Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #1 Skrevet 29. desember 2015 Har en liten gut som ble 2,5 år på lille julaften. Verdens blideste når han er i humør, men verdens sinteste når han blir sint Det nytter ikke hva vi sier eller gjør, og han kan bli helt hysterisk for små ting, som f.eks at han ikke får så mage sukkerbiter han vil når vi har bestemor og bestefar på besøk. Dette kan vi løse ved å droppe å sette sukkerskålen på bordet, men jeg synes ikke det er en grei løsning heller.. Hva er greit å gjøre ovenfor så små barn? Time out funker ikke enda.. Anonymous poster hash: 13b57...a0f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #2 Skrevet 29. desember 2015 Dere får noen harde år framover hvis dere ikke har noen verktøy til å bremse en toåring? Hva med å løfte barnet ut av situasjoner, fjerne det, holde det fast? Bestemme deg for at du er mer sta enn toåringen? Anonymous poster hash: 86d16...89c
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #3 Skrevet 29. desember 2015 Time out funker for en 2,5 åring, altså. Når skal det begynne å funke, når han er 5? Og hva med å ikke fore ungen rene sukkerbiter? Anonymous poster hash: b55b0...ac3
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #4 Skrevet 29. desember 2015 La han være sint. Ignorere han til han har rast fra seg. Trassalder går over fortere om man ikke gir etter Anonymous poster hash: 0d57a...758
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #5 Skrevet 29. desember 2015 Jeg har en 9 åring i huset, så jeg har vært ute en vinterdag før! Selvfølgelig har vi prøvd det du nevner her. Han blir tatt vekk fra situasjonen, og bort til sofaen eller andre steder, men hvor lenge tror du han blir værende der? 0,5 sek! Og jeg kan love deg at jeg er mer sta en 100 esler. Men hvor lenge er det greit å holde han fast mener du, og hva løser det, annet enn at han blir enda sintere? (Har prøvd det) Jeg er ingen ekspert. Det er derfor jeg ber om råd. Anonymous poster hash: 13b57...a0f
Hjertefru Skrevet 29. desember 2015 #6 Skrevet 29. desember 2015 Syns det å fjerne sukkerskåla er en grei løsning jeg. Har også en på samme alder, og herrejesus så sta han er! Han må lære at det ikke er han som bestemmer, men når de fex er trøtte kan slik "læring" falle på steingrunn. Venter da med grensesettingen til han er mer uthvilt og satser heller på avledning. Altså gi et alternativ som er mer fristende enn sukkerskåla fex.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #7 Skrevet 29. desember 2015 Time out funker for en 2,5 åring, altså. Når skal det begynne å funke, når han er 5? Og hva med å ikke fore ungen rene sukkerbiter? Anonymous poster hash: b55b0...ac3 Han fikk duppe EN sukkerbit i kaffen til morfar ved EN anledning. Dette var bare et eksempel! Anonymous poster hash: 13b57...a0f
Hjertefru Skrevet 29. desember 2015 #8 Skrevet 29. desember 2015 Time out og andre supernanny-metoder har jeg ingen sans for. Har fire barn, og har gått bort fra de metodene.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #9 Skrevet 29. desember 2015 Jeg har en 9 åring i huset, så jeg har vært ute en vinterdag før! Selvfølgelig har vi prøvd det du nevner her. Han blir tatt vekk fra situasjonen, og bort til sofaen eller andre steder, men hvor lenge tror du han blir værende der? 0,5 sek! Og jeg kan love deg at jeg er mer sta en 100 esler. Men hvor lenge er det greit å holde han fast mener du, og hva løser det, annet enn at han blir enda sintere? (Har prøvd det) Jeg er ingen ekspert. Det er derfor jeg ber om råd. Anonymous poster hash: 13b57...a0f Jamen så bare fortsett, da? Eller la toåringen bestemme over dere, ditt valg. Hva vil du vi andre skal si, hvis du mener du kan det bedre enn oss? Det går en lignende tråd akkurat nå, les den hvis du må ha detaljer. Time-out er bare for psykonannyer. Anonymous poster hash: 86d16...89c
februarprins2013 Skrevet 29. desember 2015 #10 Skrevet 29. desember 2015 Time out tar man ikke, det er ikke bra. Jeg bare overser gutten min når han blir hysterisk og sint, han er i typisk trass alder nå, snart 3, og når jeg overser han er det ikke så gøy mer
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #11 Skrevet 29. desember 2015 Til dere som bruker time out: Hvor mange ganger setter dere han på plassen han skal sitte/være? For denne gutten forlater plassen vi tar han til når det oppstår situasjoner, og hvis jeg skal ha tid til å overholde dette, så kan jeg like gjerne si opp jobben min og være hjemme på heltid, for han kan forlate plassen sin 400 ganger. Det funker ikke. Ikke i det hele tatt! Han vil ikke sitte der. Punktum. Så andre tips mottas med takk. Jeg har ignorert han/oversett han og sinnet hans, tatt han vekk fra situasjonen, snakket med han og forklart at det ikke er greit det han gjør osv. Så hvis noen har andre metoder enn time out, så kom med dem! Og til deg lenger opp her: Jeg vet ikke når det skal funke med time out, så for min del kunne det like gjerne vært ved 5 års alderen! Det er en grunn til at jeg spør her som det er mange med forskjellige erfaringer! Anonymous poster hash: 13b57...a0f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #12 Skrevet 29. desember 2015 Jeg har en 9 åring i huset, så jeg har vært ute en vinterdag før! Selvfølgelig har vi prøvd det du nevner her. Han blir tatt vekk fra situasjonen, og bort til sofaen eller andre steder, men hvor lenge tror du han blir værende der? 0,5 sek! Og jeg kan love deg at jeg er mer sta en 100 esler. Men hvor lenge er det greit å holde han fast mener du, og hva løser det, annet enn at han blir enda sintere? (Har prøvd det) Jeg er ingen ekspert. Det er derfor jeg ber om råd. Anonymous poster hash: 13b57...a0f Jamen så bare fortsett, da? Eller la toåringen bestemme over dere, ditt valg. Hva vil du vi andre skal si, hvis du mener du kan det bedre enn oss? Det går en lignende tråd akkurat nå, les den hvis du må ha detaljer. Time-out er bare for psykonannyer. Anonymous poster hash: 86d16...89c Fortsett med hva? Hvor står det at jeg kan det bedre enn dere? Anonymous poster hash: 13b57...a0f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #13 Skrevet 29. desember 2015 Time out tar man ikke, det er ikke bra. Jeg bare overser gutten min når han blir hysterisk og sint, han er i typisk trass alder nå, snart 3, og når jeg overser han er det ikke så gøy mer Hvorfor er ikke det bra? Da skal jeg i alle fall slutte med det.. Kan du begrunne det litt? Anonymous poster hash: 13b57...a0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå