Gå til innhold

Kan dette vente til mandag? Sykt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det her blir 4 døgn med feber og naturligvis er det verst på kveld og natt, hun får nesten ikke sove :-( har gitt paracet flytende i rette doser 3x i døgnet når hun har 39 i temp. Stygg hoste og rennende nese. Tror dere dette er en normal forkjølelse eller kanskje halsbetennelse? Får lite mat i jenta, men heldigvis drikke. Har våte bleier og hadde 2x bæsjebleier idag. Har kjøpt mme og saft. Hun blir to år i april.... Hun virker piggere når paracet slår inn, men blir slapp når den går ut og feber kommer tilbake. Og jeg kjenner jeg er bekymret.. Skulle så gjerne hatt legen til å se på jenta, men legevakta er vel kun for de som er dausjuk omtrent?! Når hun har hatt feber sålenge må det være er virus av noe slag?

Anonymous poster hash: 1b8b9...0dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakt og spør dem, der sitter sykepleiere og svarer på telefon.

Anonymous poster hash: 1d111...136
Skrevet

Da det var langhelg i jula valgte jeg å vente med å gå til lege med jenta mi. Hun er akkurat ett år. 38-40 i feber, spiste lite, brakk seg, snørra og var i virkelig dårlig form. Ringte legevakta 3. dagen. Mistenkte halsbetennelse. Hun sov nesten ikke. Hosta og gråt. Fikk beskjed om å se det an og ringe lege to døgn etter.

Like syk to dager senere og fikk legetime. Halsen så ut som et krater, STORE mandler og øyekatarr. Ble dobbel antibiotikakur og legen mente legevakta burde tatt henne inn. Har nå gått tre dager og er fremdeles syk, men mye bedre.

Om du oppfatter barnet ditt som virkelig dårlig, ring legevakta.

Anonymous poster hash: 74b6e...182

Skrevet

Legevakt. Barn som har feber mer enn tre dager sjal ha tilsyn av lege, det sa i alle fall min fastlege. Og gi henne det hun vil ha å spise/drikke, uansett om det er brus eller is. Saftis gir litt drikke, og hjelper mot vond hals.

Skrevet

Ta kontakt med legevakt og hør om de vil ha henne inn.

Og kjøp ibux mikstur, så kan du supplere med det hvis paracet ikke er nok til å holde feberen nede.

Anonymous poster hash: 9ec72...1e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...