Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #1 Skrevet 2. januar 2016 Da er jeg i gang med prosjekt 25 kg skal bort. Barna mine er små og har ikke uttrykt noe i retning at de synes mamma er tykk, men det er jeg jo. Livsstilen vår som familie er allerede sunn og aktiv, men for min del er det ikke nok og jeg må ta ytterligere grep. Jeg ønsker ikke på noe som helst vis å lære barna begreper som tykk, overvekt, slanking, men ser ikke for meg at jeg kan gjøre dette uten å involvere dem. For min egen del har nettopp min mors jo-jo-prosjekter ødelagt mye for oppfatningen av egen kropp og selvbilde. Noen flotte damer der ute som har tips til hvordan man kan forklare barna på en sunn måte at mamma slanker seg? Anonymous poster hash: 8c7fe...8f1
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #2 Skrevet 2. januar 2016 Hvorfor forklare? Lag mat alle kan spise, og fokuser på det positive. Om du står over lørdagsgodt er det vel bare å si at du ikke har lyst til å spise det? Er ikke alt små barn trenger forklart med teskje. Anonymous poster hash: c7b1e...314
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #3 Skrevet 2. januar 2016 Enig, la være å si noe om det. Spis sunt og godt, og gi uttrykk for at du liker og nyter den maten du spiser. Anonymous poster hash: 16983...563
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #4 Skrevet 2. januar 2016 Hvorfor si noe som helst? Hvorfor ikke heller fokusere på at du vil være sunn og frisk istedenfor tynn ovenfor ungene? Anonymous poster hash: 2d6f6...ed5
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #5 Skrevet 2. januar 2016 Fortsette som før da altså. Da prøver vi det. Anonymous poster hash: 8c7fe...8f1
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #6 Skrevet 2. januar 2016 Spis mer grønnsaker og spis litt mindre uten å nevne det for barna. Barna merker ikke hvis mor spiser 1 potet istedet for 2 Anonymous poster hash: b6154...c74
Pobie Skrevet 2. januar 2016 #7 Skrevet 2. januar 2016 (endret) Fokuser på at du vil være sunn fremfor å være slank. Men som flere har nevnt, hvis du bare spiser litt mindre og kutter ut snop trenger du ikke å si noe. Tviler på at de merker det. Endret 2. januar 2016 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #8 Skrevet 2. januar 2016 Ikke si noen ting At du spiser mindre porsjoner, sunnere pålegg, tar mer grønnsaker, mindre snop osv legger de ikke merke til Er det noe barna spiser som du ikke vil ha så dra en hvit løgn. Nei, mamma sin mage tåler ikke pannekaker så godt så jeg tar heller et knekkebrød Anonymous poster hash: f742f...14f
TPK Skrevet 2. januar 2016 #9 Skrevet 2. januar 2016 (endret) Hvor gamle er barna? Er de under 8-10 ville jeg ikke sagt noe. De merker ikke/bryr seg ikke om du spiser mer salat, mindre saus, osv. At dere har mindre take away. Du bør jo uansett ikke gå på en pulverkur eller stå over måltider, men spise vanlig mat. Endret 2. januar 2016 av TPK
Yellow Brick Road Skrevet 2. januar 2016 #10 Skrevet 2. januar 2016 Jeg har godt ned mange kilo det siste året, men har ikke med et ord nevnt for ungene at jeg slanker meg. Og jeg slanker meg egentlig ikke heller, jeg spiser sunnere og beveger meg mer. Eldste, som nå er tenåring kommenterte for første gang rett før jul at jeg hadde blitt tynnere, og da svarte jeg bare med stor entusiasme noe sånn som at " Ja, det har jeg jammen meg blitt. Jaja, jeg har jo vært veldig flink til å spise sunt nå da" jeg har vært såpass overvektig at jeg forsåvidt kunne ha snakket med ungene om at jeg bør slanke meg, men så lenge det holder med å fokusere på sunn livsstil, så er det bedre synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #11 Skrevet 2. januar 2016 Tusen takk for mange svar! Da prøver jeg å slappe av i forhold til å fortelle ungene noe. Dukker det opp spørsmål får jeg ta det på sparket, med fokus på enda sprekere og sunnere mamma. Anonymous poster hash: 8c7fe...8f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå