Gå til innhold

Dere som har opplevd overgrep som barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har opplevd overgrep som barn... Hva var det som gjorde deg til et utsatt barn? Jeg innbiller meg at overgripere velger sine ofre med stort omhu, barn som i utgangspunktet er i en sårbar posisjon...

Anonymous poster hash: 328ca...a87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som har opplevd overgrep som barn... Hva var det som gjorde deg til et utsatt barn? Jeg innbiller meg at overgripere velger sine ofre med stort omhu, barn som i utgangspunktet er i en sårbar posisjon...

Pappa flyttet og "bygdedyret" oppdaget noen kvinner (meg og mor) som ikke hadde en fast beskytter i form av en mannsperson i huset. Selv i Norge på 80-tallet ble en kvinne uten en mann regnet som fritt vilt. De som gjorde seg til for mamma og ikke fikk napp, eller som var i konflikt med henne av andre grunner, kunne komme til å ta det ut på meg.

Anonymous poster hash: 50e60...710

Skrevet

Jeg vet ikke hva som gjorde meg utsatt, annet enn at jeg var eneste jente blant 2 eldre brødre.og det har jeg fått betale for

Anonymous poster hash: 516f1...6de
Skrevet

Jeg tror også litt som deg, med det mener jeg at om man først har drittsekker rundt seg, plukker de ofte ut forsiktige "snille" barn, barn de tror ikke vil sladre, barn som er litt utenfor fra før.

Men, i mitt tilfelle var det pga alkohol (blandt de voksne), ingen rundt meg passet på meg og jeg var et lett bytte i kaoset.

Anonymous poster hash: 28e0d...94b

Skrevet

Var min far som forgrep seg på meg gjennom 10 år,men hvorfor han valgte meg vet jeg ikke. Tror ikke vi som har blitt utsatt for dette har noe svar på hvorfor. For min del husker jeg svært lite av barndommen,men overgrepene sitter spikret.

Anonymous poster hash: 8213d...a47

Skrevet

Jeg vet ikke hva som gjorde meg utsatt, annet enn at jeg var eneste jente blant 2 eldre brødre.og det har jeg fått betale for

Det var jeg også. Men de var vel så unge at de ikke var regnet for noen trussel for dem som forgrep seg på meg.

I stedet vokste de opp til å bli en form for klienter begge to. Ingen av dem kunne hjelpe meg.

Anonymous poster hash: 50e60...710

Skrevet

Var min far som forgrep seg på meg gjennom 10 år,men hvorfor han valgte meg vet jeg ikke. Tror ikke vi som har blitt utsatt for dette har noe svar på hvorfor. For min del husker jeg svært lite av barndommen,men overgrepene sitter spikret.

Jeg mente ikke egentlig hvorfor. Det er jo innlysende; en brutal person uten vilje til å la sine syke lyster ligge, en kynisk og selvopptatt person som ser forbi andres smerte og redsel og gjør som han/hun selv ønsker. Stakkars, stakkars barn...

Jeg tenkte mer på hvilke omstendigheter som muliggjorde det.

HI

Skrevet

Jeg mente ikke egentlig hvorfor. Det er jo innlysende; en brutal person uten vilje til å la sine syke lyster ligge, en kynisk og selvopptatt person som ser forbi andres smerte og redsel og gjør som han/hun selv ønsker. Stakkars, stakkars barn...

Jeg tenkte mer på hvilke omstendigheter som muliggjorde det.

HI

Hva slags omstendigheter tenker du på hi? Jeg tror ikke jeg skjønner helt hva du spør om

Skrevet

Jeg ble misbrukt av min far fra jeg var 3 år. Var vel derfor jeg ble valgt, jeg var lettest tilgjengelig.

Vi har hatt en overgrepssak i klassen til min datter, var en mannlig assistent som misbrukte 2 av jentene. Det var de to veldig stille, sjenerte jentene, som ikke turte å si noe. Det tok faktisk 2,5 år før en av jentene turte og fortelle det hjemme.  

Hvorfor ikke min datter ble misbrukt, er vel fordi hun er den supersosiale, aktive, høylytte ungen, sta og egen, og hadde sagt fra med en gang. Både sagt nei til overgriperen og sagt fra hjemme.

Kan legge til at min far sluttet å misbruke meg da jeg var 9, da gjorde jeg alt for stor motstand, hylte og skreik, så det ble for vanskelig for han. Han løp etter meg med kokkekniven, og truet med å drepe meg, hvis han ikke fikk lov til å voldta meg. Men jeg løp, skrek og protesterte. Hadde jeg vært barnet som ikke turte det, hadde det nok fortsatt mye lenger. Jeg ble aldri utsatt for overgrep av andre.

Anonymous poster hash: 6cc59...1b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...