Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #1 Skrevet 1. januar 2016 Vurderer å skaffe oss hund, en Flatcoated retriever. Har ikke har kjæledyr før. Alle sier at det er valpetiden er utrolig slitsomt. Har 3 barn og er gravid med nr 4 nå. Anonymous poster hash: 2d69b...f57
Superdolly Skrevet 1. januar 2016 #2 Skrevet 1. januar 2016 Det kan på mange måter sammenliknes med å få en baby. Den vil ha uhell inne, og du må vaske og tørke opp. Den vil pipe og bjeffe og vekke deg om natten. Du må jobbe ganske mye med basic oppdragelse og sosialisering av valpen. Den vil bite og gnage på ting, og leke med ting den ikke får lov å leke med. Jeg hadde ikke orket å ha valp og baby samtidig. Jeg hadde ikke klart å ha valp da jeg var gravid, fordi jeg var så utrolig dårlig.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #3 Skrevet 1. januar 2016 En flat er "mye" hund. Den krever mye mosjon og mye mentaltrening. Høres ikke ut som dette er det beste hundevalget for dere nå, med mindre mannen er veldig aktiv. Vi fikk valp i sommer, en liten rase. Han krever kun små turer, men selvfølgelig mental trening. Vi var heldig med valg av oppdretter og hunden ble fort stueren og sov hele natten veldig tidlig. En valp må ofte ut å tisse om natten, og flere ganger daglig følges opp så han blir ren. Det er nesten som å få en baby i hus. Anonymous poster hash: b1022...e76
HvittHus Skrevet 1. januar 2016 #4 Skrevet 1. januar 2016 (endret) Det er mye arbeid og dere vurderer en rase som trenger mye stimuli. Ville ha ventet til minstemann var minst et par år før jeg hadde skaffet en valp av denne rasen. Vi har en 4 måneder gammel valp og mye av dagen min går med på å stimulere, trene, gå tur og sosialisere. Vår valp var ekstremt tidlig ute med å knekke renhetskoden(10 uker), men han trengte tur ut om natten noen uker etter dette. Kjente at det var veldig deilig da vi sluttet å skulle ut midt på natten. Endret 1. januar 2016 av HvittHus
Gemini77 Skrevet 1. januar 2016 #5 Skrevet 1. januar 2016 Hvis dere ikke er vant med hunder så stusser jeg over valg av rase. Det er en hund som krever mye mosjon og trening. Personlig ville jeg aldri ha skaffet valp mens jeg var gravid. Det er mye jobb med valp. Vi fikk valpen våres for 4 dager siden og vi må være hjemme konstant. For kaldt til å være ute og vi prøver å trene han til å tisse og bæsje på valpematter inne. Tørker tiss og bæsj hele tiden og vi sover på madrass ved siden av buret hans på 4 natta. Første natta sov vi omtrent ingenting. Nå er det full rulle men barna er store nok til å bidra litt også. Jeg hadde en hund på 1 år da jeg fikk førstemann. Var helt utslitt. Nå koser jeg meg mer fordi barna er store og jeg vet hva jeg går til.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #6 Skrevet 1. januar 2016 For kaldt til å være ute ?? Hvilken rase har du ? Anonymous poster hash: c1507...a3d
Gemini77 Skrevet 1. januar 2016 #7 Skrevet 1. januar 2016 For kaldt til å være ute ?? Hvilken rase har du ? Anonymous poster hash: c1507...a3d En liten terrier på 8 uker. Han skjelver som et aspeløv etter 2 min ute. Magen er bar og beina er knapt nok 4 cm så magen kommer nede i snøen. Oppdretter sa at han var for liten til å være ute i denne kulda og burde vente til han var rundt 12 uker. Vi gjør et poeng ut av han skal stå litt ute etter at han har våknet så han skjønner han skal tisse ute etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #8 Skrevet 1. januar 2016 For hundens del bør du vente noen år. Det blir masse jobb med valp og små barn samtidig! Ta en ting om gangen, først babytid, så valpetid! Anonymous poster hash: 30f00...af9
Gemini77 Skrevet 1. januar 2016 #9 Skrevet 1. januar 2016 Mye jobb men godt de er så nydelige 💕 Da vil man plutselig ikke kverke de når de bæsjer på teppet..
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #10 Skrevet 1. januar 2016 Hvis dere ikke er vant med hunder så stusser jeg over valg av rase. Det er en hund som krever mye mosjon og trening. Personlig ville jeg aldri ha skaffet valp mens jeg var gravid. Det er mye jobb med valp. Vi fikk valpen våres for 4 dager siden og vi må være hjemme konstant. For kaldt til å være ute og vi prøver å trene han til å tisse og bæsje på valpematter inne. Tørker tiss og bæsj hele tiden og vi sover på madrass ved siden av buret hans på 4 natta. Første natta sov vi omtrent ingenting. Nå er det full rulle men barna er store nok til å bidra litt også. Jeg hadde en hund på 1 år da jeg fikk førstemann. Var helt utslitt. Nå koser jeg meg mer fordi barna er store og jeg vet hva jeg går til. Har lest flere steder at flatcoated er en finførsteganghund, siden den lærer fort ig er veldig snill og kjærlig.. Anonymous poster hash: 2d69b...f57
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #11 Skrevet 1. januar 2016 Hvis dere ikke er vant med hunder så stusser jeg over valg av rase. Det er en hund som krever mye mosjon og trening. Personlig ville jeg aldri ha skaffet valp mens jeg var gravid. Det er mye jobb med valp. Vi fikk valpen våres for 4 dager siden og vi må være hjemme konstant. For kaldt til å være ute og vi prøver å trene han til å tisse og bæsje på valpematter inne. Tørker tiss og bæsj hele tiden og vi sover på madrass ved siden av buret hans på 4 natta. Første natta sov vi omtrent ingenting. Nå er det full rulle men barna er store nok til å bidra litt også. Jeg hadde en hund på 1 år da jeg fikk førstemann. Var helt utslitt. Nå koser jeg meg mer fordi barna er store og jeg vet hva jeg går til. Har lest flere steder at flatcoated er en finførsteganghund, siden den lærer fort ig er veldig snill og kjærlig.. Anonymous poster hash: 2d69b...f57 Hvis de får behovene sine dekket ja! De kan bli plent umulige å ha med å gjøre så snart de blir rastløse. Anonymous poster hash: 4cbb5...434
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #12 Skrevet 1. januar 2016 Barseltid og valpetid er en veldig slitsom kombinasjon! Anonymous poster hash: 2515a...cfc
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #13 Skrevet 1. januar 2016 Hvis dere ikke er vant med hunder så stusser jeg over valg av rase. Det er en hund som krever mye mosjon og trening. Personlig ville jeg aldri ha skaffet valp mens jeg var gravid. Det er mye jobb med valp. Vi fikk valpen våres for 4 dager siden og vi må være hjemme konstant. For kaldt til å være ute og vi prøver å trene han til å tisse og bæsje på valpematter inne. Tørker tiss og bæsj hele tiden og vi sover på madrass ved siden av buret hans på 4 natta. Første natta sov vi omtrent ingenting. Nå er det full rulle men barna er store nok til å bidra litt også. Jeg hadde en hund på 1 år da jeg fikk førstemann. Var helt utslitt. Nå koser jeg meg mer fordi barna er store og jeg vet hva jeg går til. Har lest flere steder at flatcoated er en finførsteganghund, siden den lærer fort ig er veldig snill og kjærlig.. Anonymous poster hash: 2d69b...f57 Bullshit. Den krever at du er konstant på, ikke slipper opp på reglene og elsker å være aktiv. Vår kan gå en hel dag på fjellet med oss uten å bli sliten.. Du kan ikke forvente at den klarer seg med tre runder rundt blokka daglig. Anonymous poster hash: 46b7d...88e
Jenny-penny Skrevet 1. januar 2016 #14 Skrevet 1. januar 2016 Mye jobb men godt de er så nydelige 💕 Da vil man plutselig ikke kverke de når de bæsjer på teppet.. Too cute❤️
Gemini77 Skrevet 1. januar 2016 #15 Skrevet 1. januar 2016 Hvis dere ikke er vant med hunder så stusser jeg over valg av rase. Det er en hund som krever mye mosjon og trening. Personlig ville jeg aldri ha skaffet valp mens jeg var gravid. Det er mye jobb med valp. Vi fikk valpen våres for 4 dager siden og vi må være hjemme konstant. For kaldt til å være ute og vi prøver å trene han til å tisse og bæsje på valpematter inne. Tørker tiss og bæsj hele tiden og vi sover på madrass ved siden av buret hans på 4 natta. Første natta sov vi omtrent ingenting. Nå er det full rulle men barna er store nok til å bidra litt også. Jeg hadde en hund på 1 år da jeg fikk førstemann. Var helt utslitt. Nå koser jeg meg mer fordi barna er store og jeg vet hva jeg går til. Har lest flere steder at flatcoated er en finførsteganghund, siden den lærer fort ig er veldig snill og kjærlig.. Anonymous poster hash: 2d69b...f57 Signerer de andre ja. Flott hund, men den krever veldig mye. Med små barn og en baby på vei så høres det ut som en umulig oppgave.
Anyne Skrevet 1. januar 2016 #16 Skrevet 1. januar 2016 Jeg følte ikke jeg levde før valpen var fem mnd...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #17 Skrevet 1. januar 2016 Valp og baby er generelt sett mye jobb og ikke en god kombinasjon. Bare noe så enkelt som renslighetstrening blir utfordrende, du må være beredt på å legge fra deg babyen og løpe ut med valpen på de mest ugunstige tidspunkt. Men så lenge dere er to ansvarsbevisste voksne i huset og setter opp noen klare linjer for ansvarsfordeling i valpeperioden skal det nok sikkert gå bra. Flatcoated retriever er en fantastisk hunderase, men vær forberedt på mye jobb når den er unghund og voksen. Det er hunder som hele livet trenger å bruke hodet for å trives, de blir ikke slitne av vanlige gåturer og bør helst brukes i en eller annen form for hundesport, og de bør få mentaltrening hver eneste dag. Om livsstilen deres er tilpasset et slikt hundehold, kjør på! Dersom ikke, velg en mindre krevende rase. Anonymous poster hash: 96886...4da
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #18 Skrevet 1. januar 2016 Vi er to voksne med valp og jeg er helt utslitt. Innimellom tar jeg til tårene og angrer på hele valpegreia. Det skal sies at jeg er hundevant og vet hva det innebærer med valp og hund. Har ikke sovet ordentlig på flere uker og føler meg asosial og har knapt vært utfor døra i jula. Utenom de utallige turene med valpen. Det er masse jobb med valp og jeg ville ikke hatt baby og valp samtidig. Aldri i livet. Anonymous poster hash: f16e5...bd7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #19 Skrevet 1. januar 2016 Vi hadde 4 barn og ventet nr 5 når vi skaffet oss flat-valp. Hadde hatt valpen 2 mnd når minstemann kom fordelen var jo at jeg var hjemme i hele valpetida Men du har 2 babyer samtidig. Men nå har jeg 2 syvåringer som er bestevenner og alltid sammen <3 Anonymous poster hash: 0b36b...516
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #20 Skrevet 1. januar 2016 Hadde ihvertfall ikke skaffet meg valp i din situasjon. Det er mye jobb første året. Den jobben du legger ned da, er den du får igjen resten av hundens liv. Barna må "oppdras" i forhold til det å ha hund i tillegg til at du må oppdra hunden. Du må også regne med at det går litt sko/klær/bamser osv i starten. Vi valgte å få hund da barnet var skolestarter. Da er barnet stort nok til å forstå og være med på det og etterhvert kan barnet være alene med hunden innimellom. Barn under den alderen, ev barn som er mer uansvarlige/ikke kjent med hunden kan du ADRI la være alene med hunden i samme rom. Anonymous poster hash: 1386a...ba8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå