Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #1 Skrevet 1. januar 2016 Tar de mus? Og hvilken rase er det? Ser etter en god musefanger av en katt. Anonymous poster hash: 0bd10...bcb
Pobie Skrevet 1. januar 2016 #2 Skrevet 1. januar 2016 Det finnes ikke noen rase som tar mer mus enn andre. Det er individuelt om en katt tar mus. Hvis det er viktig burde du finne en voksen omplasseringskatt som allerede er en god musejeger.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #3 Skrevet 1. januar 2016 Det finnes ikke noen rase som tar mer mus enn andre. Det er individuelt om en katt tar mus. Hvis det er viktig burde du finne en voksen omplasseringskatt som allerede er en god musejeger.Sikker? Noen katter bryr seg ikke om noe som helst, og andre er mer lekne (ergo større jaktinstinkt). Anonymous poster hash: 0bd10...bcb
Pobie Skrevet 1. januar 2016 #4 Skrevet 1. januar 2016 (endret) Det finnes ikke noen rase som tar mer mus enn andre. Det er individuelt om en katt tar mus. Hvis det er viktig burde du finne en voksen omplasseringskatt som allerede er en god musejeger.Sikker? Noen katter bryr seg ikke om noe som helst, og andre er mer lekne (ergo større jaktinstinkt). Anonymous poster hash: 0bd10...bcb Ja, men dette er individuelle forskjeller, ikke noe som er spesielt for en rase. At en katt er leken betyr heller ikke at den vil ta mus. Det er mange katter som vil leke med laser eller hyssing som ikke bryr seg med mus, og det finnes katter med sterkt jaktinstinkt som heller vil drepe fugl enn mus, eller som kun tar edderkoppen, men ikke mus og fugl, osv. Som sagt, hvis det er viktig at den tar mus, må du skaffe en katt som allerede har bevist at den er en god musejeger. Endret 1. januar 2016 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #5 Skrevet 1. januar 2016 Sibirkatt. Fanger masse mus (og fugler, dessverre). Han er en helt rå jeger, og verdens fineste og snilleste katt. Han ser omtrent maken og like pusete ut som han her, så skinnet kan bedra: Anonymous poster hash: 7c28f...98e
Contura Skrevet 1. januar 2016 #6 Skrevet 1. januar 2016 Jeg har hatt litt forskjellige rasekatter: Ragdoll (dårlig jeger), Maine Coon (jakter, men absolutt ingen god musejeger), Perser (dårlig jeger) og Skogskatt (ganske så god musejeger). Jeg har også hatt blandingskatter, og de absolutt beste musejegerne med rase har vært blandingskatter av skogskatt. De beste jegerne vil jeg si er "Parkvesnets mix", katter med mye instinkt intakt, ikke avlet opp for rasens skyld.
Brennheite Badeand Skrevet 1. januar 2016 #7 Skrevet 1. januar 2016 Vi har bengalkatt, og han er en nådeløs drittsekk mot mus, rotter og fugler...
Contura Skrevet 1. januar 2016 #8 Skrevet 1. januar 2016 enig i det med bengalkatten - har venner med bengalkatt og den er en racer på å jakte
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #9 Skrevet 1. januar 2016 Søsteren min har ragdoll. Den fanger mus, men dreper de jo ikke. Kommer inn med levende mus i munnen og slipper de inne... Anonymous poster hash: 2b423...a90
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #10 Skrevet 1. januar 2016 Jeg har Korat. Han er liiivredd mus 😀 Anonymous poster hash: af117...1bc
Kanutten83 Skrevet 1. januar 2016 #11 Skrevet 1. januar 2016 Vi har en Norsk Skogkatt, og hun ble rå på å fange mus i sommer da hun var litt over året Men hun spiser de ikke, hun bare dreper de og så går hun inn og spiser... Håper hun bare lar fuglene være
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #12 Skrevet 1. januar 2016 Jeg har skogskatt som jakter og spiser både mus, fugler og stålormer Anonymous poster hash: b70b0...d7e
Sienna85 Skrevet 1. januar 2016 #13 Skrevet 1. januar 2016 Jeg har ragdoll. Den fanger mus ☺ har fanget fugl før også
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #14 Skrevet 1. januar 2016 Sibirkatt. Fanger masse mus (og fugler, dessverre). Han er en helt rå jeger, og verdens fineste og snilleste katt. Han ser omtrent maken og like pusete ut som han her, så skinnet kan bedra: Anonymous poster hash: 7c28f...98e Så nydelig! <3 Jeg har to hellige birmaer. De er innekatter, så de har naturlig nok ikke hatt mulighet til å prøve seg som musefangere noen gang. Den ene av dem er så dum at jeg tviler på at hun hadde klart å fange en mus om den så danset på halen hennes. Den andre tror jeg har et snev av musefanger-instinkter igjen (hun reagerer veldig på fugler etc utenfor vinduet), men om hun faktisk hadde klart å fange dem vet jeg jo selvsagt ikke. Det er nok veldig individuelt hvor gode musefangere katter er, og ikke nødvendigvis avhengig av rase. Tror jeg ville valgt en av de mer aktive rasene, men hvis hovedpoenget med å ha katt er at den skal fange mus, ville jeg valgt en huskatt. Anonymous poster hash: 0c2c6...7ff
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #15 Skrevet 1. januar 2016 Sibirkatt. Fanger masse mus (og fugler, dessverre). Han er en helt rå jeger, og verdens fineste og snilleste katt. Han ser omtrent maken og like pusete ut som han her, så skinnet kan bedra: Anonymous poster hash: 7c28f...98e Så nydelig! <3 Jeg har to hellige birmaer. De er innekatter, så de har naturlig nok ikke hatt mulighet til å prøve seg som musefangere noen gang. Den ene av dem er så dum at jeg tviler på at hun hadde klart å fange en mus om den så danset på halen hennes. Den andre tror jeg har et snev av musefanger-instinkter igjen (hun reagerer veldig på fugler etc utenfor vinduet), men om hun faktisk hadde klart å fange dem vet jeg jo selvsagt ikke. Det er nok veldig individuelt hvor gode musefangere katter er, og ikke nødvendigvis avhengig av rase. Tror jeg ville valgt en av de mer aktive rasene, men hvis hovedpoenget med å ha katt er at den skal fange mus, ville jeg valgt en huskatt. Anonymous poster hash: 0c2c6...7ff Rettelse: Jeg ville valgt en huskatt med en mor som var god musejeger, evt som nevnt tidligere: En omplasseringskatt som allerede er en god musejeger selv. Anonymous poster hash: 0c2c6...7ff
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #16 Skrevet 1. januar 2016 Siden jeg jobberfaring dyrebeskyttelsen er jeg prinsipiell motstander av rasekatter, kan anbefale rasen Norsk Huskatt, den plukker mus like effektivt som jeg snoker smågodt fra ungene mine. Anonymous poster hash: ff3a8...4cc
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #17 Skrevet 1. januar 2016 Siden jeg jobberfaring dyrebeskyttelsen er jeg prinsipiell motstander av rasekatter, kan anbefale rasen Norsk Huskatt, den plukker mus like effektivt som jeg snoker smågodt fra ungene mine. Anonymous poster hash: ff3a8...4cc Hvis du hadde jobbet i db hadde du visst at huskatt ikke er en rase. Anonymous poster hash: 0bd10...bcb
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #18 Skrevet 1. januar 2016 Siden jeg jobberfaring dyrebeskyttelsen er jeg prinsipiell motstander av rasekatter, kan anbefale rasen Norsk Huskatt, den plukker mus like effektivt som jeg snoker smågodt fra ungene mine. Anonymous poster hash: ff3a8...4cc Hvis du hadde jobbet i db hadde du visst at huskatt ikke er en rase. Anonymous poster hash: 0bd10...bcb Ehehehehe, jo det er en rase. Men klart, jeg finner på frivillige verv bare for å promotere katter som behøver et hjem, fremfor å avle frem nye. (Potensielt med hemmende skavanker på grunn av avling på patologiske trekk). Der har du meg i et nøtteskall. Anonymous poster hash: ff3a8...4cc
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #19 Skrevet 1. januar 2016 Min ragdoll har aldri fanget en mus. Ikke noe annet heller, for den saks skyld. Anonymous poster hash: c1702...f0e
mamma_bergen Skrevet 1. januar 2016 #20 Skrevet 1. januar 2016 Jeg hadde Skogkatt tidligere, og hun var rå på å jakte! Kom hjem med masse mus, en due og en padde. Saken var at hun drepte dem ikke, bare avleverte byttet levende på soverommet mitt😂
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #21 Skrevet 1. januar 2016 Har Russisk blå (langhåret) og hun fanger mye mus. Men hun er generelt en veldig leken katt. Anonymous poster hash: bc226...a0a
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #22 Skrevet 1. januar 2016 Siden jeg jobberfaring dyrebeskyttelsen er jeg prinsipiell motstander av rasekatter, kan anbefale rasen Norsk Huskatt, den plukker mus like effektivt som jeg snoker smågodt fra ungene mine. Anonymous poster hash: ff3a8...4cc Hvis du hadde jobbet i db hadde du visst at huskatt ikke er en rase. Anonymous poster hash: 0bd10...bcb Ehehehehe, jo det er en rase. Men klart, jeg finner på frivillige verv bare for å promotere katter som behøver et hjem, fremfor å avle frem nye. (Potensielt med hemmende skavanker på grunn av avling på patologiske trekk). Der har du meg i et nøtteskall.Anonymous poster hash: ff3a8...4cc Nei. Huskatt betyr blandingskatt Anonymous poster hash: 0bd10...bcb
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #23 Skrevet 1. januar 2016 Vi har 3 (!) katter, alle er av ukjent mix... Gode jegere! Dreper og spiser smådyr.. Bortsett fra spissmus, de avleveres som gave på trappa... Anonymous poster hash: 554d4...a46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå