Gå til innhold

Klageinnlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jeg ikke har noen grunn til å klage, men akkurat nå har jeg det litt tungt. 

Jeg er ung og har vært student frem til i sommer, og har hele veien hatt fri og mulighet for å feire jul og nyttår sammen med mine foreldre. I sommer flyttet jeg og sønnen min til en helt ny plass (siden jeg fikk jobb), på andre kanten av landet. Dette er både dyrt og tidskrevende.
Jobben jeg takket "ja" til gjør at jeg må jobbe turnus i perioder, blandt annet nå i julen. På grunn av dette måtte jeg sende barnet til barnefar som også bor langt unna.

Akkurat nå sitter jeg her og er bare trist og lei. Jeg har for det meste jobbet hele julen, og må også jobbe i morgen på kvelden og på dagtid 1. nyttårsdag.
Dette har virkelig tært på, og jeg begynner å lure på om det virkelig er verdt det. Jeg elsker jula, men i år har jeg ikke fått feiret jul på noe vis. Jeg har prøvd å gjøre det beste utav situasjonen, men det har vært nitrist å sitte alene.

akkurat nå sitter jeg bare å gråter, jeg synes denne uken har vært grusom :( Var forberedt på at det kom til å bli vanskelig, men dette ødelegger meg virkelig totalt. Skulle ønske jeg kunne feiret sammen med familien. Når jeg er alene har jeg ikke orket å lage meg gode julemiddager, ikke har jeg plass til juletre og ikke har jeg hatt mulighet til å se særlig med julefilmer heller. 

Jeg har gjennom julen kun sovet og jobbet, men tiden alene har nesten vært uutholdelig!

Føler virkelig med dem som ikke har familie å feire julen sammen med! Jeg har stor familie og et trygt og godt nettverk der jeg kommer fra, men det hjelper så lite når jeg ikke får muligheten til å reise hjem og være sammen med dem! 

Jeg føler ikke at jeg har grunn til å klage, men nå er jeg sliten, lei og gleder meg bare til alt er over og hverdagen er tilbake for full! For dette har for min del vært ei jævlig jul :(
Gruer meg til å sitte alene imorgen også.

Anonymous poster hash: 7e80d...088
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres tungt ut. Men du har gjort en god prioritering for fremtiden. Du skaffer jobberfaring, og vil med tiden bli mer fleksibel i forhold til å flytte tilbake dit du vil være. Eventuelt kan du bygge nettverk der du er, men slikt tar jo tid.

I morgen er mye mindre av en familiedag. Ingen bekjente du kan henge deg på, en fest eller middag et sted?

Anonymous poster hash: 5eb35...a93
Skrevet

Siden du og barnefar ikke er sammen så vil du feire annenhver jul sammen uansett. Jeg tenker du er ganske heldig som har en slik meningsfylt jobb å gå til i julen når du ikke har mulighet til å feire tradisjonell jul. Tenk hvor mange som er glade for at du kan jobbe.

Og som nr. to sier så bygger du nå fremtiden din. Det blir bedre! Og slik du har det bomessig og jobbmessig nå kan endre seg etterhvert. Du var heldig som fikk jobb rett etter studiet, du har fast inntekt, du jobber for en god fremtid.

Selv har jeg vært alene i hele julen, ikke snakket med noen, og vært syk i tillegg til en skade. Jeg har valgt å sette en strek over årets jul. Orker ikke å deppe en gang for julen som ikke har vært som jeg skulle ønske. Det er noen dager, så er det et år til neste gang.

Du har gjort en god innsats i julen - sett pris på det! Og gjør noe godt for deg selv i morgen!

Anonymous poster hash: 09031...f68
Skrevet

Jeg skjønner at det er tungt. Men du har gjort et godt valg med tanke på fremtiden, flyttet langt unna nettverk for å få jobb. Se om ikke noen du kjenner skal på en fest hvor du kan joine.

Anonymous poster hash: 46a90...f9d

Skrevet

Takk dere, akkurat noe lignende jeg trengte å lese akkurat nå kjenner jeg :)

Jeg har fått ett greit nettverk, men grunnet turnus og mye jobbing på meg har det ikke vært mulig å møte noen. Har vært veldig sliten i tillegg, da det er ekstra mye å ta tak i nå i juletiden.

Siden jeg har aftenvakt i morgen og dagvakt 1. nyttårsdag må jeg nok dra hjem for å sove. Hvis ikke skulle jeg ropt ut høyt at jeg ønsket å være sosial. Men det får bare vente!

Takk, dere er så gode her inne :)

Skrevet

Takk dere, akkurat noe lignende jeg trengte å lese akkurat nå kjenner jeg :)

Jeg har fått ett greit nettverk, men grunnet turnus og mye jobbing på meg har det ikke vært mulig å møte noen. Har vært veldig sliten i tillegg, da det er ekstra mye å ta tak i nå i juletiden.

Siden jeg har aftenvakt i morgen og dagvakt 1. nyttårsdag må jeg nok dra hjem for å sove. Hvis ikke skulle jeg ropt ut høyt at jeg ønsket å være sosial. Men det får bare vente!

Takk, dere er så gode her inne :)

Gå ut i morgen før du skal på vakt og kjøp deg noe lettvint, men godt som du kan kose deg med når du kommer hjem fra vakt i morgen kveld. Spiller ingen rolle hva det er - kjøp noe du har lyst på. Om det er pizza eller biff spiller ingen rolle, bare noe du har lyst på i morgen, noe du koser deg med.

Jeg sitter og fyser på jordbær i øyeblikket, har mye i fryseren, men det ligger nederst... så jeg vet at jeg må ta et dypdykk i fryseren i morgen :)

Ikke alltid så mye som skal til for å snu tankene og kose seg i situasjonen likevel.

Og det er en stor fordel med å ikke feste i morgen - du slipper å starte det nye året med en hangover, være trøtt og dårlig form. Nå starter du i stedenfor året med et klart hode og du gjør noe nyttig. Så før halve første dagen i det nye året er over så har du gjort noe veldig fornuftig, både for deg selv og andre :)

Bestem deg for at du får en fin kveld i morgen! :)

Anonymous poster hash: 09031...f68

Skrevet

Når du får lønna med alle 133%vaktene blir du glad igjen!

Hold ut: snart nytt år med nye muligheter!

Anonymous poster hash: 70701...61b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...