Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 er 11 uker men har de siste par dagene følt meg mindre gravid. Hva gjør de på legevakten dersom jeg drar dit?fastlegen er stengt til mandag... Anonymous poster hash: 3dff4...439
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #2 Skrevet 30. desember 2015 Slik har det vært her også alle tre gangene. Legevakten kommer til å sende deg hjem. Jeg foreslår at du bestiller deg en privat ul time. Du skal til fastlegen i uke 12 men det er ingen vits å måle hcg i serum ettersom det ikke dobler seg når du er såpass langt på vei. Helt vanlig å ikke føle seg gravid. Jeg er i uke 31 nå å med unntak av spark føler jeg ikke så mye der inne. Anonymous poster hash: ce5de...bbf
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 Er det du som har hatt utallige innlegg her om graviditet? Du reiser selvsagt ikke til legevakten, den er for akutt sykdom og skader. Reis til nærmeste Vaktapotek og kjøp en graviditetstest. Eller gå innom apoteket i morgen tidlig. Hva i alle dager tenker du en lege skal gjøre? Alle henvendelser blir journalført, du vil ikke rope "ulv, ulv" for moro, da blir du ikke tatt seriøst en dag det kanskje er noe. Anonymous poster hash: 1423e...d5b
Gjest Skrevet 30. desember 2015 #4 Skrevet 30. desember 2015 Har hatt slike perioder rundt uke 10-12 i svangerskapene mine også, men kom for full tilbake i uke 13. Baah! Ro ned og vent til tirsdag for event privat ul.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #5 Skrevet 30. desember 2015 Hvis du har spist is, nyst, kranglet med typen, brukt vippeserum eller brukt kremost i kaka, er du ikke gravid mer. Regner med du verken har blødd og hatt underlivssmerter, men noen kvinner aborterer ut gjennom ørene, så da trenger man ikke merke noe der nede. Anonymous poster hash: f6d89...d64
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #6 Skrevet 30. desember 2015 Har du vært på legevakten? Hva sa de? Anonymous poster hash: 1423e...d5b
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #7 Skrevet 31. desember 2015 Takk til dere som har svart ordentlig. Synes det er skikkelig kjipt å være så bekymret. Har ikke vært på legevakten ennå, for er redd de kommer til å le av meg etter at jeg har vært der noen gangr allerede i denne graviditeten. Anonymous poster hash: 3dff4...439
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #8 Skrevet 31. desember 2015 Slapp helt av. Fra ca 10 uker synker HCG og symptomer vil avta. Jeg hadde lite symptomer i hele svangerskapet. Følte meg aldeles ikke gravid. Hadde flere blødninger. Men er nå i uke 25 og kjenner liv hver dag. Det du opplever er normalt. Hold ut noen uker til, så kjenner du straks liv, og da vil bekymringene avta I mellomtiden må du avlede deg selv. Finn på noe som gir deg noe annet å tenke på Anonymous poster hash: c51a9...929
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #9 Skrevet 31. desember 2015 Takk til dere som har svart ordentlig. Synes det er skikkelig kjipt å være så bekymret. Har ikke vært på legevakten ennå, for er redd de kommer til å le av meg etter at jeg har vært der noen gangr allerede i denne graviditeten. Anonymous poster hash: 3dff4...439 Du må prøve å puste litt og senke skuldrene dine, ellers så kommer du til å være et nevrotisk vrak før du kommer til fødselen. Anonymous poster hash: 7e06a...021
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #10 Skrevet 31. desember 2015 Takk til dere som har svart ordentlig. Synes det er skikkelig kjipt å være så bekymret. Har ikke vært på legevakten ennå, for er redd de kommer til å le av meg etter at jeg har vært der noen gangr allerede i denne graviditeten. Anonymous poster hash: 3dff4...439 Hva med å søke hjelp mot dine PSYKISKE plager? Og altså ikke dine oppkonstruerte liksomsvangerskapsplager? Så får du det bedre selv! Og det blir slutt på spammingen av forumet. Anonymous poster hash: f6d89...d64
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #11 Skrevet 31. desember 2015 Slik har det vært her også alle tre gangene. Legevakten kommer til å sende deg hjem. Jeg foreslår at du bestiller deg en privat ul time. Du skal til fastlegen i uke 12 men det er ingen vits å måle hcg i serum ettersom det ikke dobler seg når du er såpass langt på vei. Helt vanlig å ikke føle seg gravid. Jeg er i uke 31 nå å med unntak av spark føler jeg ikke så mye der inne. Anonymous poster hash: ce5de...bbf Jeg følte meg heller ikke gravid før jeg kjente tydlige spark ca uke 17-18. Var livredd for MA. Men det gikk fint! Og til dere som kommer med stygge kommentarer:slutt å les/ kommenter innlegg hvis det plager dere! Hun har like stor rett til å stille spørsmål her inne som dere. Anonymous poster hash: 9fa5a...541
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #12 Skrevet 31. desember 2015 Slik har det vært her også alle tre gangene. Legevakten kommer til å sende deg hjem. Jeg foreslår at du bestiller deg en privat ul time. Du skal til fastlegen i uke 12 men det er ingen vits å måle hcg i serum ettersom det ikke dobler seg når du er såpass langt på vei. Helt vanlig å ikke føle seg gravid. Jeg er i uke 31 nå å med unntak av spark føler jeg ikke så mye der inne. Anonymous poster hash: ce5de...bbf Jeg følte meg heller ikke gravid før jeg kjente tydlige spark ca uke 17-18. Var livredd for MA. Men det gikk fint! Og til dere som kommer med stygge kommentarer:slutt å les/ kommenter innlegg hvis det plager dere! Hun har like stor rett til å stille spørsmål her inne som dere. Anonymous poster hash: 9fa5a...541 Ikke ti om dagen. Da er det et symptom på noe helt annet. Å søke hjelp for sin mentale tilstand er det beste hun kan gjøre og et oppriktig råd fra meg. Anonymous poster hash: f6d89...d64
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #13 Skrevet 31. desember 2015 Helt klart, hvis man sliter med angst ++ er det beste å ta tak i det. Men det handler om hvordan dere svarer en bekymret gravid! Så et innlegg hvor noen faktisk gjør narr av henne. Er det greit at man behandler folk slik? Uansett om hi kansje er plaget med psyken eller ikke,betyr det jo ikke at man kan hive seg over tastaturet og gjøre det enda verre for henne? Eller dere har kansje ikke prøvd å være bekymret da dere var gravide? Anonymous poster hash: 9fa5a...541
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #14 Skrevet 31. desember 2015 Helt klart, hvis man sliter med angst ++ er det beste å ta tak i det. Men det handler om hvordan dere svarer en bekymret gravid! Så et innlegg hvor noen faktisk gjør narr av henne. Er det greit at man behandler folk slik? Uansett om hi kansje er plaget med psyken eller ikke,betyr det jo ikke at man kan hive seg over tastaturet og gjøre det enda verre for henne? Eller dere har kansje ikke prøvd å være bekymret da dere var gravide? Anonymous poster hash: 9fa5a...541 Jeg ble forlatt av samboeren og fikk deretter store blødninger i uke 16 av første svangerskap. Ble dessuten stalket av mannens nye "dame", noe som ikke hjalp på nattesøvnen. Så bekymringer var det nok av. Kjenner at jeg blir svett av folk som går rundt og teller symptomer og gjør det til en ledestjerne. Er det noe medisinsk, spør legen! Men dette her er bare tull. Grow up. Anonymous poster hash: f6d89...d64
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #15 Skrevet 31. desember 2015 Hvis du har spist is, nyst, kranglet med typen, brukt vippeserum eller brukt kremost i kaka, er du ikke gravid mer. Regner med du verken har blødd og hatt underlivssmerter, men noen kvinner aborterer ut gjennom ørene, så da trenger man ikke merke noe der nede. Anonymous poster hash: f6d89...d64 Hvis det er noen som skal "grow up" så må det jo være deg. Anonymous poster hash: 9fa5a...541
Fandens Oldemor Skrevet 31. desember 2015 #16 Skrevet 31. desember 2015 Helt klart, hvis man sliter med angst ++ er det beste å ta tak i det. Men det handler om hvordan dere svarer en bekymret gravid! Så et innlegg hvor noen faktisk gjør narr av henne. Er det greit at man behandler folk slik? Uansett om hi kansje er plaget med psyken eller ikke,betyr det jo ikke at man kan hive seg over tastaturet og gjøre det enda verre for henne? Eller dere har kansje ikke prøvd å være bekymret da dere var gravide? Anonymous poster hash: 9fa5a...541 Jeg ble forlatt av samboeren og fikk deretter store blødninger i uke 16 av første svangerskap. Ble dessuten stalket av mannens nye "dame", noe som ikke hjalp på nattesøvnen. Så bekymringer var det nok av. Kjenner at jeg blir svett av folk som går rundt og teller symptomer og gjør det til en ledestjerne. Er det noe medisinsk, spør legen! Men dette her er bare tull. Grow up. Anonymous poster hash: f6d89...d64 Jeg har kun lest denne tråden, men du innser at folk er forskjellige og har forskjellige utgangspunkt? HI kan godt ha stålkontroll i en situasjon der du ville blitt engstelig, og vice versa. Er det ikke en del av å "grow up" at man åpner øynene litt og skjønner at ikke noe er svart/hvitt? Og at man ikke snakker til noen som har det vanskelig på den måten som du gjør nå? Du slår i alle fall ikke meg som særlig moden.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #17 Skrevet 31. desember 2015 Kanskje er HI unødvendig og overdrevent bekymret. Men det er ikke så lett å bare ta seg sammen heller. Kanskje er det fint at hun spør litt her inne da, sånn at vi som forstår kan berolige og hjelpe henne...? Dere andre kan jo bare klikke dere ut av tråden igjen om dere ikke har noe konstruktivt å komme med. Er jo ikke verre enn det... Anonymous poster hash: c51a9...929
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #18 Skrevet 31. desember 2015 Hvordan går det HI? Svangerskap og fødsel er noe av de tingene her I livet vi ikke har full kontroll over og det kan gjøre det utfordrende. Så tidlig som du har kommet er det ikke noe man kan gjøre fra eller til for å påvirke svangerskapet. Så lenge man holder seg til anbefalte råd. Men jeg skjønner at det er uvissheten som bekymrer. Går du til jordmor? Hvis ikke ville jeg bestilt time dit og får du ikke time rimelig raskt så forklar at du bekymrer deg veldig. Jordmor har mer tid enn lege og har svangerskap som spesialfelt, det har ikke fastlege og ofte knapt med tid. Anonymous poster hash: 26b7e...5e1
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #19 Skrevet 31. desember 2015 Kjære deg hi, jeg skjønner godt at du er bekymret hvis du har slitt lenge med å bli gravid og hvis du har mistet før. Det er helt naturlig. Jeg kan fortelle deg om min situasjon. Jeg er gravid i uke 9 nå. Mitt 4 svangerskap. Har 1 levende barn. I mitt første svangerskap døde barnet i uke 37. I mitt andre svangerskap hadde jeg en MA i uke 10. Jeg er livredd hele svangerskapet. Mange sier at de ikke kan slappe av før de er over den uken de mistet. Vel, jeg kommer aldri over uke 37 i noen som helst svangerskap så jeg er livredd hele tiden. Jeg får god oppfølging på sykehuset og mange ul. Men det hjelper egentlig ikke mer enn der og da ser jeg at det er liv. Dagen etter tror jeg at babyen like gjerne ha dødd. Men uansett, jeg kom meg gjennom et svangerskap selv med disse redslene og fikk et friskt barn. Det jeg vil komme frem til er at selv om du er redd så vil si svangerskapet ditt så går svangerskapet sin gang. Bare sørg for å følge de rådene som er ang alkohol, røyking og mat man ikke kan spise. Videre anbefaler jeg deg å finne en fastlege som har ultralyd. Da kan du få se at hjertet slår når du er på kontroll, og du slipper å dra på legevakten hele tiden. Jeg vet ikke hvor du bor, men her på sykehuset har de et team med jordmødre som jobber med pasienter som har angst i svangerskapet. Man får gå til samtaler med en jordmor og snakke om det man er redd for. Jeg vil anbefale deg å høre om det finnes et slikt tilbud der du bor. Hvis det ikke finnes kan du se om du kan gå til en jordmor i kommunen eller privat. De er så gode å snakke med. Jeg ønsker deg masse lykke til. Det kommer mest sannsynlig til å gå helt bra med babyen din. Godt nytt år☺ Anonymous poster hash: 0f831...96b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2016 #20 Skrevet 1. januar 2016 Hvordan går det Hi? Ser du har fått mange flotte svar her. Håper alt står bra til med deg og den lille i magen Anonymous poster hash: 9fa5a...541
Pobie Skrevet 1. januar 2016 #21 Skrevet 1. januar 2016 Helt normalt at man ikke "føler" seg gravid i 2. trimester, og når man nærmer seg 2. trimester. Kvalmen ga seg for meg rundt uke 11. Er snart uke 13 nå og føler meg helt normal, tenker ikke over at jeg er gravid mesteparten av tiden.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #22 Skrevet 2. januar 2016 Hvordan går det med deg, hi?☺ Anonymous poster hash: 0f831...96b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå