Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #1 Skrevet 1. januar 2016 Leser om flere som er avgengig av søtt. Jeg er avhengig av potetgull. Jeg elsker det. Kunne spist posevis hver dag. Nå skal jeg prøve å ikke spise det mer. Et flak og jeg klarer ikke stoppe. Flere? Anonymous poster hash: 272bb...031
TPK Skrevet 1. januar 2016 #2 Skrevet 1. januar 2016 Jaaaa! Det er min største last. Men jeg har ikke lyst å slutte da... Men kutte ned til et normalt forbruk hadde nok vært greit.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #3 Skrevet 1. januar 2016 Jaaaa! Det er min største last. Men jeg har ikke lyst å slutte da... Men kutte ned til et normalt forbruk hadde nok vært greit. Jeg må slutte helt. Håper jeg klarer det. Er overvektig og skal gå ned i vekt. Kan som sagt ikke t et flak, da gomler og gomler jeg. Hi Anonymous poster hash: 272bb...031
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #4 Skrevet 1. januar 2016 Samme her, spiser potetgull sikkert 5 av 7 dager, og da gjerne en stor pose alene... Jeg klarer heller ikke det måtehold-greiene, jeg er som en narkoman, spiser til det er tomt uansett. Må kutte helt, og prøver fra i morgen. Skal ha 50 dager uten sukker og potetgull. Frukt, smoothie, fryst smoothie til is, fruktsalat med vaniljekesam o.l. som lørdagskos fremover. Anonymous poster hash: 7119a...722
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #5 Skrevet 1. januar 2016 Jeg blir fysen på potetgull når jeg ikke får i meg nok salt i maten ellers! Jeg er en av de som trenger mer salt enn "normalt", så skal jeg greie å få i meg nok salt så må jeg salte ekstra. Bruker himalayasalt eller havsalt. Vanlig hvitt salt har lite mineraler ellers og om man kun bruker det så kan man få ubalanse i mineralbalansen i kroppen. Jeg må opp i store mengder salt før jeg ev. får i meg for mye. Så kan hende det i en overgangsfase mens du venner deg av med potetgull kan bruke litt mer salt i maten. Når du er avhengig av potetgull så er det gjerne enten at du er avhengig av de raske karbohydratene eller saltet - eller at du som meg trenger mer salt. Vær obs på at for de fleste er for stort saltinntak uheldig. Hvis du imidlertid spiser mye potetgull så har du trolig så stort saltinntak uansett, at du ved å salte maten litt mer som du spiser (når du kutter potetgull) vil gjøre at du ender med lavere saltinntak enn når du spiser potetgull. Anonymous poster hash: e8013...833
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #6 Skrevet 1. januar 2016 Jeg har hat denne avhengigheten så lenge jeg kan huske. Har et minne fra jeg var 5-6 år; jeg sitter i stua og spiser maarud potetgull med salt og pepper. Det smaker nydelig. Jeg pleide også å fantasere om et basseng fult av potetgull. Herregud. Jeg må ta en uke om gangen. Hi Anonymous poster hash: 272bb...031
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #7 Skrevet 1. januar 2016 Smakstilsetningen til potetgull er nettopp laget for denne effekten, et flak og man klarer ikke å stoppe. Så jeg rører ikke potetgull lenger, så mange unødvendige kalorier og usunt fett. Anonymous poster hash: b371e...702
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #9 Skrevet 1. januar 2016 Flere her inne bør gro frem selvdisiplin. Spise potetgull så man blir avhengig?! Når man vet hvor utrolig usunt og skadelig det er, hvorfor slutter man ikke...? Dere må innse at ALLE har lyst på søtsaker og fett om man begynner å spise det og dermed føle seg avhengig. Det er ikke spesielt synd på dere som har gjort dere selv avhengig og feite. Dere er bare for dumme til å ta kloke valg for egen helse. Anonymous poster hash: 7554a...69c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #10 Skrevet 1. januar 2016 Spis hjemmepoppet popkorn istedenfor. Jeg skal lære meg å ikke spise noe slikt. hi Anonymous poster hash: 272bb...031
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå