Gå til innhold

Noen som har peiling på speilreflekskamera?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et nikon speilreflekskamera.. Må slå av blitzen når jeg skal ta bilder av guttungen.. Men da blir bildene såå mørke og utydelige..

Er det no objektiv eller annet tilbehør man kan kjøpe for å få bedre bilder uten blitzen ? Evt innstillinger ?

Anonymous poster hash: 780b5...58e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags objektiv bruker du nå, da?

Anonymous poster hash: 5382a...eaf

Skrevet

Hva slags objektiv bruker du nå, da?Anonymous poster hash: 5382a...eaf

Det som fulgte med..

Er masse forskjellig tall og bokstaver på det.. Noe spesielt jeg skal se etter ?

Hi

Skrevet

Sånn generelt: Blir bildene for mørke, trenger du bedre lys. Et mer lyssterkt objektiv vil hjelpe noe, men ellers er dagslys det beste hvis du har tilgang på det. Eller en blitz/fotolampe som ikke sitter fast på kamera. Bilder tatt innendørs uten bliz blir jo mørke.

Skrevet

Det som fulgte med..

Er masse forskjellig tall og bokstaver på det.. Noe spesielt jeg skal se etter ?

HiAnonymous poster hash: 780b5...58e

Det sier jo ikke så mye :-) Er det et fast objebtiv, eller et zoom-objektiv? står det om mm? Og noen tall med kolon i mellom?

Skrevet

Anbefaler fotokurs, for øvrig. Det er ikke så mye vits å ha et speilreflekskamera hvis du ikke vet hvordan det brukes.

Skrevet

Det som fulgte med..

HiAnonymous poster hash: 780b5...58e

Det sier jo ikke så mye :-) Er det et fast objebtiv, eller et zoom-objektiv? står det om mm? Og noen tall med kolon i mellom?Anonymous poster hash: 5382a...eaf

18-55 mm. 1:3.5-5.6 G2ED

Skrevet

Zoom altså. Hvis du kjøper deg et fastobjektiv, f.eks. 28 eller 35 mm av god kvalitet, vil det være mer lyssterkt og du kan ta bilder i dårligere lys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...