Gå til innhold

Samboer kjørte på en katt i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi satt i bilen begge to, det var blitt mørkt og vips så var katten der. Den døde på stedet, fikk noen kramper sekundene etter den ble truffet, så helt stille. Det var ingen ytre skader. Vi la den pent ved veikanten. 

Vi gikk ut med en gang og ringte 02800. Hun på sentralen registerte samboern min, beskrivelse av katten og stedet der påkjørselen tok sted. Samboern tok et bilde av katten og vi kjørte en runde opp i nærmeste nabolag og ringte på dører. Ingen gjenkjente katten. En dame tilbød seg å poste et innlegg på facebook for å høre om noen savnet en hvit og svart katt. Etter å ha ringt på 5-6 hus uten treff, dro vi hjem. 

Nå har samboer utrolig dårlig samvittighet. Han klarer ikke å gi slipp på tanken på at han drepte katten. Han er både oppgitt for at katten løp i veien og at han klarte å treffe den. Selv synes jeg han håndterte situasjonen effektivt og bra. Jeg forstår han veldig godt, men synes fortsatt synd på han. Hadde håpet på å finne noen som gjenkjente katten... Kan se for meg frustrasjonen over å måtte lete etter den. Men heldigvis skjedde påkjørselen på hovedveien til boligfeltene her, så den vil bli sett eller oppdaget relativt raskt. Kan ikke se for meg at den tilhører til noen utenfor ett av boligfeltene her, da har den vandret ganske langt. 

Huff, synes så synd på katt og eier  :frown: Har selv en katt hos foreldrene mine, og kan se for meg hvor mye vi hadde satt pris på å få vite om hendelsen av den skyldige eller noen andre like etter hendelsen... :cry:

Anonymous poster hash: 083e2...e1e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist men slikt skjer ofte.. Høres ut som dere har gjort alt rett.

Anonymous poster hash: b15dd...cab

Skrevet

Trist men slikt skjer ofte.. Høres ut som dere har gjort alt rett.

Anonymous poster hash: b15dd...cab

Det synes jeg også.

Anonymous poster hash: 411c2...e0e

Skrevet

Synes dere taklet situasjonen bra og har gjort alt rett. For ikke lenge siden så vi en katt bli påkjørt, den fikk sjokk og spratt av sted skadet. Bilen stoppet ikke. Tilfeldigvis så var eier av katten i bilen som kom kjørende imot. Han vrengte bilen til siden og løp ut etter katten, men de fant den ingen sted. Jeg klarte ikke å tenke klart i situasjonen siden jeg ble distrahert av å følge med på eieren så fikk ikke tatt registreringsnummeret på bilen :( angret så i ettertid på at jeg ikke gjorde det! Skulle vært flere ærlige folk som dere.

Anonymous poster hash: f8cbb...831

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...