Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 Jeg sliter veldig med bekkenplager, sover ikke om natten, klarer ikke snu meg eller komme opp av sengen, det har blitt utrolig mye værre i julen enn hva det var før jul. Hvis jeg går eller står mye blir det værre. Men det er også vondt hvis jeg sitter for lenge. Gruer meg veldig til å begynne på jobb igjen, da jeg stort sett må stå og gå hele dagen.... Er det noen som har noen lure tips til hvordan jeg kan komme meg gjennom jobbhverdagen uten for store smerter? Jeg ønsker virkelig ikke å sykemelde meg, da jeg trives utrolig godt på jobb... Anonymous poster hash: f8e3a...ad4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #2 Skrevet 30. desember 2015 Krykker. Sitt når du kan. Rullestol som siste utvei. Be om tilrettelegging, f.eks en sofa hvor du kan strekke deg ut et par ganger pm dagen. Anonymous poster hash: 79baa...b0a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 Unngå krykker og rullestol. Det eneste som hjelper er opptrening av muskulaturen i bekkenet. Fysio med spesialisering innen bekkenplager er veien å gå. Det beste er å begynne tidligst mulig, så blir ikke plagene like langvarig i etterkant. Hilsen en med kronisk bekkenløsning som holder det i sjakk med trening. To år siden fødsel og har fortsatt plager de periodene jeg ikke trener. Trening er alfa omega. Anonymous poster hash: 725c6...b4e
hol(L)y COW Skrevet 30. desember 2015 #4 Skrevet 30. desember 2015 Unngå krykker og rullestol. Det eneste som hjelper er opptrening av muskulaturen i bekkenet. Fysio med spesialisering innen bekkenplager er veien å gå. Det beste er å begynne tidligst mulig, så blir ikke plagene like langvarig i etterkant. Hilsen en med kronisk bekkenløsning som holder det i sjakk med trening. To år siden fødsel og har fortsatt plager de periodene jeg ikke trener. Trening er alfa omega. Anonymous poster hash: 725c6...b4e Sant til en viss grad. I forrige svangerskap var jeg til slutt så dårlig at all trening gjorde det verre. Da hadde jeg gått til fysio siden uke 12. Til slutt måtte jeg bare ta det helt med ro. Det er dritkjipt, men lytt til kroppen! IKKE press deg, ikke støvsug, ikke gå lengre enn nødvendig osv. Du vil ikke ha slike plager resten av livet, så konsentrer deg om å ta det helt piano. Glem kondisjonstrening, du tar det igjen etter fødselen om du fremdeles har et brukende bekken!! Og ikke strekk deg for å jobbe mer enn du klarer. Det er ikke verdt et liv med plager. Det er mitt beste råd.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #5 Skrevet 30. desember 2015 Jeg hadde det, og ble sykemeldt først 50 og siden 100. Min lege sa at hvis jeg ikke tok det rolig så kunne det bli en permanent plage. Anonymous poster hash: 3bf51...80a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå