Gå til innhold

Hvor mange barn har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

til dere med tre eller flere barn, var det betydelig overgang fra 2 til flere barn?

Anonymous poster hash: a1e48...6c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: c7f59...981
Skrevet

4 barn, de er nå 6, 8, 11 og 14 år gamle.

Jeg synes den største overgangen var fra ett til to barn, at nr tre kom var ikke noe stress i det hele tatt.

Anonymous poster hash: dcc93...b97
Skrevet

3 barn. 5, 3 og baby på 6 mnd. Og ja det var en overgang fra 2 til 3, vi hadde plutselig litt få armer noen ganger 😉

Skrevet

Vi har 3 sammen 9, 5 og 6 uker.

Han har ei datter fra før, 16 år.

Merker ikke særlig overgang ,hverken fra nr 3 eller 4😊

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

Veldig veldig snart 4 barn. Største forskjellen tør jeg påstå er fra 0 til 1 barn.

Skrevet

Jeg har fem barn fra 2-16 år, og jeg må ærlig si at med siste mann har jeg nådd mitt tak for hva som er forsvarlig for meg å ha omsorg for.

Nå er jeg en veldig involvert mor, stiller opp på alle kamper, dugnader, kjøring hit og dit, leksehjelp, foreldreutvalg, tilstelninger i barnehage og skole etc. I tillegg har tre av barna ekstra utfordringer som må følges opp, ingenting alvorlig men det tar ekstra tid og energi.

Så ja, jeg merker godt at jeg har så mange barn, tid til egne interesser og egenpleie eksisterer ikke. Den bittelille restenergien som er igjen etter ungene har fått sitt, prøver jeg å bruke på forholdet til meg og mannen, da jeg både er veldig glad i han og avhengig av han for å få AS Heimen til å gå rundt.

Anonymous poster hash: eb233...b87

Skrevet

Takk for ærlige gode svar her mistenker jeg graviditet da jeg er uggen i formen og gått opp flere kilo. Er mye kveldssnop på oss da vi er hjemme på kveldstid men har en magefølelse

Skrevet

Har en bonus, 2 egne og fjerdemann på veg :) syns hverdagen er lettest når alle tre er hjemme, så regner ikke med at overgangen fra 3 til 4 blir så veldig stor :)

Skrevet

Jeg har 3. 5 år, 3 år og 3 mnd. Syns det var verre å gå fra 1 til 2 enn 2 til 3.

Da nr 2 kom, var første ikke fylt to år en gang så vi hadde to bleie barn og første var ikke så selvstendig enda.

Når nr 3 kom nå, var de andre to såpass store at de får til mye selv. De skjønner at de må vente og hvorfor, og nr 3 er en enkel sovebaby, så denne gangen har vi vært heldige. Sistemann var ikke planlagt og jeg grudde meg veldig til han skulle komme. Så for meg fullstendig kaos da jeg følte de to vi hadde i utgangspunktet var nok. Men det har gått så fint atte. Han bare fløt inn i flokken og er med på alt og kom kjapt inn i rutinene våre. Merker generelt lite forskjell fra to barn vs. tre. Men nå er andremann av den aktive og krevende sorten og 1 og 3 rolige, så hadde nr to kommet til sist ville det kanskje blitt verre.

Tror det kommer mye an på barna hvordan det oppleves. Jeg følte vi hadde 11 unger før siste kom. Nå har vi 12. He he.. Andremann føles som 10, så selvom jeg kun har andremann hjemme så er jeg like sliten som om jeg skulle hatt alle 3.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Syns overgangen fra 2 til 3 var grusom. Min nr 2 var og er en enkel sjel. Aldri no tull og nå i en alder av 8 år har han aldri trassa. Nr 3 derimot.... (og én for den saks skyld). Men jeg er i tillegg mye alene med de, og helsa mi er ekstremt dårlig. Så hadde mannen vært hjemme kl 16 og jeg ship shape hadde det nok ikke vært så overveldende som jeg føler det er nå...

Skrevet

Ja, jeg syns det. Men tror det handler mye om aldersforskjell. Nr 2 og 3 er mye tettere i alder enn 1 og 2...

Anonymous poster hash: ac955...6c6

Skrevet

Koselig at så mange har "mange" barn :) man hører jo at statistikken er så dårlig :)

Skrevet

Vi har 4. 5 mnd, 3 år, 9 år og 11 år. Overgangen fra 2 til 3 var stor! Da hadde vi ganske store barn fra før og inn i familien kom en såkalt high need baby som sov veldig lite fram til 2 år. Hjelpes! Jeg holdt på å gå i veggen! Slitsomt å drasse med babyen på alle slags arrangement og håndballkamper rundt omkring, når han var som han var. Men hadde vi fått en rolig baby som sov godt hadde nok overgangen vært helt uproblematisk :) Det fikk vi nemlig som nummer fire, og hun er en helt annen baby. Smiler dagen lang og sover godt :)

Så jeg tror at hvordan overgangen bli kommer helt an på hva slags personlighet og evt utfordringer babyen kommer med :)

Skrevet

Ja jwg vil tro nesten alt kommer an på barnet man får, i tilegg til litt ekstra utfordringer vil jo barnet også komme med ekstra kjærlighet, glede, visdom, lære oss mye og gi og bli en del av familien. Takk for alt dere har delt :)

Skrevet

Ja da ble det positiv test her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...