Gå til innhold

Tips til pervansjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid med nr 2 nå og etter fødsel må jeg starte med pervansjon. Men jeg føler meg syk av hormonene så ha ikke brukt noe siden før vi fikk første.

Vurderer sterilisering, men føler det er veldig drastisk. Mannen vil ikke selv om det er han som har 4 barn nå og derfor gjør at det er helt uaktuelt å få flere små senere.

Er det noe pervansjon der ute for meg eller må jeg bare ty til å sterilisere meg? Jeg er 32 og mannen 37.

Anonymous poster hash: 606f7...f92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ble det sterilisering. Jeg kunne heller ikke bruke noen av de hormonelle preparatene! Vi har tre barn. Jeg syns det er unødvendig å belaste kroppen med hormoner når en likevel ikke skal ha flere barn! På tide at mannen bidrar nå😉😉

Anonymous poster hash: fd3bf...aee

Skrevet

Kobberspiral, ingen hormoner.

Anonymous poster hash: 8e6e8...8eb

Skrevet

Du mener perversjon?

Anonymous poster hash: 3d341...f7f
Skrevet

Pessar kan kanskje være et alternativ?

Her går det i sikre perioder og kondomer. Kjenner syklusen og kroppen veldig godt da, og mannen har ikke store protester mot kondomer heller.

Sterilisering kjenner jeg flere som har angret på, så det er ikke drt første jeg gjør i alle fall...

Anonymous poster hash: cf6fe...067

Skrevet

Kobberspiral er det den en blør veldig av? Har store smerter og ganske store blødninger fra før.

Pessar går ann å prøve, det er vel den som må puttes inn hver gang.

Mannen alternativ vis jeg ikke finner på noe lurt er null sex. Jeg vil ikke slutte med sex i starten av 30åra.....

Skrevet

Kobberspiral er det den en blør veldig av? Har store smerter og ganske store blødninger fra før.

Mannen alternativ vis jeg ikke finner på noe lurt er null sex. Jeg vil ikke slutte med sex i starten av 30åra.....

Så konstruktivt av mannen din.. 🤔

Da hadde jeg presset enda mer på sterilisering av han! Han legger jo alt anvar over på deg..

Anonymous poster hash: 4fa64...731

Skrevet

Kobberspiral anbefaler jeg ikke. Ga veldige blødninger, men påvirker også hormonene da kobber bidrar til å øke østrogenproduksjonen.

Er mannen din virkelig villig til å gi avkall på sex?? Huff!

Pessar og sæddrepende krem bør vel være trygt nok. Mener det kan settes inn rett før, men må sitte i en viss tid etterpå.

Vet også de som er fornøyde med ladykomp. Men der vil det jo være en viss usikkerhet ettersom det også baseres på sikre perioder.

Skrevet

Får vel ta en tur til gyn etter fødsel og prate med ho. Regner med ho vet mer om alternativene enn hva fastlegen gjør.

Mannen er ikke det største pådrivere for sex her i huset så han skal nok klare seg fint uten, verre for meg å klare meg uten den slags.

Skrevet

Pervansjon???

Anonymous poster hash: 1ccaf...acb

Skrevet

Kobberspiral anbefaler jeg ikke. Ga veldige blødninger, men påvirker også hormonene da kobber bidrar til å øke østrogenproduksjonen.

Er mannen din virkelig villig til å gi avkall på sex?? Huff!

Pessar og sæddrepende krem bør vel være trygt nok. Mener det kan settes inn rett før, men må sitte i en viss tid etterpå.

Vet også de som er fornøyde med ladykomp. Men der vil det jo være en viss usikkerhet ettersom det også baseres på sikre perioder.

Fantastisk fyr! Hvis ikke du finner på noe lurt? Kondomer. Særlig om han synes det er kjipt. 

Skrevet

Ikke for å være spydig, jeg ser det er flere som har rettet alt. Men det heter altså prevensjon. Uttales prevangsjon.

Anonymous poster hash: 2627b...781

Skrevet

Kobber fra kobberspiral påvirker østrogenproduksjonen? Gi meg dokumentasjon på det er du snill!

Får man tak i Pessar lenger? Det selges i hvertfall ikke i apotek, men kanskje på nett?

Anonymous poster hash: d9e17...cea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...