GÃ¥ til innhold

Sparekontoen minker og panikken kommer💸

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ca 57 000kr der. Liker å ha 80 000kr. Nå har vi kjøpt ny billig barnevogn og vi må kjøpe alt mulig babyutstyr til babyen kommer. Med klær og det hele forsvinner nok 15 000kr til. Ny vaskemaskin hadde vi også trengt da den gamle gir oss klær harde som betong. Flere som får panikk av slike ting? Med ekstra regninger i mars lander vi nok på 30 000kr. Til sommeren fylles kontoen igjen og mer til men det er jo lenge til...

Anonymous poster hash: 1f98b...185

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!

Vi har nettopp flyttet, og samtidig røyk støvsugeren og tv'n. To uforutsette utgifter vi ikke hadde regnet med. Vi hadde godt over 100.000 på sparekonto da vi flyttet, og nå, noen måneder etter, er den på ca 30.000. Vi har kjøpt ny spisestue, noen gulvtepper og endel andre møbler og, men likevel syns jeg det er skikkelig ubehagelig. Jeg vet jo at det ikke er sånn hele tiden, at vi kjøper nye spisestuer mener jeg, men det er likevel ekkelt å føle at vi bruker for mye. Håper det stabiliserer seg snart.

Anonymous poster hash: ec545...9f6

Skrevet

Jeg slenger meg på i gjengen her. Vi overtar nytt hus til uken, og jeg ser plutselig alle ting vi bør / må kjøpe...

Så jeg sitter her og regner og regner og prøver at gjerrigheten ikke skal ta helt overhånd 😂

Anonymous poster hash: 1b29c...710

Skrevet

Har ca 57 000kr der. Liker å ha 80 000kr. Nå har vi kjøpt ny billig barnevogn og vi må kjøpe alt mulig babyutstyr til babyen kommer. Med klær og det hele forsvinner nok 15 000kr til. Ny vaskemaskin hadde vi også trengt da den gamle gir oss klær harde som betong. Flere som får panikk av slike ting? Med ekstra regninger i mars lander vi nok på 30 000kr. Til sommeren fylles kontoen igjen og mer til men det er jo lenge til...

Samme her.

Har alltid endel penger på sparekonto. De siste årene over 150 000kr, men har nå vært igjennom privat prøverør, og det tappet kontoen gitt.

Brukte nesten 100000kr.. Har nå igjen 56000kr og liker det ikke. Så nå skal det spares.

Men jeg ruger, så da betyr disse 100 000 kr nada :) :) :)

Anonymous poster hash: 5f398...7c8

Skrevet

Du trenger ikke bruke 15 000,- på utstyr til barnet som kommer...er mye fint brukt som kan kjøpes og ikea har mye billig barneutstyr

Anonymous poster hash: 1a039...be8

Skrevet

Vel, jeg er alene med 2 barn og har kredittgjeld på 80000,- kr etter å ha vært syk i noen år og ikke fått det til å gå rundt. Bare for å sette ting litt i perspektiv her. Synes ikke synd på dere som har pluss på kontoen hver måned og i tillegg har mulighet til å spare. Vær takknemlige for det!

Anonymous poster hash: d3d7c...07c

Skrevet

Vel, jeg er alene med 2 barn og har kredittgjeld på 80000,- kr etter å ha vært syk i noen år og ikke fått det til å gå rundt. Bare for å sette ting litt i perspektiv her. Synes ikke synd på dere som har pluss på kontoen hver måned og i tillegg har mulighet til å spare. Vær takknemlige for det!

Vi vet jo selvfølgeøig at vi er heldige. Eller rettelse, jeg vet at jeg er heldig. Jeg forstår at du er i en kjip situasjon. Samtidig, denne gjerrigheten er en av grunnene til at jeg har sparepenger.

Jeg har hatt like dårlig råd som du har for ca 15 år siden. Og jeg skal aldri dit igjen, derfor er jeg knallhard på hvordan jeg bruker penger.

Anonymous poster hash: 1b29c...710

Skrevet

Vel, du bør da føle deg heldig som har anledning til kredittkort og ikke har mistet og alt og havnet på gata. Det er ikke sånn for alle. Litt perspektiv er fint!

Anonymous poster hash: 9e5ae...e94

Skrevet

Ja!

Vi har nettopp flyttet, og samtidig røyk støvsugeren og tv'n. To uforutsette utgifter vi ikke hadde regnet med. Vi hadde godt over 100.000 på sparekonto da vi flyttet, og nå, noen måneder etter, er den på ca 30.000. Vi har kjøpt ny spisestue, noen gulvtepper og endel andre møbler og, men likevel syns jeg det er skikkelig ubehagelig. Jeg vet jo at det ikke er sånn hele tiden, at vi kjøper nye spisestuer mener jeg, men det er likevel ekkelt å føle at vi bruker for mye. Håper det stabiliserer seg snart.

Vel man må ikke ha flunkende ny spisestue med en gang. Er det så ubehagelig kan man kjøpe noe billig brukt og fortsette å spare.

Vi lånte et bord i to år før vi kjøpte vårt eget. Vi hadde stoler kjøpt på Finn. Irriterer meg over folk som MÅ ha møbler (herunder regnes ikke vaskemaskin og kjøleskap) eller interiør som gardiner osv. Lev litt mer spartansk i det nye huset inntil du har spart opp om du ikke liker å bruke buffer.

Anonymous poster hash: 20e9c...4f1

Skrevet

Ja!

Vel man må ikke ha flunkende ny spisestue med en gang. Er det så ubehagelig kan man kjøpe noe billig brukt og fortsette å spare.

Vi lånte et bord i to år før vi kjøpte vårt eget. Vi hadde stoler kjøpt på Finn. Irriterer meg over folk som MÅ ha møbler (herunder regnes ikke vaskemaskin og kjøleskap) eller interiør som gardiner osv. Lev litt mer spartansk i det nye huset inntil du har spart opp om du ikke liker å bruke buffer.

Jeg tror at vi som har endel penger på sparekonto sliter litt mere for å bruke pengene enn de som lever fra lønning til lønning ig ikke sparer dn ting.

Så derfor er det litt bismak når en kjøper seg en spisestue til flere 1000kr.

Men vi kjøper det likevell, fordi vi har lyst, og ikke trenger den akkurat.

Det er det som er kjekt med å kunne spare. Samtidig blir en litt gjerrig når en skal bruke dem.

En slik egenskap er det mange som mangler. Bl.a de som bruker kredittkort uten å klare å betale for seg.

Skrevet

Da bruker du mere penger enn du har. Når en har dårlig råd kan en ikke kjøpe så mye. Klær til barna får en enten gratis eller kjøpt brukt for slikk og ingenting. Det samme med utstyr.

Seg selv trenger en ikke å kjøpe noe. Så prioriterer en mat og husly.

Men folk med dårlig råd klarer ikke å gi avkall på goder. Og da havner en slik som du.

Jeg sløser ikke, derfor blir det penger til overs hver mnd. Alle aktiviteter vi er med på helg er gratis.

Skrevet

Ja!

Jeg tror at vi som har endel penger på sparekonto sliter litt mere for å bruke pengene enn de som lever fra lønning til lønning ig ikke sparer dn ting.

Så derfor er det litt bismak når en kjøper seg en spisestue til flere 1000kr.

Men vi kjøper det likevell, fordi vi har lyst, og ikke trenger den akkurat.

Det er det som er kjekt med å kunne spare. Samtidig blir en litt gjerrig når en skal bruke dem.

En slik egenskap er det mange som mangler. Bl.a de som bruker kredittkort uten å klare å betale for seg.

Pass deg så du ikke detter ned av den høye hesten din nå..............

Anonymous poster hash: 1e856...7d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...