Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 Har en barnefar som er veldig spesiell. Har bestilt ferietur med nye kjæresten og hans barn til sommeren og vi bli da 4. Nå ytrer bf frempå at han mulig ikke vil la barnet vårt dra fordi han skal dra m min nye kjæreste. Han har aldri møtt han og nekter også å møte min kjæreste. Noen som vet om han har rett til å nekte meg å ta m barnet? Dette er utenlands ferie. Anonymous poster hash: 57e5a...e67
Appelsinpiken Skrevet 30. desember 2015 #2 Skrevet 30. desember 2015 Han kan nekte å skrive under på pass. Men om han gjør dette, så ta kontakt med politiet i god tid, så veileder de deg i prosessen med å skaffe pass uten fars signatur. Så nei, han kan ikke nekte. Men beregn veldig god tid på å ordne pass.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 Nei, far har ingenting med hvem dere ferierer med. Du bør beregne god tid (minimum et par uker utenom høysesong) på å skaffe pass om du ikke alt har det til barnet. Anonymous poster hash: 9fe43...04e
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #4 Skrevet 30. desember 2015 Han skal på ferie m barnet før vi skal og pass har vi uansett. Tenker bare sånn, er det noe som helst han kan gjøre for å nekte? Anonymous poster hash: 57e5a...e67
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #5 Skrevet 30. desember 2015 Er det noen lover rundt dette? HI Anonymous poster hash: 57e5a...e67
HvittHus Skrevet 30. desember 2015 #6 Skrevet 30. desember 2015 Han skal på ferie m barnet før vi skal og pass har vi uansett. Tenker bare sånn, er det noe som helst han kan gjøre for å nekte? Anonymous poster hash: 57e5a...e67 Han kan ikke nekte og dette reguleres i barnelovens §41, men hvis han skal bruke passene før deg, så kan du stå i en situasjon hvor han nekter å levere disse tilbake.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #7 Skrevet 30. desember 2015 Tusen takk for svar skjønninger ❤️ Anonymous poster hash: 57e5a...e67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå