Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #1 Skrevet 30. desember 2015 Jeg er gift med verdens beste mann og far til mine barn. Men den derre mora hans... hun har pga mannens viltre ungdomstid flere ganger anklaget oss for å være narkomane. Og fylliker. Hun er meget i mot alt sånt. Hun er avholds og vi har strekt oss såpass langt at vi ikke serverer øl /vin til julemiddagen når de er hos oss. ( her er det snakk om 1 øl til middag, vi har jo ungenen der) hun er nå gift med en mann som er sosiopat eller no sånt. Han er hele tiden ute etter å svartmale alle i familien. Pga han så snakker ikke svigermor med sin mor fordi mannen hennes sier hu er manipulerende og frekk. Jeg synes bestemora til gubben er en kjempemorsom dame. Hu sier ting rett fra levra og er i mine øyne veldig ekte. Svigermors mann er også årsaken til at min svigerinne ikke kom hjem til jul. Svigerinna mi orker ikke være inærheten av han da de hadde store problemer i sommer der han trua med å gå ifra svigermor pga henne og svigermor nesten tok sitt eget liv. Vi har blitt trua med at de skal ringe barnevern fordi det er ifølge de rot(leker) overalt og at vi drikker for mye. Vi tar en øl på lørdagskvelden ja men det holder med en. (Da er barna lagt og friske). Mannen til svigermor prøver å ødelegge alle forhold svigermor har til familien. Han har sagt i mange år at svigerinna mi er en tyrann og at hun ikke får til noe selv. Jeg prøver å ikke snakke så mye med dem da jeg er lei styret. Men da klages det over at vi aldri tar kontakt. Når vi er på besøk får ikke barna bråke noe. Da blir han skikkelig sur å setter i til barna på en måte som gjør at jeg skvetter til. Det går kaldt igjennom ryggen min når svigermor ønsker å ha barna over en natt. Mannen min sier han skal ta diskusjonene med henne og ordne alt men hun tar kontakt med meg hver gang det er noe. Nå prøver vi å bli gravid igjen men jeg er redd de kommer til å bli sinte da de mener vi ikke bør ha fler siden de tror vi ikke har økonomisk sikkerhet nok. Jeg er lei hele dama og dramaet... må bare få ut litt frustrasjon her. Anonymous poster hash: 1e061...99d
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #2 Skrevet 30. desember 2015 Her ville jeg kontaktet fastlegen til svigermor og fortalt at hun bor sammen med en mann som trolig er sosiopat og som truer henne og fører henne til randen av selvmord. Hun er tydeligvis helt nedpsyket og i mannens makt, så hun trenger hjelp til å komme seg unna ham. Om hun truer med å ta sitt eget liv eller forsøker det igjen, da må dere ringe akutthjelp - ring legevakten, forklar situasjonen, at de ikke kan stole på mannen hennes at hun lever i et forhold med psykisk mishandling. Så synes jeg din mann og hans søster skal prøve å få moren i snakk - bare de tre. Moren må få opp øynene og innse at hennes valg og hennes manns oppførsel er i ferd med å ødelegge familien. Hun bør også få vite at dere støtter henne om hun trenger hjelp. Din mann og hennes søster kan gjerne søke råd hos fagpersoner for hvordan de best kan gå frem når de snakker med sin mor - kanskje de til og med kan få henne med på familievernkontoret eller et krisesenter? Anonymous poster hash: cec74...75d
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #3 Skrevet 30. desember 2015 Moren min var ikke helt ulik din svigermor. Fant seg kronisk ødeleggende mannfolk. Når jeg var liten måtte jeg leve i helvete selv, men da jeg flyttet hjemmefra ga jeg henne "det glatte lag" og ultimatum. Hun kranglet tilbake endel år, men jeg sto på mitt og siden har hun ikke hatt mannfolk i hus. Nå var ikke det min mening at hun aldri skulle ha en mann, men når du ikke evner å ta vare på deg selv og ditt, men utsetter alt det til fordel for en annen, igjen og igjen, er det ikke sundt for en selv. Typene hun dro inn tok helt over makta i huset deres, brukte hennes penger, røykte hasj, misbrukte meg seksuelt etc. Vi har et ok forhold i dag. Blir nok aldri veldig hjertelig, men nå er ihvertfall fokuset hennes på å ha det bra selv og opprettholde kontakt med egen familie. Anonymous poster hash: 2b16f...fc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå