Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Går på cerazette og har tatt dem i tre uker så skal i teorien være beskyttet. Men får alle mulige tanker (tvangstanker?) om "tenk om pilla satte seg fast i halsen", "tenk om jeg får omgangssyken i morgen", "tenk om det er noe galt med kroppen så pilla ikke virker". Så tør ikke å ha sex!!! Mannen hater kondom. Hvordan tørre? Er krise med graviditet, er nok det som stopper meg Anonymous poster hash: bdafe...464
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Jeg har 4 barn, kun ett er planlagt. Ble gravid på 3 forskjellige p-piller. Jeg kjenner godt igjen denne følelsen Etter mye utredning viser det seg at p-piller ikke hindrer eggløsning hos meg Eneste alternativ for meg var sterilisering, går også på p-piller for å få hormontilskudd, men selv det får meg ikke til å føle meg trygg. Typisk min "uflaks" at jeg er en av dem hvor sterilisering ikke hjalp Anonymous poster hash: e1ec5...123
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Dette hjelper nok ikke, men hvis det er krise å bli gravid ville jeg ikke valgt Cerazette! Vet om flere som har blitt gravid på de pillene. Sterilisering er det eneste som er ganske sikkert, ellers må dere nesten tåle å ta den risikoen ved å ha sex. Hva med spiral eller p-sprøyte? Anonymous poster hash: e9a25...c83
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 Cerazette er ikke den sikreste, da bør du heller ta Microgynon. Men hva med p-stav? Anonymous poster hash: 58ebf...93f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Cerazette er vel den svakeste pillen på markedet, den hadde ikke jeg stolt på heller om det var krise å bli gravid.... Her har både jeg og mannen sterilisert oss, skal noe til å bli gravid da (mamma ble gravid da jeg var 15 år gammel, selv om hun var sterilisert, mirakelsøsteren min kom til fordi kroppen til mamma reparerte seg selv og egget laget seg en ny vei til livmoren) Anonymous poster hash: 846a0...947
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #6 Skrevet 30. desember 2015 Jeg har 4 barn, kun ett er planlagt. Ble gravid på 3 forskjellige p-piller. Jeg kjenner godt igjen denne følelsen Etter mye utredning viser det seg at p-piller ikke hindrer eggløsning hos meg Eneste alternativ for meg var sterilisering, går også på p-piller for å få hormontilskudd, men selv det får meg ikke til å føle meg trygg. Typisk min "uflaks" at jeg er en av dem hvor sterilisering ikke hjalp Anonymous poster hash: e1ec5...123 Hjalp ikke med sterilisering? Anonymous poster hash: bdafe...464
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #7 Skrevet 30. desember 2015 Andre prevensjonsmidler er uaktuelle. Bortsett fra kondom da. Men dere gjør meg ikke mer trygg på pillen, skulle aldri stilt spm for nå er sexlivet i hvertfall ødelagt. Orker kkke mer, alt går til helvete på alle plan i livet mitt. Faen Anonymous poster hash: bdafe...464
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #8 Skrevet 30. desember 2015 Tok Cerazette i fem år før jeg fant ut at de skulle tas til nøyaktig samme tid hver dag - tok dem mellom kl. 21 og 23. Ble ikke ufrivillig gravid. Har imidlertid blitt gravid på første forsøk de fire gangene jeg har ønsket det (en gang før jeg begynte på Cerazette, de tre andre når jeg har sluttet på Cerazette). Anonymous poster hash: 64da6...288
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #9 Skrevet 30. desember 2015 Huff da? Kan ikke han klippe strengen da? Det er dessverre sånn at ingen prevensjonsmidler er 100% sikre. Ikke engang kondom. Så hvis det er så ille om du skulle blitt gravid så burde han klippe strengen, dere bruke kondom og hoppe av i svingen i tillegg. Og HVIS alt det skulle føre til graviditet så går det an å ta abort. Regner ikke med at det vil skje så er jo ikke sånn at du må belage deg på å ta det mange ganger. Også burde du kanskje gå til fastlegen din og be om en henvisning, Hvis alt går til helvete i livet ditt så trenger du kanskje hjelp til å snu "alt". Lykke til Anonymous poster hash: e50eb...a2c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2015 #10 Skrevet 30. desember 2015 Jeg stoler heller ikke på prevensjon. Gravid fire ganger på pille, plaster og p-ring. Mistet to ganger da, men har nå to søte små som sover på rommene sine. Blir jeg gravid igjen er det ingen krise, men jeg går jo på prevensjon for en grunn. Anonymous poster hash: 9b402...00f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå