Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 Jeg skal søke om opptak til mastergrad i høst og er selvsagt spent på hvordan det vil bli. Alle rundt meg er veldig flink til å fortelle meg hvor tøft det vil bli, hvor jævlig de synes det var å ta det og hvor mye verre det er enn grunnfag. Jeg tok grunnfag, eller 100-nivå heter det vel egentlig, for et par år siden og synes det var mye vanskelig. Endte opp med tre C'er og en B til slutt, og var glad når studiet var over. Så viste det seg at arbeidsplassen min vile at jeg skulle øke kompetansen min, og noe motvillig meldte jeg meg opp på 200-nivå, eller mellomfag som det het før. Dette har jeg nå gjennomført ved siden av jobb og barn, og med A på begge eksamener. Jeg opplevde faktisk 200-nivået som betydelig enklere enn 100-nivået, og når jeg har lest litt på hva som forventes på masterstudiet, så synes jeg at de 60 studiepoengene som ikke er selve masteroppgaven ser veldig likt ut som de på 200-nivået. Er det noen som har opplevd at masternivå på mange måter føles enklere enn grunnfagsnivå? Eller for å snu det litt, er det mulig å faktisk oppleve at masterstudiet ikke nødvendigvis er så veldig vanskelig likevel? Krevende ja, men kanskje ikke så vanskelig? Anonymous poster hash: 61e4c...410
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #2 Skrevet 30. desember 2015 Tatt bachelor, årsstudier og master. Master var enklest, bachelor vanskeligst Anonymous poster hash: 2ae67...9b4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 Tatt bachelor, årsstudier og master. Master var enklest, bachelor vanskeligst Anonymous poster hash: 2ae67...9b4 Så bra! Det er en slik opplevelse jeg håper at jeg også får De ene 200-nivå-oppgaven var rett og slett gøy å skrive. Kanskje derfor jeg synes det var lette også? Man kan jo på sett og vis velge bort det man ikke liker og heller fordype seg i det som er interessant, det kan man ikke på grunnfagsnivå. HI Anonymous poster hash: 61e4c...410
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #4 Skrevet 30. desember 2015 Jeg opplevde master som mye, mye vanskeligere enn bachelor. Anonymous poster hash: 2ddbb...bab
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #5 Skrevet 30. desember 2015 Tatt bachelor, årsstudier og master. Master var enklest, bachelor vanskeligst Anonymous poster hash: 2ae67...9b4 Så bra! Det er en slik opplevelse jeg håper at jeg også får De ene 200-nivå-oppgaven var rett og slett gøy å skrive. Kanskje derfor jeg synes det var lette også? Man kan jo på sett og vis velge bort det man ikke liker og heller fordype seg i det som er interessant, det kan man ikke på grunnfagsnivå. HI Anonymous poster hash: 61e4c...410 Ja man fordyper seg i noe man liker og slipper å forholde seg til så mange emner Anonymous poster hash: 2ae67...9b4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #6 Skrevet 30. desember 2015 Jeg opplevde master som mye, mye vanskeligere enn bachelor. Anonymous poster hash: 2ddbb...bab Kan du forklare hvorfor du hadde denne opplevelsen? Hva som var mer vanskelig og hvorfor? HI Anonymous poster hash: 61e4c...410
Julie (: Skrevet 30. desember 2015 #7 Skrevet 30. desember 2015 Tatt bachelor, årsstudier og master. Master var enklest, bachelor vanskeligst Anonymous poster hash: 2ae67...9b4 Så bra! Det er en slik opplevelse jeg håper at jeg også får De ene 200-nivå-oppgaven var rett og slett gøy å skrive. Kanskje derfor jeg synes det var lette også? Man kan jo på sett og vis velge bort det man ikke liker og heller fordype seg i det som er interessant, det kan man ikke på grunnfagsnivå. HI Anonymous poster hash: 61e4c...410 Ja man fordyper seg i noe man liker og slipper å forholde seg til så mange emner Anonymous poster hash: 2ae67...9b4 Helt enig! Masterfagene er lettere, men må innrømme at 60 sp masteroppgave var litt pes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå