peggy08 Skrevet 1. januar 2016 #1 Skrevet 1. januar 2016 Jeg syr min fjerde hardangerduk, men har fortsatt ikke lært meg hullsøm. De jeg har sydd tidligere har vært løpere som ikke har hatt hullsøm. Noen som kan forklare meg hvordan jeg syr hullsøm evnt en nettside hvor jeg kan lese meg til hvordan jeg gjør det?
Optatium Skrevet 1. januar 2016 #2 Skrevet 1. januar 2016 Mener du der hvor det blir hull i duken? Altså, firkanter med hull i mellom? Det er isåfall at du klipper. Sy mønsteret ferdig, også klipper du de fire trådene inni firkanten. Pass på å ikke klippe det du har sydd ☺️
peggy08 Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2016 Hehe. Nei det er ikke det jeg mener. Hullsøm brukes til å kante duken og det er den sømmen jeg ikke får til.
gale damen Skrevet 1. januar 2016 #4 Skrevet 1. januar 2016 Google det. Det er i grunnen ikke vanskelig. Trekk ut en tråd, eller flere, og sy. Jeg har prøvd å forklare hullsømssting flere ganger og får det ikke lettfattelig til, men google er din venn:)
Optatium Skrevet 1. januar 2016 #5 Skrevet 1. januar 2016 Å sånn ja! Er en stund siden sist jeg broderte hardanger🙈 Husker faktisk ikke hvordan jeg gjør det, men det er ikke så vanskelig! På Google er det mye fint å se, eventuelt finn deg eb håndarbeidsbok☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå