Gå til innhold

Dere med baby 4-5 mnd. Søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter VELDIG med å få babyen til å sove på natt. Er grei å legge på dagtid, sover da ute i vogn.

Sover en siste dupp på ca 30 min rundt kl 17. Viser som regel tegn til å være trøtt mellom 19 og 19.30. Da går vi på badet, steller og har på nattdrakt. Går på rommet og ammes. Legges i egen seng i halvsøvne og sovner. I 20 min. Hver kveld. Men da bryter kaoset løs. Hylskriker mens vi bysser og bærer i nesten en time før han sovner av utmattelse i armene våre. Men hver gang vi legger han ned, begynner han på samme viset. Når han endelig sovner går det et par timer før han våkner for mat. Og bæsjer seg ut. Hver natt. Bleieskift og resultatet er våken baby. På'n igjen et par timer. Sover 1 time, våkner igjen for å bæsje. Våken igjen et par timer..... Jeg er i ferd med å bli gal!

Hvilke leggerutinenr har dere? Hvordan får dere baby til å sovne selv? Vi har jo prøvd å legge han søvnig i egen seng, men begynner å rase til han brekker seg så fort det skje. rOg hva i all verden skal vi gjøre med nattesøvnen? Jeg og mannen er i ferd med å gå på en smell snart.

Anonymous poster hash: d148a...1e3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt eneste råd er å veksle på nettene, den som ikke har "vakt" sover et annet sted med ørepropper. Vår kan fortsatt styre mye på nettene å han er 2! Nå heldigvis begynt å sove mer nå. Føler vi har prøvd alle triks i boka. Grått til helsesøster i fortvil, uten at så mye har hjulpet.

Anonymous poster hash: 0f98d...380

Skrevet

Google "four months sleep regression".

Det går over.

Anonymous poster hash: bbeef...404

Skrevet

Vi har nemlig en på 2,5 år som heller ikke sover. Vi har delt oss for at de ihvertfall ikke skal vekke hverandre de få timene de sover gjennom hyling og babycall :(

Sistemann har vært sånn siden han kom til verden....

HI

Anonymous poster hash: d148a...1e3
Skrevet

Da jenta mi var 4-5 mnd var nettene ganske slitsomme. Hun våknet flere ganger om natten, og som regel tok det opp til to timer å få henne til å sovne igjen.hun var da lys våken,gjerne fra kl 00-02. Nå er hun straks 7 mnd og de siste 14 dagene ser det ut til å roe seg. Men fra 4-6 mnd var det ekstremt. Eneste måten å holde ut på var å sove når hun hadde dupper på dagtid og få sove ut i helgene da mannen kunne ta henne på morgenen.

Anonymous poster hash: 0eb0c...57f

Skrevet

Min baby på 6 mnd startet også slik rundt 4-5 mnd. Våkner ca hver time,noen ganger annen hver time gjennom hele natta!! Før det sov han godt gjennom natta med kunn 1-3 oppvåkninger..

Anonymous poster hash: 2403d...fee

Skrevet

Jeg lar jenta mi ligge i armene mine på kvelden, der pupper hun og snorker seg gjennom kvelden, mens jeg slapper av med TV på sofaen i stua :D Orker ikke å begynne på prosjekt sovne selv riktig enda, det løser seg jo alltid til slutt, og å fly inn og ut av mørkt soverom hele tida, det gidder jeg ikke :P

Anonymous poster hash: 19bba...30e

Skrevet

Og på natten samsover vi, enkelt og greit for mest og best mulig nattesøvn for oss begge...

Anonymous poster hash: 19bba...30e

Skrevet

Ingen råd fungerte her på den tiden. Hun var som din fra tre til seks måneder. Fra seks måneder ble det gradvis bedre. Jeg husker så godt da det snudde.

Vi har alltid vært nøye med rutiner og alltid fulgt de. En kveld da hun var seks måneder og noen dager la jeg henne til normal tid snudde hun seg på siden og bare sovnet. Hun sov til to/tre og fikk pupp og sov til seks. Etter det ble det raskt bedre.

Jeg tror hun bare hadde skjønt at nå er det natta og det er godt å sove.

Nå er hun 1,5 og sover hele natta.

Det blir bedre.

Anonymous poster hash: e3c8e...868

Skrevet

Nå vil jeg bare si først av alt at jeg har 3 barn som ikke har sovet en eneste natt rundt før de er over 3 år.

Nettene når de var baby var et mareritt, og uten å tulle en gang så våknet 3djemann, hver time iløpet av hele natten fra kl23 til kl 07 fra han begynte å få fast soverutine...Ca 4-5mndr.

Jeg vet dette, for jeg har ført nøye dagbok.

Alle tre har vært helt vannvittige, men jeg har aldri gjort noe feil, jeg har fulgt boken, gått til oppfølging og spesialsiter, uten hjelp.

Nå har eg fått fjerdemann, han er helt annerledes, han er nå 5mndr, og har siden han var 3mndr hatt normalt sovemønster.

Han sovner kl 18 på kvelden, vpkner til 1-2 ganger fra kl 22-01, men sovner av seg selv uten at jeg går inn. Våkner 1 gnag iløpet av natten for pupp, alt fra kl01-05. Men det hender også han sover hele natten.

Jeg har overhode ikke gjort noe annerledes. Har kveldsrutiner som med de andre.
Men barn er forskjellige og har forskjellige behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...