Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har ikke engang gått ned 1 gram på en uke. Ikke spist sukker, ikke potetgull og ikke pasta, ris eller brød. Hvorfor? Anonymous poster hash: 57e46...4b8
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 Det tar litt tid før kroppen omstiller seg. Jeg gikk bare ned 6 kg på ett år uten godteri, kaker osv. Men har gått ned 20 cm rundt midja.. Så du må måle deg.. Anonymous poster hash: b5d8f...4d9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har endel kg så det er ikke det. hi Anonymous poster hash: 57e46...4b8
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #5 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har ikke engang gått ned 1 gram på en uke. Ikke spist sukker, ikke potetgull og ikke pasta, ris eller brød. Hvorfor? Anonymous poster hash: 57e46...4b8 Kanskje du kompenserer med å spise sunt i for store mengder? Anonymous poster hash: 31f76...4b8
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #6 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har ikke engang gått ned 1 gram på en uke. Ikke spist sukker, ikke potetgull og ikke pasta, ris eller brød. Hvorfor? Anonymous poster hash: 57e46...4b8 Kanskje du kompenserer med å spise sunt i for store mengder? Anonymous poster hash: 31f76...4b8 Jeg har spist ca 1000 kcal om dagen. Regnet ut på en tabell at jeg trengte 1600. Så da burde jeg vel gått ned iallfall 1 gram om dagen? Hi Anonymous poster hash: 57e46...4b8
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #7 Skrevet 2. januar 2016 Har du vært på do og hatt avføring.. Jeg vet ikke helt, men det kan jo hope seg opp i systemet. Anonymous poster hash: 79e82...1bf
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #8 Skrevet 2. januar 2016 Har du vært på do og hatt avføring.. Jeg vet ikke helt, men det kan jo hope seg opp i systemet. Anonymous poster hash: 79e82...1bf Ja, hver dag. hi Anonymous poster hash: 57e46...4b8
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #9 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har ikke engang gått ned 1 gram på en uke. Ikke spist sukker, ikke potetgull og ikke pasta, ris eller brød. Hvorfor? Anonymous poster hash: 57e46...4b8 Kanskje du kompenserer med å spise sunt i for store mengder? Anonymous poster hash: 31f76...4b8 Jeg har spist ca 1000 kcal om dagen. Regnet ut på en tabell at jeg trengte 1600. Så da burde jeg vel gått ned iallfall 1 gram om dagen?Hi Anonymous poster hash: 57e46...4b8 1000 kcal om dagen er lite. Når jeg gikk på Grete Roede og ikke hadde gått noe ned spurte alltid kursleder om jeg hadde klart å spise nok. God søvn, mye vann og nok kalorier til at kroppen ikke går i sparemodus og suger til seg alle kalorier den kan Anonymous poster hash: b5d8f...4d9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #10 Skrevet 2. januar 2016 1000 kalorier er altfor lite!! Du må finne ut hva basalforbrenningen din er og legge deg ca 500 under det. Damer bør ha minst 1600 kalorier om dagen Anonymous poster hash: 379fa...ca2
SuperFries Skrevet 2. januar 2016 #11 Skrevet 2. januar 2016 Du spiser for lite med 1000 kcal pr dag. Da kompenserer kroppen din, og du går ikke ned.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #12 Skrevet 2. januar 2016 Du spiser for lite med 1000 kcal pr dag. Da kompenserer kroppen din, og du går ikke ned. At kroppen kompenserer er rent svada. Men antagelig hadde du noen seriøse etegilder før du starta kuren. Da tar det tid før det slipper. Hva spiser du på en typisk dag HI? 1000 kalorier er ikke noe problem i en periode. Anonymous poster hash: bc7b2...e8e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #13 Skrevet 2. januar 2016 Du spiser for lite med 1000 kcal pr dag. Da kompenserer kroppen din, og du går ikke ned.At kroppen kompenserer er rent svada. Men antagelig hadde du noen seriøse etegilder før du starta kuren. Da tar det tid før det slipper. Hva spiser du på en typisk dag HI? 1000 kalorier er ikke noe problem i en periode. Anonymous poster hash: bc7b2...e8e Det er virkelig ikke svada! Om jeg spiser for lite over en lang periode går jeg ikke ned. Øker jeg til minst 1600 går jeg sakte men sikkert ned... Anonymous poster hash: 379fa...ca2
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #14 Skrevet 2. januar 2016 Du spiser for lite med 1000 kcal pr dag. Da kompenserer kroppen din, og du går ikke ned.At kroppen kompenserer er rent svada. Men antagelig hadde du noen seriøse etegilder før du starta kuren. Da tar det tid før det slipper. Hva spiser du på en typisk dag HI? 1000 kalorier er ikke noe problem i en periode. Anonymous poster hash: bc7b2...e8e Det er virkelig ikke svada! Om jeg spiser for lite over en lang periode går jeg ikke ned. Øker jeg til minst 1600 går jeg sakte men sikkert ned... Anonymous poster hash: 379fa...ca2 Mulig det er sånn for deg, men det er vitenskapelig bevist at sparebluss er tull. Anonymous poster hash: bc7b2...e8e
Luksusdyret Skrevet 2. januar 2016 #15 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har ikke engang gått ned 1 gram på en uke. Ikke spist sukker, ikke potetgull og ikke pasta, ris eller brød. Hvorfor? Anonymous poster hash: 57e46...4b8 Kanskje du kompenserer med å spise sunt i for store mengder? Anonymous poster hash: 31f76...4b8 Jeg har spist ca 1000 kcal om dagen. Regnet ut på en tabell at jeg trengte 1600. Så da burde jeg vel gått ned iallfall 1 gram om dagen?Hi Anonymous poster hash: 57e46...4b8 1000 kcal om dagen er lite. Når jeg gikk på Grete Roede og ikke hadde gått noe ned spurte alltid kursleder om jeg hadde klart å spise nok. God søvn, mye vann og nok kalorier til at kroppen ikke går i sparemodus og suger til seg alle kalorier den kan Anonymous poster hash: b5d8f...4d9 Sparemodus er bare tull, det har blitt motbevist for lengst. I hele verden går mennesker ned i vekt ved sult, ikke opp. Med din logikk ville Auschwitz-fangene vært smellfeite hele gjengen
Luksusdyret Skrevet 2. januar 2016 #16 Skrevet 2. januar 2016 Du spiser for lite med 1000 kcal pr dag. Da kompenserer kroppen din, og du går ikke ned. Kompenserer med hva da? Fantasikalorier?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #17 Skrevet 2. januar 2016 Du må spise mer. Kroppen din vil gå i "sparemodus". Høres rart ut, men du går fortere ned om du spiser mer. Husk å bevege deg i tillegg. Anonymous poster hash: e466c...1d9
SuperFries Skrevet 2. januar 2016 #18 Skrevet 2. januar 2016 Du spiser for lite med 1000 kcal pr dag. Da kompenserer kroppen din, og du går ikke ned. Kompenserer med hva da? Fantasikalorier? Med å holde på vann, og senke energinivået (du blir sliten og trøtt) slik at du forbruker mindre energi. En hvilken som helst voksen kropp, også en som skal ned i vekt, trenger mer enn 1000 kcal.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #19 Skrevet 2. januar 2016 1000 kcal hørtes snaut ut! Uansett, det kan ta tid før du ser vektnedgang, særlig hvis du spiste mye i forkant av dietten! Anonymous poster hash: 4638a...547
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #20 Skrevet 2. januar 2016 Du spiser rett og slett altfor lite. Alle oppegående mennesker som følger litt med i media veit dette. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: c195b...70e
Luksusdyret Skrevet 2. januar 2016 #21 Skrevet 2. januar 2016 Du spiser for lite med 1000 kcal pr dag. Da kompenserer kroppen din, og du går ikke ned. Kompenserer med hva da? Fantasikalorier? Med å holde på vann, og senke energinivået (du blir sliten og trøtt) slik at du forbruker mindre energi. En hvilken som helst voksen kropp, også en som skal ned i vekt, trenger mer enn 1000 kcal. Har du link til SERIØS forskning som støtter din teori? Hvorfor går folk ned på sykehuset når de har brukket kjeven, ikke kan spise på grunn av kreftmedisiner osv? Sparebluss gjelder kanskje ikke dem?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #22 Skrevet 2. januar 2016 Hi, jeg tror noe av problemet her er at du blander ulike "retninger" innen vektnedgang. Du har valg en lavkarbo-variant med tanke på hva du unngår av sukker, potetgull, poteter, ris, brød. Men, så har du dessverre mikset det med en kaloritelling. Og da blir det krasj! Det er også et spørsmål hva du spiser som gir deg de 1000 kcal daglig? Ikke ta hensyn til de andre som kaster ut av seg påstander her om både seriøs forskning og sparebluss m.m. Det de ikke tar hensyn til i sine kommentarer er at du sier at du har ganske mange kilo å ta av. Da har du trolig faktorer som er med på å motvirke den effekten du ønsker. Mange overvektige har f.eks. problemer med glukoseintoleranse. Da må man spise riktig mtp. hva som skjer med kroppen der - og gjør man ikke det så vil man oppleve det du gjør nå, at du ikke går ned i vekt. Skal jeg gjette så har du kuttet det meste av fett, og spiser mye proteiner, frukt og grønnsaker? Problemet med det er at du med en lavkarbovariant må få i deg nok fett! Og riktig fett og i riktig balanse mellom de ulike fettsyrene. Fett er ikke et problem på lavkarbo. Spiser du for mye proteiner ift. hva du egentlig trenger, da vil overskuddsproteinene omdannes til "sukker" i kroppen din og lagres på samme måte som karbohydrater gjøres. Hvis du bor på Østlandet så ville jeg kontaktet f.eks. Hexebergklinikken eller Lindbergklinikken og fått hjelp til å sette opp et fornuftig kosthold som passer din kropp mtp. den vektnedgangen du sier du trenger. Der vil du også få vite hvorfor du ikke går ned i vekt når du gjør som du gjør. Dette må ses i sammenheng med f.eks. blodsukkeret ditt, men også en del andre faktorer som de sjekker for og som kan vise at slik du spiser ikke er bra for deg. Men best av alt er at du vil lære hva som skjer i kroppen din når du spiser feil og når du spiser riktig, du vil forstå, og du vil se resultater når du gjør det som er riktig for din kropp. Overse de som synes det er morsomt å gjøre narr av andre her inne - de viser at de ikke har særlig dybdekunnskap når det kommer til kost- og ernæring eller fysiologi. Så oppsøk god faglig hjelp, Hi. Det at du ikke går ned nå viser at du gjør noe feil, noe som er feil for din kropp. Og joda, det er mulig å stoppe en vektnedgang hvis man spiser for lite - eller riktigere sagt, spiser feil slik at det klusser til ulike prosesser i kroppen. Å blande inn konsentrasjonsfanger (som i de fleste tilfeller måtte jobbe hele dagene med tungt fysisk straffarbeid på minimale dagsrasjoner med mat) og kreftpasienter viser at de som uttaler seg ikke har peiling - i hvert fall ikke nok peiling! Søk hjelp! Om du bor langt unna Østlandet, ta kontakt med klinikkene og hør om de vet om noen som driver med det samme i nærheten av der du bor, hvis du ikke har muligheten til å ta 2-3 turer dit for å komme i gang. Jeg vet at disse klinikkene har pasienter som kommer langt unna fra også. Anonymous poster hash: f2c76...7bd
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #23 Skrevet 2. januar 2016 Du spiser for lite med 1000 kcal pr dag. Da kompenserer kroppen din, og du går ikke ned.At kroppen kompenserer er rent svada.Men antagelig hadde du noen seriøse etegilder før du starta kuren. Da tar det tid før det slipper. Hva spiser du på en typisk dag HI? 1000 kalorier er ikke noe problem i en periode. Anonymous poster hash: bc7b2...e8e Det er virkelig ikke svada! Om jeg spiser for lite over en lang periode går jeg ikke ned. Øker jeg til minst 1600 går jeg sakte men sikkert ned... Anonymous poster hash: 379fa...ca2 Husk at alle er forskjellige. Jeg lå på 900-1000 kalorier en periode. Sier IKKE at det er sunt, jeg slet med kvalme og hodepine hver dag. Følte meg helt forferdelig. Men jo, jeg gikk ned. Mye! HI, jeg ville økt med hvertfall et par hundre kalorier. Det er virkelig ikke sunt å få i deg så lite. Er ikke helt sikker på hvorfor du ikke går ned på 1000 kalorier om dagen, men grunnen er ikke at du får for mange kalorier. Ville nok kanskje prøvd å legge meg på 1300-1400 og heller gå en lengre tur om dagen eller noe slikt :-) Jeg er ikke treningsekspert, snakker kun av erfaring! Anonymous poster hash: a9413...6c1
SuperFries Skrevet 2. januar 2016 #24 Skrevet 2. januar 2016 Du spiser for lite med 1000 kcal pr dag. Da kompenserer kroppen din, og du går ikke ned. Kompenserer med hva da? Fantasikalorier? Med å holde på vann, og senke energinivået (du blir sliten og trøtt) slik at du forbruker mindre energi. En hvilken som helst voksen kropp, også en som skal ned i vekt, trenger mer enn 1000 kcal. Har du link til SERIØS forskning som støtter din teori? Hvorfor går folk ned på sykehuset når de har brukket kjeven, ikke kan spise på grunn av kreftmedisiner osv? Sparebluss gjelder kanskje ikke dem? De med brukket kjeve og kreft får gjerne mat gjennom PEG eller i.v. Ser ikke helt hvor du vil med din fantastiske sammenligning... Har du noen gang opplevd å gå opp i vekt under mensen? Det er gjerne kroppen som samler på vann. Mange ulike prosesser som fører til dette, men det er ganske så vanlig. Look it up.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå