Gå til innhold

Gravid og kvalmen har kommet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ventet på den. Sist kom den også i uke 6/7. Jeg kaster opp om morgenen hvis jeg ikke får i meg mat med en gang. Hva er deres beste tips å spise for å dempe kvalmen på morgenen?

Anonymous poster hash: d5992...bee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frokost i sengen!

Få mannen din til å servere deg ristet hvitt brød med smør og tynn te på sengen før du står opp. Alternativt kan du ha noen salte kjeks liggende klare på nattbordet sammen med noe å drikke. Frys ned en ferskpresset juice i en flaske. Det tiner i løpet av natten og du våkner til kald juice ;)

Skrevet

Jeg er også 7 uker gravid. Ingenting kvalm, så jeg er faktisk litt bekymret.

Anonymous poster hash: 36499...932

Skrevet

😂😂😂

Anonymous poster hash: f5ee6...a70

Skrevet

Det er like normalt å ikke være kvalm. Har flere venninner som ikke var det. Jeg hadde ekstrem kvalme sist og håper jeg slipper så gale nå 😔

Anonymous poster hash: d5992...bee

Skrevet

Jeg er også 7 uker gravid. Ingenting kvalm, så jeg er faktisk litt bekymret.Anonymous poster hash: 36499...932

Ikke vær det.. Jeg har vært gravid 4 ganger. De 3 første gangene hadde jeg ingen kvalme, kanskje bittelitt den første gangen, den siste gangen lå jeg med hodet plantet i doskåla de første 16 og siste 6 ukene.. Tro meg, det er bedre å slippe og være kvalm :P

Hi; som andre sier, prøv å spis noen salte kjeks (Ritz gikk det i her), det kan hjelpe mot kvalmen. Ingefær-te skulle visst også funke, men det klarte jeg ikke å få ned :P

Anonymous poster hash: 8c28d...c5d

Skrevet

Jeg er også 7 uker gravid. Ingenting kvalm, så jeg er faktisk litt bekymret.Anonymous poster hash: 36499...932

Hva er det du ler av? Jeg har vært gravid 8 ganger. 6 av gangene var jeg jeg ekstremt kvalm og det kom fine friske babyer. 2 av gangene var jeg ingenting kvalm, og mistet begge to i spontanabort. Jeg hadde også vært bekymret om jeg ikke var kvalm, for slik fungerer tydligvis kroppen min..

Anonymous poster hash: 1f878...0bc

Skrevet (endret)

Hva er det du ler av? Jeg har vært gravid 8 ganger. 6 av gangene var jeg jeg ekstremt kvalm og det kom fine friske babyer. 2 av gangene var jeg ingenting kvalm, og mistet begge to i spontanabort. Jeg hadde også vært bekymret om jeg ikke var kvalm, for slik fungerer tydligvis kroppen min..

Veldig beroligende for hun som er bekymret og ikke kvalm da... Endret av Krumelur
Skrevet

Hva er det du ler av? Jeg har vært gravid 8 ganger. 6 av gangene var jeg jeg ekstremt kvalm og det kom fine friske babyer. 2 av gangene var jeg ingenting kvalm, og mistet begge to i spontanabort. Jeg hadde også vært bekymret om jeg ikke var kvalm, for slik fungerer tydligvis kroppen min..Anonymous poster hash: 1f878...0bc
Veldig beroligende for hun som er bekymret og ikke kvalm da...
Huff.. Skjønner det. Ble bare så irritert av at noen sitter å gjør narr av andre på den måten!

Beklager til deg som ikke har begynt å kjenne på kvalmen enda. Det behøver ikke ha noe å si. Tanta mi var kjempekvalm i første graviditet, men kjente ikke eneste snev av kvalme i andre graviditet :)

Skrevet

Var overhodet ikke kvalm da jrg gikk med førstemann, det er like vanlig som å være kvalm.

Skrevet

Ingen grunn til bekymring. Var nærmest symptomfri i svangerskap 1 og 3, kvalm med nr 2. Man må altså ikke være kvalm for at det skal være i orden :)

Til HI: Har du prøvd seabands? Det er armbånd med en kul på innsiden som skal presse mot et punkt på håndleddet. Fås kjøpt på apotek. Er vel egentlig mot reisesyke, men har hørt flere som har hatt god effekt i svangerskapet også ;)

Anonymous poster hash: 9dbe0...043

Skrevet

Hos meg var det motsatt av en annen her. De gangene jeg ikke har vært kvalm har jeg fått friske barn. De to gangene jeg var kvalm mistet jeg.

Ingen grunn til å bekymre seg. Alle svangerskap er forskjellige. Med min første hadde jeg INGEN symptomer i det hele tatt. Var helt uforskammet frisk og rask til jeg fødte.

Anonymous poster hash: 959f5...1bb

Skrevet

Har det på samme måte. Jeg får ikke i meg noe særlig mat, kanskje en loffskive om dagen. Drikker en del vann da. Gått ned noen kg allerede 😣 Har dessverre ingen gode tips (men du har allerede fått en del her fra før så jeg☺). Vi får bare glede oss til det er overstått og tenke på den gode maten vi skal spise da😉 (jeg er forresten egentlig glad for å være kvalm da, mistet i MA tidligere i år sogn da hadde jeg ikke et eneste symptom, så kvalmen er en bra ting egentlig (for meg)☺)

Anonymous poster hash: 9e914...2de

Skrevet

Tørr salt kjeks, loveheartes, knekkebrød samt juice/farris funket for meg :) En kollega spiste tyrkis pepper for kvalmen, jeg ble kvalm bare jeg hørte det :P

Anonymous poster hash: 6a800...874

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...