Gå til innhold

14 tantebarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 14 tantebarn, fire gifte/samboebde søsken hver, besteforeldre etc, så julegavene er ca 40 i tallet. Når er det greit å slutte å gi til nevøer/nieser? Ved konfirmasjonsalder, senere, aldri?

Anonymous poster hash: 9f491...e70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Komfirmasjonsalder er helt innafor 😊 Kan være greit å bli enige med resten av familien og sette en felles grense 😊

Anonymous poster hash: b48aa...fc1

Skrevet

Til jul i fjor passerte vi 60 gaver. Jeg syntes det ble et pes og ikke lenger kos! Skulle man gi noe ordentlig ble det også forferdelig dyrt.

Fra i år ga vi tidlig beskjed at venners barn fra nå var kuttet, uavhengig av alder. Onkel/tantebarn får til og med det året de er konfirmert. Våres søsken ble også kuttet ut, eneste unntaket er en bror som ikke har egne barn enda. Når han får barn blir det barnet som får gave og ikke han lenger.

De aller fleste tok dette veldig pent. Et par som surmula litt, men vi sto på vårt og ønsket å gjøre likt for alle.

Var flere som var glad for at vi "satte ned foten" enn de som surmula 😊

Anonymous poster hash: c8695...e07

Skrevet

Vi har og 14 og vi kutter julegaver ved fylte 18 år.

Sener får de bursdagsgave ved 20,25 osv

Skrevet

Sluttet ved 18, med mindre vi feirer jul med dem.

Anonymous poster hash: 6cc4e...061

Skrevet

Har 10 tantebarn og her ga vi til 20 åringen som har fått seg samboer. Er på min manns side og jeg foreslo og kutte men han ville ikke det....jeg er vant men slutt ved konfirmasjonsalder fra tanter og onkler.

Anonymous poster hash: 55e71...25a

Skrevet

Hæ.. 20,25 osv? Hva i all verden betyr det? Sener?

Anonymous poster hash: 7bcf2...d69

Skrevet

Senere (=etter fylte 18 år) får nevøer og nieser gaver på bursdager der de blir 20 år, 25 år og andre runde tall - selv om de ikke får julegaver lenger eller bursdagsgaver når de ikke har runde tall. Flink til å lese, much?

Anonymous poster hash: 641d7...426

Skrevet

Senere (=etter fylte 18 år) får nevøer og nieser gaver på bursdager der de blir 20 år, 25 år og andre runde tall - selv om de ikke får julegaver lenger eller bursdagsgaver når de ikke har runde tall. Flink til å lese, much?

Hehe, takk for hjelpa😂 Glemte en e ,ja👍

Skrevet

Vi har 14 tantebarn, fire gifte/samboebde søsken hver, besteforeldre etc, så julegavene er ca 40 i tallet. Når er det greit å slutte å gi til nevøer/nieser? Ved konfirmasjonsalder, senere, aldri?

Anonymous poster hash: 9f491...e70

Vi har kuttet gaver til nieser og nevøer (felles enighet) til jul. Kjøper kun til de vi feirer med og noen av søskenbarna som også er bestevenner kjøper til hverandre. Barna våre fra gaver fra oss, besteforeldre, noen andre eldre i slekta, de vi feirer med og fra tanter og onkler uten egen familie. Blir mer enn nok gaver!

Bursdagsgaver gir vi uansett. Vet ikke når vi evt slutter med det.

Anonymous poster hash: 5071b...aa8

Skrevet

Vi har 24 😧😂 har gitt til alle frem til nå, men i fra neste år kutter vi de som har blitt 18, for enda kommer det nye til, og vi har rett og slett ikke råd selv om vi kjøper billige gaver.

Anonymous poster hash: dae71...9a4

Skrevet

Synes nesten det er viktigere at de store blir husket på av familien enn de små. De får uansett en drøss med gaver. Er veldig kjedelig for konfirmanten å plutselig sitte uten noen gaver på julaften. Vi løser dette med å gi familiegaver, brettspill og noe godt.

Anonymous poster hash: 19dcc...752
Skrevet

Synes nesten det er viktigere at de store blir husket på av familien enn de små. De får uansett en drøss med gaver. Er veldig kjedelig for konfirmanten å plutselig sitte uten noen gaver på julaften. Vi løser dette med å gi familiegaver, brettspill og noe godt.

Anonymous poster hash: 19dcc...752

Enig i denne!

Jeg ville kjøpt til tantebarna så lenge dem bor hjemme..

Anonymous poster hash: 3a2f4...40c

Skrevet

Vi har og 14 og vi kutter julegaver ved fylte 18 år.Sener får de bursdagsgave ved 20,25 osv

Hæ.. 20,25 osv? Hva i all verden betyr det? Sener?Anonymous poster hash: 7bcf2...d69

Senere (=etter fylte 18 år) får nevøer og nieser gaver på bursdager der de blir 20 år, 25 år og andre runde tall - selv om de ikke får julegaver lenger eller bursdagsgaver når de ikke har runde tall. Flink til å lese, much? Anonymous poster hash: 641d7...426
1: Tråden handler om julegaver (HI spør om når det er OK å kutte ut julegaver), hvorfor i helvete skulle det være logisk at denne personen plutselig ut av det blå begynte å snakke om bursdagsfeiring? Det hun skrev var at ved 20 og 25 år etc gir de julegaver. Og hvorfor skal man gi julegaver ved "runde" tall? Det er ulogisk.

2: Jeg kan i allefall lese bedre enn deg, og fikk antakeligvis bedre norskkarakter på skolen ;) Så slapp helt av, du klarer ikke å ta meg på det.

Skrevet

Vi har og 14 og vi kutter julegaver ved fylte 18 år.Sener får de bursdagsgave ved 20,25 osv

Hæ.. 20,25 osv? Hva i all verden betyr det? Sener?Anonymous poster hash: 7bcf2...d69

Senere (=etter fylte 18 år) får nevøer og nieser gaver på bursdager der de blir 20 år, 25 år og andre runde tall - selv om de ikke får julegaver lenger eller bursdagsgaver når de ikke har runde tall. Flink til å lese, much? Anonymous poster hash: 641d7...426
1: Tråden handler om julegaver (HI spør om når det er OK å kutte ut julegaver), hvorfor i helvete skulle det være logisk at denne personen plutselig ut av det blå begynte å snakke om bursdagsfeiring? Det hun skrev var at ved 20 og 25 år etc gir de julegaver. Og hvorfor skal man gi julegaver ved "runde" tall? Det er ulogisk.

2: Jeg kan i allefall lese bedre enn deg, og fikk antakeligvis bedre norskkarakter på skolen ;) Så slapp helt av, du klarer ikke å ta meg på det.

Nei, det hun skrev var - og la meg sitere her, MED innsatt ekstra bokstav slik at du kan forstå det bedre - "Senere får de bursdagsgave ved 20,25 osv".

Det er relevant å trekke inn bursdagsgaver i denne tråden fordi tråden egentlig handler om gaver i familier med mange slektninger, denne gangen tatt opp i forbindelse med julen.

Var det så vanskelig?

Anonymous poster hash: d9e14...4c4

Skrevet

Synes du det er helt ok å banne for å understreke poenget ditt?

Anonymous poster hash: 131b5...7cd

Skrevet

...og hvor gammel er du og hvor langt er du kommet i livet, som føler behov for å briefe med norskkarakteren din fra skolen? Forhåpentligvis har du utviklet både lese- og skriveferdighetene siden den gang?!

Videre er det da ikke jeg som ikke klarer å lese hva avsender formidler, så på hvilket grunnlag du kan trekke slutningen at du er en bedre leser enn meg er uklart. Det står da svart på hvitt at tanteungene får "bursdagsgaver ved 20, 25 osv".

Skrevet

18. Det som er "regelen" i vår familie iallefall 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...