Gå til innhold

Hva er ditt beste slanketips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen tips og knep som bidrar til vektnedgang? I tillegg til "spis mindre og tren mer", altså.

Anonymous poster hash: 4f06b...944

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ingen enklere forklaring. ..spis mindre enn det du forbruker. Enkel matte.

Anonymous poster hash: ef7cb...514

Skrevet

Mitt beste tips er og ikke slanke seg, men finne en livsstil man kan trives med. Det har tatt tid å få kiloene på, det vil også ta tid å få de av ;) Les litt på nett, spør venninner osv om de har gode og sunne erfaringer å komme med. Begynn i det små, juster annenhver/hver uke til du tilslutt har en helt ny livsstil :)

Det tar ca 3 mnd for et menneske å legge om vanene sine, så gi det tid, vær sta, ha troen på deg selv, så skal du se kiloene forsvinner sakte men sikkert :)

Anonymous poster hash: ff4d4...4d7

Skrevet

Det finnes ingen enklere forklaring. ..spis mindre enn det du forbruker. Enkel matte.

Anonymous poster hash: ef7cb...514

Jepp, det var akkurat det jeg var ute etter. Bra du skjønte det!

Skrevet

Bytt ut brød med grove knekkebrød. Få nok søvn. Drikk kaffe. Dropp sukker, hvetemel osv. Velg potet framfor pasta og ris.

Skrevet

Takk hittil. Hva med den der slankekaffen? Har det noe for seg? Kosttilskudd?

Skrevet

Bytt ut brød med grove knekkebrød. Få nok søvn. Drikk kaffe. Dropp sukker, hvetemel osv. Velg potet framfor pasta og ris.

Signerer dette.

I tillegg spise mye grønnsaker, mindre karbo. Velge mager ubearbeidet kjøtt og fisk fremfor farse, pølser og annen blandingsmat.

Lag mest mulig mat fra bunnen. Få kontroll over hva du får i deg. Tenk over fett. Både mengde, og type.

Meld deg gjerne inn i vektklubb, Grete roede eller lignende. Eller bruk en gratis app. Registrer alt (!) du spiser og drikker på appen en stund fremover så lærer du deg riktige porsjonsstørrelser og et godt sammensatt kosthold.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 2c556...cbc

Skrevet

Det finnes ingen hurtigløsning på dette, så "slankekaffe" og piller må du bare glemme. Det er som noen over her skrev så enkelt som at man må forbruke mer kalorier enn man tar inn!

Anonymous poster hash: d4681...2a2

Skrevet

Det aller beste du kan gjøre er å trene. Bivirkningene er gjerne at du ønsker å spise sunt.

Anonymous poster hash: 88768...33a

Skrevet

Takk hittil. Hva med den der slankekaffen? Har det noe for seg? Kosttilskudd?

Jeg har prøvd slankekaffe, samt kosttilskudd som lover ditten og datten, men opplevde ikke vektnedgang av det. Jeg mener helt vanlig kaffe er bra, mtp forbrenning og at kroppen skiller ut overflødig vann i kroppen.

Skrevet

Den enkle matten som mange snakker om funker dårlig på meg.

Du må bare finne ut hva som passer deg. Jeg har målt min metabolisme og brenner cirka 1600 kcal om dagen. Når jeg forsøker å slanke meg på 1200 går jeg ikke ned et gram.

Lavkarbo /høyfett går jeg OPP av.

Eneste som funker på meg er pulverkur. Da går jeg ned, også trener jeg masse styrke for å opprettholde muskelmasse og dermed også økt forbrenning.

Anonymous poster hash: 27288...d79

Skrevet

Det aller beste du kan gjøre er å trene. Bivirkningene er gjerne at du ønsker å spise sunt.

Anonymous poster hash: 88768...33a

Trening er bra, men det er ikke nok alene.. Jeg får følelsen av at jeg kan spise mer dritt hvis jeg trener, så jeg må starte med kostholdet, og så legge inn trening etterpå...

Anonymous poster hash: be503...a47

Skrevet

Jeg har slanket meg de siste 25 årene. Og er det noe jeg endelig har lært, så er det å finne det man selv kan leve med. Jeg spiser hva jeg vil, når jeg vil. Men i mindre mengder. Spiser jeg noe usunt, så kan jeg ikke spise det i samme mengde som noe sunt. Jeg er og litt heldig med at jeg er mest glad i sunn mat, junk Food liker jeg ikke, brus liker jeg ikke. Men jeg er glad i godteri og is. Og det er der jeg koser meg. Men har lært meg at litt er fint. Og at jeg ikke skal stresse med å gå ned. Jeg har blitt eldre, og det tar sin tid. Tar det tid, er det mye større sannsynlighet for at jeg blir der og. Jeg har gått ned 15 kg, siden juni.

Anonymous poster hash: a394e...d0e
Skrevet

Spis når du er sulten og slutt når du er mett. Høres skammelig enkelt ut, men ofte spiser vi ubevisst og ofte mer enn vi trenger.

Vær tilstede når du spiser altså måltider skal nytes uten TV, mobil, avis eller nett. Maten skal spises med fokus på smak og sammensetning. Sett av tid til å spise når du er sulten, ikke kast i deg frokosten i bilen til jobb eller rask med deg en sjokolade for å rekke et eller annet.

Tenk over hva slags mat du trenger når du skal spise, hvorfor spiser du akkurat dette. Ingen trenger sjokolade eller chips, men vi spiser det fordi vi mener det er godt, vi har sett på TV at det er sånn vi koser oss og vi kan være slitene/trøtte pga dårlig kosthold, dårlig søvn mm

Få oversikt over hva et godt kosthold gjør med kroppen, bedre hud, mindre oppblåsthet, mer våken, mindre smerter, mer opplagt osv. Heng opp listen i nærheten av matskapet å kryss av når du føler effekten.

Sett deg et livsmål og ikke et vektmål for slanking handler ikke om kg, men om å trene om igjen hjernen når det gjelder synes på mat, følelsene rundt mat og avhengigheten rundt mat.

Anonymous poster hash: 0b7ba...ca6

Skrevet

rett kosthold, 5 små måltider om dagen frokost lunsj, lite mellommåltid, middag og kvelds, ikke spis formye. Men du må og trene cardio og muskler, hjelper ikke og bare spise rett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...