Gå til innhold

Hva mener dere om trippelnavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ganske vanlig i Sverige, men ikke her. Vi har tre navn vi vil bruke....

Anonymous poster hash: 20054...cd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at alle navna en har, skal brukes. Mine barn har dobbeltnavn, og bruker begge til daglig. Ser ikke helt for meg at det er så enkelt med trippelnavn.

Men det er min mening da....

Anonymous poster hash: f7776...9e7

Skrevet

Mine foreldre ga meg trippelnavn. Da jeg fylte 18 år meldte jeg navneendring og kuttet ut ett av navnene. Å ha 3 navn + etternavn er bare tungtvindt og ubrukelig.

Anonymous poster hash: 07e25...f22
Skrevet

Jeg har fire, og det har barna mine også. Det er en familietradisjon som ennå ikke har blitt brutt, selv om jeg er litt usikker på hvorfor jeg velger å opprettholde den. Det er selvfølgelig greit med tre navn hvis du ønsker, men det er mye og ganske unødvendig. Mine tre andre fornavn står bare til pynt, og de er egentlig bare fremme når jeg må (for eksempel ved bestilling av nytt pass). Det er sannsynlig at få vil ha oversikt over hva barnets tre navn faktisk er (jeg kjenner mange med både tre og fire fornavn, og det er få jeg har har full kontroll på), og da faller vel litt av poenget bort, når ingen uansett merker seg navnene. Jeg ville i hvert fall ha sørget for kun ett etternavn, da.

Anonymous poster hash: 7ede6...545

Skrevet

Tungvint og det er vel liten sjanse for at alle blir brukt?

Type: Sofie Marie Anna Jensen Josefsen😂

Skrevet

Praktisk i disse id-tyveritider. Det å ha et ekstra navn som ikke brukes, kan faktisk være nyttig. 

Skrevet

Tenker det er tungvint om det blir et veldig langt navn. Hver gang man skal fylle ut et skjema eller noe med fullt navn blir det så mye å skrive... (Har selv bare 3 navn totalt, men veldig laaange navn...)

Anonymous poster hash: 9f1d2...ea6

Skrevet

Men hvordan setter man sammen tre navn? Jeg klarer liksom ikke å se det for meg :) Gjelder det gutter også? :)

Anonymous poster hash: ea2a4...b33
Skrevet

Eksempel på trippelnavn på noen jeg kjenner:

Anna-Linn Mari

Kaia Mari-Lena

Tom-Petter Rune

Ett av mine barn har dobbeltnavn, og det angrer jeg på.. Skulle bare gitt han det ene.

Anonymous poster hash: df691...e1b

Gjest Antarctica
Skrevet

Fælt. Beklager, men når folk heter Arne Geir-Olav eller Odd Alf Johnny - da blir det en parodi.

Skrevet

Overkill med 3 fornavn!

Anonymous poster hash: a9822...278

Skrevet

En venninne av meg har fem fornavn, alle er ganske spesielle. Hun klarer ikke engang å huske navnet sitt.

Mao: Helt unødvendig. Jeg synes to fornavn er absolutt max (om man har begge foreldrenes etternavn også synes jeg egentlig ett fornavn er nok), med mindre man er kongelig. 

Anonymous poster hash: c6156...21c
Skrevet

Er du kongelig så ok med mange navn. Ellers litt to much... Jeg mener har dere tenkt til å bruke alle i det daglige? At de i bhg og skole skal si alle 3?

Anonymous poster hash: 9517e...0b7

Skrevet

Slitter nok med å finne et navn jeg liker jeg.

Anonymous poster hash: 9ee26...b15

Skrevet

Syns det er greit med to navn så man slipper å hete Ole S, Ole G, Axel B og Axel C.

Tre navn blir for mye. Hva med å spare et navn til neste barn?

Anonymous poster hash: 0b168...711

Skrevet

Men hvordan setter man sammen tre navn? Jeg klarer liksom ikke å se det for meg :) Gjelder det gutter også? :)

Anonymous poster hash: ea2a4...b33

Begge kjønn, ja. For eksempel:

Gabriel Marcus Elias

Jenny Olivia Mae

Eric Tobias Axel John

Sarah Eve Ellie Christine

Voldsomt blir det selvsagt uansett.

Anonymous poster hash: 7ede6...545

Skrevet

Jeg synes det blir for mye. Jeg er gravid nå, og vi har bestemt at dersom babyen i magen er ei jente så får hun et dobbeltnavn. På grunn av det så har vi også bestemt at det kun blir pappaens etternavn som blir ført videre. Det må da bli et mareritt for bhg-ansatte og lærere som skal huske både for- og etternavn på alle disse barna etterhvert!

Anonymous poster hash: a2f4e...52e

Skrevet

Ja hvis de passer sammen :)

Skrevet

Om alle navna brukes er det greit.

Pyntenavn som aldri blir brukt er jeg ingen tilhenger av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...