Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #1 Skrevet 1. januar 2016 Skal lage det for første gang. Den er på 1,8 kg og er ferdig krydret. Har satt den inn på 175 grader og har stått snart en time. Noen som vet hvor lenge? Og hva er forskjell på tynnribbe og svineribbe? Denne er det ikke ruter på. Ellers tips mottas med takk. Anonymous poster hash: be4e3...222
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #2 Skrevet 1. januar 2016 Tynnribbe skal stekes like lenge uavhengig av vekt, du skulle ha rutet den før steking. Sjekk ut matprat.no for steketid og grader. Jeg steker den på 180 grader før jeg øker til 230 grader når svoren skal gjøres sprø. Anonymous poster hash: 83e2a...dea
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #3 Skrevet 1. januar 2016 Ruter den før jeg setter den inn og damper den i 30 min, steker den i ca to timer og setter den under grillen i 10 min til slutt. Anonymous poster hash: 4233f...4b2
Gemini77 Skrevet 1. januar 2016 #4 Skrevet 1. januar 2016 Du skulle ha rutet den før du satt den i ovnen, deretter dampet den under folie i 45 min og deretter steke i ytterligere 2 timer.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #5 Skrevet 1. januar 2016 Skal lage det for første gang. Den er på 1,8 kg og er ferdig krydret. Har satt den inn på 175 grader og har stått snart en time. Noen som vet hvor lenge? Og hva er forskjell på tynnribbe og svineribbe? Denne er det ikke ruter på. Ellers tips mottas med takk. Anonymous poster hash: be4e3...222 Du vet at tynnribbe er svineribbe? Eller tror du tynn er et eget dyr? Anonymous poster hash: 6e3ae...98c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #6 Skrevet 1. januar 2016 Noen feil her da. Har ikke rurtet den og ikke dampet den. 😞 Håper det blir bra for det eller hva tror dere? Anonymous poster hash: be4e3...222
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #7 Skrevet 1. januar 2016 Noen feil her da. Har ikke rurtet den og ikke dampet den. 😞 Håper det blir bra for det eller hva tror dere? Anonymous poster hash: be4e3...222 Siden du ikke har rutet den vil du jo få ett digert stykke svor på toppen, blir sikkert vanskelig å dele opp ribba i pene stykker uten å ta av hele svoren først. Og når du ikke har dampet den kan den kanskje bli litt sånn tørr-seig... Anonymous poster hash: 505ea...f79
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #8 Skrevet 1. januar 2016 dampingen er vel for å blåse opp svoren, kjøttet kan jo bli like godt likevel, men svoren blir vel ikke helt det samme. når jeg skal ha tynnribbe damper jeg under folie i 45 min på 230 grader og skrur ned til 200 når jeg tar av folien og lar den stå i 1 - 1 1/2 time...og evt slår på grillen i ovnen på slutten om svoren ikke er sprø nok. Har du stekt på 175 grader i en time ville jeg ha skrudd opp til 200 og latt den stå i en time halvannen til og så må du bare se an kjøttet om det ser bra ut. Anonymous poster hash: a260c...b4f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #9 Skrevet 1. januar 2016 Takker for mange gode svar. Man lærer så lenge man lever. Skal gjøre det neste gang. Nå skal jeg ta ut så får vi se. 😊 Anonymous poster hash: be4e3...222
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #10 Skrevet 1. januar 2016 Godt det er bare meg og ungene her da. He he. Anonymous poster hash: be4e3...222
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå