Gå til innhold

Svangerskapskvalme


Ann86

Anbefalte innlegg

Når fikk dere svangerskapskvalme? Jeg er 5+5 i dag og holder nesten ikke ut dagene. Jeg har vært kvalm HELE dagen hver dag siste uken... Oppgitt! 😣 Syns kvalmen kom så tidlig denne gangen, i forrige svangerskap ble æ kvalm i uke 8-9, og kun noen timer på kvelden. Gode råd mot kvalme mottas med stor takk! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker oboy :) helt merkelig, men det eneste som hjelper meg. Er heldigvis ikke så veldig kvalm, mest sliten og trøtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dilla på farris da kvalmen var verst. Er 9+3 nå og merker at det verste er over😊 Har gått på medisin i snart 2 uker, men merker allikevel at kvalmen er på retur😊 medisin tar mest brekninger vekk, og ikke kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er snart 7 uker , kvalmen har kommet for fullt her.. Vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Var ikke så kvalm med første.

Er få ting jeg klarer å få i meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det i uke 6. Mine tips; få i deg noe lett mat (frukt/kjeks) før du står opp. Spis jevnt igjennom dagen, unngå å bli sulten. Unngå (så langt det lar seg gjøre) lukter som gjør deg kvalm. Her hjelper det at mannen tar seg av matlaging, mye rare lukter som gjør meg kvalm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ritz og oboy servert på senga før æ sto opp i dag, det gjorde morgenen mye lettere. Matlukt og tung mat er marerittet for tiden. Går mye i leverpostei og agurk 😄 Ska forsøke farris, det har æ enda ikke prøvd... Lillesmula, kosn medisiner gikk du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ritz og oboy servert på senga før æ sto opp i dag, det gjorde morgenen mye lettere. Matlukt og tung mat er marerittet for tiden. Går mye i leverpostei og agurk 😄 Ska forsøke farris, det har æ enda ikke prøvd... Lillesmula, kosn medisiner gikk du på?

Går på phenergan😊 på resept. en tablett hver kveld fordi man blir trøtt av dem. Fikk det for å kunne være hjemme og slippe å bli lagt inn pga dehydrering. Kastet opp nesten hver time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj!! Der kom svangerskapskvalmen, og svimmelhet i tillegg!! Hadde håpt på at eg skulle vere like heldig som i forrige svangerskap sia eg ikkje har følt meg noke særlig gravid før no!! Ja, bortsett fra digre ømme puppa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj!! Der kom svangerskapskvalmen, og svimmelhet i tillegg!! Hadde håpt på at eg skulle vere like heldig som i forrige svangerskap sia eg ikkje har følt meg noke særlig gravid før no!! Ja, bortsett fra digre ømme puppa!!

Hvor langt er du på vei?

 

Jeg er 6 + 1, har fortsatt ikke vært i nærheten av å kaste opp, har bare vært litt kvalm.. Og er veldig trøtt da, og våknet inatt til veldig ømme pupper ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært kvalm siden uke 3.  Er blitt verre og verre.  Eneste som funker er å spise litt og litt, ofte. men dt er ikke lett når magen sier nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Æsj!! Der kom svangerskapskvalmen, og svimmelhet i tillegg!! Hadde håpt på at eg skulle vere like heldig som i forrige svangerskap sia eg ikkje har følt meg noke særlig gravid før no!! Ja, bortsett fra digre ømme puppa!!

Hvor langt er du på vei?

 

Jeg er 6 + 1, har fortsatt ikke vært i nærheten av å kaste opp, har bare vært litt kvalm.. Og er veldig trøtt da, og våknet inatt til veldig ømme pupper ;-)

 

Eg e 6+5 og kvalmen kom idag!! Eg spyr heldigvis ikkje, og håpa eg slepp unna! Men får sånn brekningsfølelse når eg snakka mykje i slengen, og trøttheten kom for fult og i dag! Har lenge vert litt trøtt, men ikkje sånn som eg e idag, no e eg gravidtrøtt som eg va i mitt første svangerskap! Kan vel sei, endelig føle eg meg gravid 😂 Men no har eg følt det, så no trenge eg ikkje å føle det meir før babyen begynne å lage liv inni der 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært plaget med kvalme og oppkast til og fra siden uke 4... Er 10+2 nå. Nå når jeg trodde det var på vei tilbake, ble det brått verre over natten! (siden i går kveld) Før klarte jeg i alle fall beholde maten selv om jeg var kvalm, men nå kommer ALT opp igjen... Legen min nevnte at dersom det var ble utslag av ketoner i urinen var det indikasjon for innleggelse. Jeg var innom jobben min i dag og tok u-stix som viste 3+ på ketoner, så jeg skal tilbake til legen min i morgen og snakke med han. Jeg er så sulten og tørst nå, men så fort jeg svelger noe blir jeg kvalm, og kort etter kommer alt opp igjen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært plaget med kvalme og oppkast til og fra siden uke 4... Er 10+2 nå. Nå når jeg trodde det var på vei tilbake, ble det brått verre over natten! (siden i går kveld) Før klarte jeg i alle fall beholde maten selv om jeg var kvalm, men nå kommer ALT opp igjen... Legen min nevnte at dersom det var ble utslag av ketoner i urinen var det indikasjon for innleggelse. Jeg var innom jobben min i dag og tok u-stix som viste 3+ på ketoner, så jeg skal tilbake til legen min i morgen og snakke med han. Jeg er så sulten og tørst nå, men så fort jeg svelger noe blir jeg kvalm, og kort etter kommer alt opp igjen... :(

Så kjedelig!! Håper du kan få noe som hjelper. God bedring ✨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har vært plaget med kvalme og oppkast til og fra siden uke 4... Er 10+2 nå. Nå når jeg trodde det var på vei tilbake, ble det brått verre over natten! (siden i går kveld) Før klarte jeg i alle fall beholde maten selv om jeg var kvalm, men nå kommer ALT opp igjen... Legen min nevnte at dersom det var ble utslag av ketoner i urinen var det indikasjon for innleggelse. Jeg var innom jobben min i dag og tok u-stix som viste 3+ på ketoner, så jeg skal tilbake til legen min i morgen og snakke med han. Jeg er så sulten og tørst nå, men så fort jeg svelger noe blir jeg kvalm, og kort etter kommer alt opp igjen... :(

Så kjedelig!! Håper du kan få noe som hjelper. God bedring ✨

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bahhh skal si kvalmen har gjort sitt inntog hos meg også nå. Reiser jeg meg fra sofaen blir jeg bare enda dårligere, og når jeg ligger her blir jeg bare rastløs og lei for at jeg ikke får gjort noe som helst! Fikk tips av ei venninne om å stikke fingeren i halsen, men urgh.. vet ikke helt jeg.. 7+0 idag! 😄

Endret av BT85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bahhh skal si kvalmen har gjort sitt inntog hos meg også nå. Reiser jeg meg fra sofaen blir jeg bare enda dårligere, og når jeg ligger her blir jeg bare rastløs og lei for at jeg ikke får gjort noe som helst! Fikk tips av ei venninne om å stikke fingeren i halsen, men urgh.. vet ikke helt jeg.. 7+0 idag!

Åh, dumme kvalme!! :( Å kaste opp virker kvalmedempende bare en kort stund, så jeg ville ikke anbefalt det! Får du i deg noe som helst? Jeg forsøkte alle mulige slags kjerringråd da kvalmen var på det verste, men ingenting hjalp på meg, så jeg har dessverre ingen råd å komme med...

Jeg har sluttet å kaste opp nå, og klarte å væske meg opp igjen selv, så det ble ingen innleggelse!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bahhh skal si kvalmen har gjort sitt inntog hos meg også nå. Reiser jeg meg fra sofaen blir jeg bare enda dårligere, og når jeg ligger her blir jeg bare rastløs og lei for at jeg ikke får gjort noe som helst! Fikk tips av ei venninne om å stikke fingeren i halsen, men urgh.. vet ikke helt jeg.. 7+0 idag!

 

Åh, dumme kvalme!! :( Å kaste opp virker kvalmedempende bare en kort stund, så jeg ville ikke anbefalt det! Får du i deg noe som helst? Jeg forsøkte alle mulige slags kjerringråd da kvalmen var på det verste, men ingenting hjalp på meg, så jeg har dessverre ingen råd å komme med...

Jeg har sluttet å kaste opp nå, og klarte å væske meg opp igjen selv, så det ble ingen innleggelse!! :D

Så kjekt at det har gitt seg OG at du slapp innleggelse!! :-D

Middag går ganske greit å spise. Er verre med frokost/lunsj, brødmat og lignende. Det er vel bare å holde ut. Skal på kino etterpå, da skal jeg prøve å spise saltsild :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har fått sjøsykearmbånd i gave av ei venninne som hjelper meg masse :) fortsatt litt kvalm, men ikke i nærheten av det som har vært også kaster jeg ikke opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk slike av mannen min isted :-) har hatt de på i 2-3 timer, ikke merket noen bedring ennå her... Men så har jeg heller ikke drevet og kastet opp, er bare sykt kvalm og brekker meg. Kanskje det har noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke... Kan være forskjell fra person til person?? Jeg tok de på om kvelden, å dagen etter var jeg i mye bedre form enn tidligere.

Eneste som virkelig setter meg ut nå er sjokolade, det tåler jeg ikke... Kanskje ikke det værste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de på over natta, og var muligens noe bedre til morgenen idag.

Samma her med sjokolade. Bare lukten av det er kjempeekkel! Veldig kjekt egentlig. Men savner litt den store fryden over å skeie ut med det iblant da ;-) eller savner kanskje matgleden generelt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å ta de av, det gikk ikke bra :( så nå er de på heeeele tiden.

Skjønner hva du mener, men den kommer vel tilbake snart?? :)

Har du kommet langt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inatt sov jeg uten de og var kjempedårlig hele dagen igjen. Så de virker muligens litt på meg også. Fascinerende!

Jeg er 9+2 (skal på første svangerskapskontroll imorgen *spendt*) så jeg har vel noen uker til å holde ut med kvalme og dårlig matlyst. Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+5, kun de siste 2 ukene jeg har lastet opp,men vært kvalm leeenge.. Så håper det gir seg snart :)

Så spennende, jeg har første kontroll 3 feb, men har vært på 3stk ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...