Gå til innhold

Du som er gravid 5-10 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Setter du mye forkus på sunn mat? Hva spiser du ila en dag? Setter du fokus på mye frukt og grønt?

Anonymous poster hash: 22df9...830

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, på grunn av mye oppkast spiser jeg det jeg får i meg. Er 10+0 i dag.

Skrevet (endret)

Er 12 uker nå, men ja har fokusert på å spise sunt, men fokuserer på det til vanlig og. Jeg har ikke vært spesielt plaget av kvalme, men enkelte dager fokuserte jeg mer på å få i meg mat enn at det skulle være sunt.

Sunn mat er ikke sunn hvis man ikke klarer å spise den. I går f eks ble det hjemmelaget potetmos og kylling med brun saus. Hadde ikke klart å få i meg grønnsaker. Andre dager har jeg spist kun ris med saus. Men de fleste dagene blir det kjøtt med rikelig med grønnsaker.

Prøver å spise mye frukt som mellommåltid og. Banan orker jeg ikke for øyeblikket, men epler smaker bedre enn vanlig, så spiser mye av dem :)

Endret av Pobie
Skrevet

Er så sinnsykt kvalm nå, er i uke 9, vært kvalm siden jeg fikk positiv test. Det har eskalert de siste ukene da. Nå er det eneste jeg får i meg en loffskive om dagen, så akkurat nå er ikke fokuset sunn mat, men heller å få spist litt. Når kvarmen gir seg (vanligvis rundt uke 13-14 for meg) fokuserer jeg på et veldig sunt kosthold med mye grønnsaker, litt kjøtt og noe frukt. Brus, godteri og kaffe avstår jeg helt fra. Jeg har tidligere mistet i uke 37, og så er litt ekstra påpasselig (selv om det selvsagt ikke var kosthold som gjorde at babyen min døde). Jeg bare føler meg bedre hvis jeg passer på det meste ☺

Anonymous poster hash: d489a...b8e

Skrevet

Har forsøkt ja, og klart det ganske bra. Men, blir fort veldig uvel midt i måltid, og da er det siste gang jeg spiser den tingen, så begynner å bli lite jeg kan spise nå. Måtte kaste nydelig vegetartake-away, fordi jeg ikke taklet hverken synet eller lukten, og nå kan jeg ikke gå forbi der uten å bli uvel 😞

Gir seg vel snart.

Anonymous poster hash: b8f3d...6c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...