Gå til innhold

Dere som jobber i barnevernet, trives dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer omskolering til sosionom, og ønsker å jobbe i BV/Bufetat el.

Noen som jobber med det samme og kan dele positive og negative erfaringer?

Anonymous poster hash: e4af2...965
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trives. Har fått meg t-skjorte med "prussiluskan". Ikke alle foreldre som tar den.

Anonymous poster hash: 1fe41...220

Skrevet

Vurderer omskolering til sosionom, og ønsker å jobbe i BV/Bufetat el.

Noen som jobber med det samme og kan dele positive og negative erfaringer?

Anonymous poster hash: e4af2...965

Utrolig spennende og utfordrende. Aldri en dag som er lik, aldri kjedelig. Sinnsykt arbeidspress (så jeg slutta.. savner det) og du får nesten bare pepper av samarbeidspartnere, media og sjefen (om du er uheldig), men familiene er som regel veldig ok og stort sett aldri sinte eller ufine uten gode grunner (som feks å miste omsorgen for et barn). Men ikke begyn i bv for å redde barn. Det skjer veldig sjelden.. Du får kanskje hjulpet dem ørlitegrann på veien. Det er i alle fall meg og mine kollegaers erfaring.

Du burde prøve, det er en flott jobb selv om det er et helvetes slit.

Anonymous poster hash: a34a7...c6f

Skrevet

Jeg trives. Har fått meg t-skjorte med "prussiluskan". Ikke alle foreldre som tar den.

Herregud.. Så flaut.

Kommenterer aldri, men nå må jeg bare siden jeg utmerket godt skjønner hvem du er.

Anonymous poster hash: 6ccd3...300

Skrevet

Jeg tar den ikke........hva betyr det??

Anonymous poster hash: a9b20...1ae

Skrevet

Herregud.. Så flaut.

Kommenterer aldri, men nå må jeg bare siden jeg utmerket godt skjønner hvem du er.

Anonymous poster hash: 6ccd3...300

Jeg er en person med fritidsproblemer, dårlig humor og dårlig impulskontroll. Jeg har ingen profesjonell tilknytning til barnevernet, så veldig rart om du skulle vite hvem jeg er.

Skrevet

Prussiluskan er den tanta til Pippi Langstrømpe..

Anonymous poster hash: 6c00d...9e0
Skrevet

Prussiluskan er den tanta til Pippi Langstrømpe..

Anonymous poster hash: 6c00d...9e0

Jeg skjønner fremdeles ikke hva foreldre skal "ta"?

Skrevet

Prussiluskan er sosionomen som er ute etter å få Pippi inn på barnehjem. Så en sosionom med en tskjorte med Prussiluskan på er jo litt artig. Fordi alle i barnevernet vil ta barna, liksom.

"Tok du" den nå?

Anonymous poster hash: 9020b...a14

Skrevet

Prussiluskan er sosionomen som er ute etter å få Pippi inn på barnehjem. Så en sosionom med en tskjorte med Prussiluskan på er jo litt artig. Fordi alle i barnevernet vil ta barna, liksom.

"Tok du" den nå?

Anonymous poster hash: 9020b...a14

Da skjønner jeg. Men morsomt synes jeg ikke det er, heller pinlig

Skrevet

Jeg trives veldig godt. Kommunal førstelinjetjeneste.

Arbeidspresset er ekstremt, men etter noen år der har jeg blitt god på å legge jobben fra meg når jeg går hjem. Det må man. Det er veldig givende, litt kaotisk, mange spennende relasjoner, mange uforutsigbare dager. Du må trives med orden i kaos og svært direkte kommunikasjonsformer.

Anonymous poster hash: 3bc7a...ef5
Skrevet

Jeg trives veldig godt. Vanskelig å se for seg hva annet jeg kan gjøre etter en sånn jobb, for spenningen og adrenalinet får du ikke mange andre steder. Jeg jobber akutt og mottak, så jeg vet aldri hvordan dagene blir. Hoppe inn i saker, bistå politiet, konfrontere foreldre med alvorlige ting, snakke med barn om det vonde de opplever...man kan aldri bli utlært, og man lærer noe nytt i hver sak.

Bakdelen er trusler man av og til opplever, men man blir hardhudet etter hvert. Du bør sperre nr. sitt, slik at ingen kan søke opp hvor du bor.

Jeg er sosionom, og har videreutdanning i vold i nære relasjoner, samt at jeg har tatt "barnesamtalen". Planen er å ta en ny videreutdanning innen krise og traumer.

Jeg jobber også mye med utadrettet arbeid. Holder fremlegg for både offentlige instanser og på foreldremøter om hvordan barneverntjenesten jobber. Det er mange myter der ute, som gjør at folk tror at vi bare tar barn. Det er langt fra sannheten. Spennende arbeid. Digger jobben min!

Som andre nevner; det er er høyt arbeidspress, man jobber i kaos. Alltid etterslep og kravene til deg er store. Man møter mye motstand, og det er en utakknemlig jobb til tider. Men det er noe som driver oss likevel.

Man jobber tett med kolleger, og det er nødvendig at man stoler på hverandre og kan tolke hverandres signaler og bistå ved behov. Det er tunge saker, til tider er trusselbilde høyt, og man er avhengig av kolleger som støtter hverandre når det stormer som verst. Samholdet hos oss er helt unikt, og det har med innholdet i jobben å gjøre. Har man ikke gode kolleger, vil man ikke klare jobben i det lange løp.

Anonymous poster hash: 08d41...968

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...