Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #1 Skrevet 1. januar 2016 Den er på størrelse med en ert, mulig litt større. Ligger under huden og er ikke vond eller øm. Jeg er forkjølet for øyeblikket. Hvor bekymret bør jeg være? Anonymous poster hash: 1422e...8b8
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #2 Skrevet 1. januar 2016 Mest sannsynlig en lymfekjertel, men greit å få sjekket opp. Ihvertfall om den ikke blir borte når forkjølelsen er over. Jeg fant selv en kul i armhulen for to år siden. Tok alt jeg måtte av prøver, viste seg å være en hoven kjertel Anonymous poster hash: df25a...4ad
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #3 Skrevet 1. januar 2016 Mest sannsynlig en lymfekjertel, men greit å få sjekket opp. Ihvertfall om den ikke blir borte når forkjølelsen er over. Jeg fant selv en kul i armhulen for to år siden. Tok alt jeg måtte av prøver, viste seg å være en hoven kjertel Anonymous poster hash: df25a...4ad Tusen takk for svar. Tenker også jeg ser an om den forsvinner når forkjølelsen er over. Jeg har kul bare på den ene siden og den er ikke vond i det hele tatt. Ikke slik lymfekjertlene på halsen osv pleier å være. Anonymous poster hash: 1422e...8b8
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #4 Skrevet 1. januar 2016 Du må selvsagt få det sjekket opp. Anonymous poster hash: 790b4...e8d
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #5 Skrevet 1. januar 2016 en kreftkul ville kjentes ut som en ujevn stein, så er nok hovne lymfekjertler, men ville alikevll sjekket det Anonymous poster hash: 0765c...f94
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #6 Skrevet 1. januar 2016 Høres ut som en fettkul. Anonymous poster hash: 10bd7...752
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #7 Skrevet 1. januar 2016 Takk for svar alle, skal få sjekket den om den ikke forsvinner iløpet av en ukes tid. Krysser fingrene for at det er helt ufarlig. Anonymous poster hash: 1422e...8b8
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #8 Skrevet 1. januar 2016 Jeg fikk en under armen som kom og gikk. Tok noen uker mellom, og varte noen uker, opptil 2 mnd med kul. Ca 1 cm ikke mer. Etter et år krevde familien legetime, KREFT ble ropt fra alle familiemedlemmer. Fikk henvisning til sykehuset og ultralyd. Det var ingenting farlig, men den hadde selvsagt gått bort da. Null hevelse. Jeg kverulerte litt, for kulen hadde hevet seg når jeg fikk en betennelse på nedre arm. Legen måtte motvillig innrømme at det da måtte ha vært en lymfekul(noe han først benektet). Etter 3-4 mnd fikk jeg på ny hevelse. Til slutt sprakk den! Kom ut betennelse. Så.. Det var vel en betent lymfekjertel Men tok ca 1,5 år før det var over. Ubehagelig periode egentlig. Ved at vevet ordnet opp i betennelsen innimellom, at den ikke sprakk ved første betennelse. Anonymous poster hash: 8e3c5...aed
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #9 Skrevet 1. januar 2016 Det er helt normalt. Hadde ikke bekymret meg et sekund, men muligens nevnt det for legen om jeg var innom i et eller annet ærend en gang. Sånn om den blir værende lenge. Hovne lymfekjertler ved forkjølelse er veldig vanlig, og de blir gjerne værende noen uker i etterkant. Fettkjertler er også slikt som "bare dukker opp." Anonymous poster hash: 5a3b1...9d8
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #10 Skrevet 1. januar 2016 Jeg fikk en kul i armhulen da jeg var gravid. Etter fødsel skjønte jeg at det var en brystkjertel! Visste ikke at det gikk an.. Gikk bort med massasje. Anonymous poster hash: a945d...361
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #11 Skrevet 1. januar 2016 Jeg ammer, fant også en kul på str med en ert under armen her om dagen.. Tenker jeg skal nevne dette for lege etterhvert hvis den ikke går bort snart. Anonymous poster hash: 67bc6...5be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå