hash: fd538...1af
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #7 Skrevet 2. januar 2016 Hva er grunnene legene oppgir siden hun fraråder? Her har jeg litt motsatt problem. Er 38 og er usikker selv, legen ser ikke noe store problemer med det men mine usikkerhetsmomenter er at jeg nærmer meg 40, har migrene og spenningshodepine ang blodpropp . Har testa både cerasette og conludag ( minipille) før og fikk veldig vondt i hue av dem . Er også usikker ang økt brystkreftfare. Mannen pusher på litt for han vil ikke bruke kondom mer( brukt det i 8 år nå) han sier han vil sterilisere seg men jeg holder litt igjen. Anonymous poster hash: fd538...1af Blodpropp Anonymous poster hash: 3b763...2d5
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #8 Skrevet 2. januar 2016 Jeg er 40 nå, og har aldri brukt P-piller. Her har vi alltid brukt kondom og spiral i perioder. Litt rart! Har overlevd uten mange graviditeter(bare ett gledelig uhell!) og sluppet å spist hormoner daglig. Blodpropp er nok ikke gøy, man kan dø. Anonymous poster hash: d164e...0d6
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #9 Skrevet 2. januar 2016 Har du forsøkt god lokalbehandling av kvisene? Bedre det enn å starte med hormoner. Anonymous poster hash: 39b3a...843
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #10 Skrevet 2. januar 2016 Har prøvd masse mot kvisene men hjelper ikke. Men nå etter mitt andre svangerskap som har vært kvisefritt er det jo ingen tvil om at det er hormonelt. Og da er det vel ikke annet enn hormoner som funker da sikkert...😳 Vet at det er pga fare for blodpropp man vel ikke anbefaler p-piller over en viss alder. Men merker at livskvaliteten ikke er på topp med kvisene så vurderer å ta sjansen for har ingen i familien som har hatt blodpropp. Jeg har f.eks aldri vært med min 10-åring i badeland/stranda pga at ryggen min ser helt for jævlig ut. Anonymous poster hash: e4783...b4b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #11 Skrevet 2. januar 2016 Jeg er 40 nå, og har aldri brukt P-piller. Her har vi alltid brukt kondom og spiral i perioder. Litt rart! Har overlevd uten mange graviditeter(bare ett gledelig uhell!) og sluppet å spist hormoner daglig. Blodpropp er nok ikke gøy, man kan dø. Anonymous poster hash: d164e...0d6 Nå var jo ikke dette en tråd om å "ikke stappe kroppen full av hormoner", men heller om å få en bedre livskvalitet.Hvis risikoen ikke er stor for blodpropp kanskje man tar sjansen? Er man under 35 er vel risikoen minimal. Jeg kjører bil hver dag, det kan skje et uhell. Men var vel HI over 40 så da er det som sagt en del leger som fraråder. Tror imidlertid min lege er veldig forsiktig faktisk. Anonymous poster hash: 3b763...2d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå