Gå til innhold

Setefødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har to barn som begge lå i sete da de fant ut de skulle komme ut. Nr 1 ble tatt med keisersnitt pga uforutsette ting og nr 2 kom med bena først. ( Ja altså rutsjende ut! :) ) Fikk høre ved nr 1 at har man hatt ett sete barn ble det ikke det med nr 2 iallefall! Kjøss meg på mandag. Nr 2 var aldri i  nærheten på å snu hode ned... Har selvfølgelig tatt rtg ift setefødsler og legen lo da hun så målene mine. Jeg er vist utstyrt med bekken for setefødsler. Men nå prøver vi på nr 3. Jeg vil helst at den skal komme rett veien da. Er så trasig om det blir hofte problemer osv. Begge de to andre ble tatt ul på hoftene dager etter fødselen. Hvorfor setter de trassige små seg med bena/rumpa ned?  Er det så enkelt som at siden jeg har det bekkenet jeg har så er det mer behagelig å ligge den veien?? Er det arvelig?? Mora mi hadde to sete og en vanlig. (vanlig var prematur) 

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når jeg fikk min sete for 11 å siden sa jeg at både jeg og pappaen hennes var født med sete ned. De hadde ikke da noen forskning som viste om det var arvelig, men legen sa det var interessant at jenta lå sånn som meg og han gjorde. Er nok noe med bekkenet ja, og hva som er behagelig.

Nr to lå lenge i sete, men snudde seg. Det gjorde nr 3 også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...