Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 Hvordan fikse det? Har en favorittside, legger jeg huet andre veien snur hun det, og nå har huet blitt litt flatt !!! Lar henne ligge mye på magen siden det skal hjelpe mot ev. låsninger Er det en pute elns som hjelper? Anonymous poster hash: 4e9bb...258
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #2 Skrevet 30. desember 2015 Henger meg på! Baby på 9 uker med flatt hue her. Hun vil som regel ikke ligge med hodet på siden, men heller ansiktet rett opp. Ligger litt på magen når hun er våken, men hun sover jo så mye og ligger jo da på rygg og bakhodet rett ned i madrassen. Kommer det til å rette seg opp selv etter hvert? Anonymous poster hash: 3513f...d0b
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 Jeg tror det er mye genetikk også i hodefasong. Hvilken fasong har dere foreldre? Anonymous poster hash: bda2d...458
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #4 Skrevet 30. desember 2015 Jeg tror det er mye genetikk også i hodefasong. Hvilken fasong har dere foreldre? Anonymous poster hash: bda2d...458 Tullprat det er allmennkunnskap at babyer kan få flatt hode av å kun ligge i én stilling. Vi foreldre har ikke flate hoder 😂 Hvis det var det du lurte på. Og ja, det er flatt på den siden det ligges på. Anonymous poster hash: 4e9bb...258
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #5 Skrevet 30. desember 2015 Henger meg på! Baby på 9 uker med flatt hue her. Hun vil som regel ikke ligge med hodet på siden, men heller ansiktet rett opp. Ligger litt på magen når hun er våken, men hun sover jo så mye og ligger jo da på rygg og bakhodet rett ned i madrassen. Kommer det til å rette seg opp selv etter hvert? Anonymous poster hash: 3513f...d0b Jenter har jo ofte langt hår da og det vil skjule mye, men tror man burde gjøre noe selv.. Håper på tips Anonymous poster hash: 4e9bb...258
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #6 Skrevet 30. desember 2015 Osteopater kan fikse dette, spesielt Line Rølvaag Juberg som er spesialist på spedbarn. Hun foreleser på osteopatskolen i Oslo og driver praksis på Kolbotn utenfor Oslo. Anonymous poster hash: a9abc...a75
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #7 Skrevet 30. desember 2015 prøv å legge babyen halveis på siden, og bygg opp med en pute under ryggen. så bytter dere på siden barnet ligger på, da vil hodet rette seg ut raskt. Anonymous poster hash: 1fc1c...86e
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #8 Skrevet 30. desember 2015 Jeg tror det er mye genetikk også i hodefasong. Hvilken fasong har dere foreldre? Anonymous poster hash: bda2d...458 Tullprat det er allmennkunnskap at babyer kan få flatt hode av å kun ligge i én stilling. Vi foreldre har ikke flate hoder 😂 Hvis det var det du lurte på. Og ja, det er flatt på den siden det ligges på. Anonymous poster hash: 4e9bb...258 Har du virkelig ikke sett voksne med flate bakhoder? Jeg har sett mange. Det er stor forskjell på hodefasong når du begynner å se etter Både mannen min og jeg har runde bakhoder, og alle fem barna har hatt det siden fødsel (første hadde litt konefasong de første dagene) selv om de har ligget mye på ryggen. En sønn av en venninne hadde, og har fortsatt i en alder av ti år, flatt bakhode. Hans far har også det. Anonymous poster hash: bda2d...458
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #9 Skrevet 30. desember 2015 Prøv å snu sengen eller vognen. Babyer ser mot lys og lyder. Eller heng opp noe som kan fange oppmerksomheten til babyen så den snur seg andre veien. Anonymous poster hash: e69cb...dd2
anonomous Skrevet 30. desember 2015 #10 Skrevet 30. desember 2015 Begge mine fikk flatt hode relativt tidlig. Jeg har alltid lagt de på magen i våken tilstand. Stimulert de til å se og ligge på begge sider på rygg. Mer kan man på en måte ikke gjøre. Med min eldste gikk det seg til når han begynte å sette seg opp og bevege seg selv. Ser ikke at han hadde flatt hode. Satser på det skjer med nr 2 også
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #11 Skrevet 30. desember 2015 Jeg tror det er mye genetikk også i hodefasong. Hvilken fasong har dere foreldre? Anonymous poster hash: bda2d...458 Tullprat det er allmennkunnskap at babyer kan få flatt hode av å kun ligge i én stilling. Vi foreldre har ikke flate hoder Hvis det var det du lurte på. Og ja, det er flatt på den siden det ligges på. Anonymous poster hash: 4e9bb...258 Har du virkelig ikke sett voksne med flate bakhoder? Jeg har sett mange. Det er stor forskjell på hodefasong når du begynner å se etter Både mannen min og jeg har runde bakhoder, og alle fem barna har hatt det siden fødsel (første hadde litt konefasong de første dagene) selv om de har ligget mye på ryggen. En sønn av en venninne hadde, og har fortsatt i en alder av ti år, flatt bakhode. Hans far har også det. Anonymous poster hash: bda2d...458 det er ikke genetisk, men hvordan unger ligger når de er små, tyder på at unga har liggi på ryggen og sett i taket. Anonymous poster hash: 1fc1c...86e
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #12 Skrevet 30. desember 2015 Jeg tror det er mye genetikk også i hodefasong. Hvilken fasong har dere foreldre?Anonymous poster hash: bda2d...458 Tullprat det er allmennkunnskap at babyer kan få flatt hode av å kun ligge i én stilling. Vi foreldre har ikke flate hoder Hvis det var det du lurte på. Og ja, det er flatt på den siden det ligges på. Anonymous poster hash: 4e9bb...258 Har du virkelig ikke sett voksne med flate bakhoder? Jeg har sett mange. Det er stor forskjell på hodefasong når du begynner å se etter Både mannen min og jeg har runde bakhoder, og alle fem barna har hatt det siden fødsel (første hadde litt konefasong de første dagene) selv om de har ligget mye på ryggen. En sønn av en venninne hadde, og har fortsatt i en alder av ti år, flatt bakhode. Hans far har også det. Anonymous poster hash: bda2d...458 Jeg svarer bare for at du skal slutte med kveruleringen: igjen, nei, ingen av oss har flate hoder. Og JA, babyen kom til verden med en helt annen hodefasong. Og ja, storesøsken har en annen hodefasong, men hadde ikke favorittside heller og eldste sov kun på magen. Anonymous poster hash: 4e9bb...258
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #13 Skrevet 30. desember 2015 Jeg tror det er mye genetikk også i hodefasong. Hvilken fasong har dere foreldre?Anonymous poster hash: bda2d...458 Tullprat det er allmennkunnskap at babyer kan få flatt hode av å kun ligge i én stilling. Vi foreldre har ikke flate hoder Hvis det var det du lurte på. Og ja, det er flatt på den siden det ligges på. Anonymous poster hash: 4e9bb...258 Har du virkelig ikke sett voksne med flate bakhoder? Jeg har sett mange. Det er stor forskjell på hodefasong når du begynner å se etter Både mannen min og jeg har runde bakhoder, og alle fem barna har hatt det siden fødsel (første hadde litt konefasong de første dagene) selv om de har ligget mye på ryggen. En sønn av en venninne hadde, og har fortsatt i en alder av ti år, flatt bakhode. Hans far har også det. Anonymous poster hash: bda2d...458 Jeg svarer bare for at du skal slutte med kveruleringen: igjen, nei, ingen av oss har flate hoder. Og JA, babyen kom til verden med en helt annen hodefasong. Og ja, storesøsken har en annen hodefasong, men hadde ikke favorittside heller og eldste sov kun på magen. Anonymous poster hash: 4e9bb...258 Det var på ingen måte meningen å støte deg! Beklager hvis antydningen min om at det kunne være genetisk opprørte deg. Selvfølgelig har genetikk og hodefasong en sammenheng, like selvfølgelig som at fysiske krefter virker inn på en fortsatt myk skalle. Jeg skrev ingen steder at det nødvendigvis var slik for dere, mente bare at et flatt bakhode ikke nødvendigvis er patologisk. Noen er bare slik, på samme måte som andre kroppsdeler er ulike mellom individer. Beklager igjen! Ikke meningen å skake deg opp. Anonymous poster hash: bda2d...458
Meg og alle gutta Skrevet 30. desember 2015 #14 Skrevet 30. desember 2015 Babyen vår på 3 mnd har hatt favorittside. Helt side fødsel la han hode konsekvent til venstre. Etter noen uker så jeg at hodet var begynt å bli skeivt. Snakket med helsesøster om det som sa vi kun skulle stimulere fra høyre side da han var 6 uker. Gjorde dette uten særlig hell for babyen snudde seg til venstre selv om vi var aldri så morsomme. Han ville rett og slett ikke vende hode mot høyre og kom ikke helt over. Kanskje litt over midtstilling, men der stoppa han. Tok han med til manuellterapaut. Ingen låsninger, men han var stiv, så han ble tøyd et par ganger også løsna det. Nå kan han snu hodet begge veier. Stimulerer han fra høyre så mye som mulig, men venstre er fremdeles favoritten når han ligger på ryggen. Han har snudd seg rundt på magen siden et par dager før han fylte 3 mnd og det gjør han kun mot venstre. Får han ikke til å rulle mot høyre. Vi har kjøpt en pute for å forebygge flatt hode. En sånn med grop i midten. Manuellterapauten mente hodefasongen ville rette seg av seg selv når han begynte å ligge mindre på ryggen. Det er rimelig flatt på venstre side noe som har gjort at man kan se det forfra også. Venstre øre er liksom lengre frem enn høyre og man skjer han er litt skeiv. Særlig i speilet kommer det godt frem. Man kan gjøre d man kan, altså bruke pute beregnet på dette, stimulere fra motsatt side osv, men manuellterapauten mente i all fall at det ville rette seg av seg selv når han begynte å ligge lengre på magen/ sitte osv.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #15 Skrevet 30. desember 2015 Gutten min var helt flat på toppen av hodet. 6 år nå og helt normal av seg selv. Anonymous poster hash: 3529a...fc5
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #16 Skrevet 31. desember 2015 Prøv å snu sengen eller vognen. Babyer ser mot lys og lyder. Eller heng opp noe som kan fange oppmerksomheten til babyen så den snur seg andre veien. Anonymous poster hash: e69cb...dd2 Fikk tips om å snu vugge/seng mot lyset fra HS. Han er 10 mnd nå og hodet er normalt, var flatt på den ene siden en god stund... ☺ Anonymous poster hash: ae700...dc4
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2015 #17 Skrevet 31. desember 2015 Jeg ville uten tvil tatt babyen med til kiropraktor eller manuellterapeut for å få sjekket om det er låsninger som kan være årsaken, eller muskulære spenninger. For noen kan fødselen være tøff, og da kan de trenge litt behandling for å komme i balanse igjen. Så ta kontakt med kiropraktor eller manuellterapeut! Etterpå kan du, om det fremdeles er behov for det, ev. også be om å få en time til fysioterapeut tilknyttet helsestasjonen for litt opplæring. Gratulerer med babyen (ps... det heter hode, ikke hue ) Anonymous poster hash: 39738...468
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå